mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

MP3 Problem.

Reply

Thread Tools
Old 8 januari 2008, 07:44
New Member Group

Default MP3 Problem.

Jag recentley köpte min bättre hälft en MP3-spelare och har stött på ett problem. Jag har "förvärvat" en skiva med flera MP3-album på och har försökt flera gånger för att sätta in dessa album på spelaren. Problemet som jag har stött på är att efter en kort stund får jag följande felmeddelande.

"Begäran kunde inte utföras på grund av en I / O-enhet fel"

Jag har försökt att lägga upp låtar på min pc första men får samma meddelande varje gång. Om någon kan explaing för mig vad det här meddelandet betyder eller vad jag kan göra fel, jag skulle vara mycket greatfull.
Old 8 januari 2008, 08:26
Givargruppen

Default MP3 Problem.

Låter som om datorn cant tillgång MP3 Player.

Förutsatt att du kör XP, när du ansluter enheten till din USB-port gör att systemet svarar med den normala enheten hittas / installera meddelande?

Också .... dum fråga, men ... du byter MP3 Player på, när du ansluter?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 8 januari 2008, 08:36
New Member Group

Default MP3 Problem.

Ja datorn svarar som vanligt och när jag ansluter spelaren den automatiskt slås på. Jag har hittat ut på andra ställen som jag kan ha ett problem med min skivenheten.
Old 8 januari 2008, 08:57
Givargruppen

Default MP3 Problem.

OK .... även om hårddisken har problem med att läsa / skriva, som verkligen brukar hjälpa

Låt oss veta om du behöver mer hjälp.
Old 8 januari 2008, 09:48
New Member Group

Default MP3 Problem.

Ive just försökt "rippning" en cd och sätta det på spelaren och det fungerade! Im lite technophobe när det gäller saker som detta, men det tycks mig som om jag har ett par problem. 1. Med cd som har mp3-låtar på. 2. Jag tror att jag kan ha ett problem med min CD / RW-enhet. Tack för din hjälp Phil.
Old 8 januari 2008, 09:59
Givargruppen

Default MP3 Problem.

Från det ni säger, det låter nu som om den bara kunde vara den CD som du har fått.

Vissa cd-enheter är kinkig och kan inte läsa vissa märken av skivor, särskilt cheapos, så det kan inte vara ett problem med din enhet, om du upplever andra problem med det.

Försök skapa en mapp på skrivbordet (kalla det vad ni vill), öppna Den här datorn och kopiera / klistra in MP3 Mappar från cd till skrivbordet mappen och se vad som händer.
Om du får ett fel, skicka tillbaka med den exakta felmeddelandet, om det inte .... du har musik på datorn och ska kunna överföra den till din MP3-spelare därifrån.
Old 8 januari 2008, 10:05
New Member Group

Default MP3 Problem.

Det måste vara den cd eftersom även att wouldnt arbete .....
Old 8 januari 2008, 10:14
Givargruppen

Default MP3 Problem.

Om felet uppstod vid försök att kopiera filer till skrivbordet, är det verkligen låter som ett dåligt eller oförenliga CD.
Försök att kopiera skivan på en kompis dator, om hans enhet är mer förlåtande och han kan kopiera det ok, då den nya kopian kommer förmodligen att arbeta med er, om du använder en anständig kvalitet disk.
Old 23 mars 2008, 03:19
Ledamot Gruppen

Default MP3 Problem.

Jag håller goda råd philthomas!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Problem problem problem. oobrokensilence Drives & Removable Media 3 11 februari 2008 08:08
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.