mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

MP3-Spelare Connection Problem via USB

Reply

Thread Tools
Old 26 juli 2008, 10:09
New Member Group

Default MP3-Spelare Connection Problem via USB

Jag har 2 olika MP3-spelare, en Creative Zen & A Sony Walkman och hade inga problem med att ansluta till datorn via en USB-kabel till en början.

Jag har sedan dess haft problem med datorn inte känna igen dem alls, jag bara få anslutningen ljud när enheterna är anslutna göra ljudet ungefär 3 gånger i rad snabbt (enheterna sätta på men inte ansluter).

Båda spelarna dyker upp i min bärbara enheter i Enhetshanteraren (som standard MTP) men med ett utropstecken

Jag kan återställa MP3 enheter och format dem att åter fungera ett tag, men problemet snart återvänder.

Finns det en programvara ute till stöd detta problem, eller är det en fråga om att hålla på formating?

Jag använder XP (SP2)

Kan någon Help It's Driving Me Mad
Old 26 juli 2008, 10:18
Moderator-gruppen

Default MP3-Spelare Connection Problem via USB

Jag hade ett liknande problem för inte så länge sedan diskuteras HÄR. Visade sig att avinstallera Windows Media Player och sedan installera om det gjorde det tricket. Jag var tvungen att avinstallera och installera om den två gånger (inte säker på varför) men det äntligen fungerade andra gången.

Citat:
Ursprungligen postat av evilfantasy View Post
Update, nyligen åter igen installerat WMP11 och när jag satt i Insignia spelare jag fick den nya enheten prompten. WinPatrol sedan föranledde mig att ge en ny automatisk start, Application Compatibility Client Library. Så oavsett vad som måste ha varit vad som saknas.

MP3-spelare visar nu upp i Media Monkey också.

Ser ut som det var Application Compatibility Client Library?

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Anslutning problem rocker9455 Virus, spionprogram och säkerhet 6 6 november 2008 11:30
LAN / Internet-anslutning problem lloydwoodford91 Nätverk, Modem & VoIP 7 26 maj 2008 05:38
Internet-anslutning problem opnight Nätverk, Modem & VoIP 6 21 januari 2008 06:38
Internet-anslutning problem jamcgee11 Nätverk, Modem & VoIP 1 1 november 2007 03:13
PC Internet problem tjhawg Nätverk, Modem & VoIP 6 27 august 2007 20:34
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.