mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Ny installation och ljudet fungerar inte (förare alla installerade)

Reply

Thread Tools
Old 19 juni 2009, 02:35
New Member Group

Default Ny installation och ljudet fungerar inte (förare alla installerade)

HI så jag köpte en G31M3 V2 MSI-moderkort som har integrerad Realtek Audio (ALC888). Jag har installerat Windows 7 rc 2, och efter att ha installerat några Vista-drivrutiner fanns det fortfarande inget ljud, så jag reformated och sätta 32 bitars Vista om. Jag har installerat alla Vista drivrutiner som kom på en skiva som följde med datorn för Vista, och fortfarande inget ljud. Både främre och bakre paneler har inga soud produktionen och på Enhetshanteraren står alla drivrutiner är installerade. MIN chipset är Intel ICH17, och detta problem har verkligen varit stressa mig. Please help
Old 25 juni 2009, 01:48
Ledamot Gruppen

de kan vara brutet .. Är du osäker men om det är ett ljudkort som du kan testa på ditt system skulle berätta för dig om din ombord ljudet är trasig eller om det finns en drivrutin problem.
Old 25 juni 2009, 04:04
Givargruppen

Dess propably förarna,
Du kan kontrollera detta genom att gå in i kontrollpanelen, välja ljud och klicka sedan på testa om ljudkortet bryts det inte kommer att ge dig något men å andra sidan måste man se till 100% att du har rätt ljud drivrutin installeras. Sitt bästa för att gå till den webbsida där du hade moderkortet och få de senaste drivrutinerna därifrån.
Old 26 juni 2009, 09:42
Givargruppen

Har du kollat i BIOS för att se om den är inställd för ett ljudkort i stället för ombord ljud? Börja med de första sakerna första lol. Och ditt BIOS berättar din Windows, oavsett vilken version, vad som ska användas.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Re-Installerad XP - Allvarligt Behöver Drivrutiner mrcrazie007 General Software Chat 8 20 august 2009 00:57
Hårddisk inte arbetar efter en ny installeras samkenwick Drives & Removable Media 1 28 maj 2009 18:33
Formaterad dator, åter installerat XP, men nu kan inte installera drivrutinerna. aymanmhmd Multimedia & Codecs 1 28 maj 2009 14:42
Installerad nya PSU, nu övervaka inte fungerar? Tris Cases & Power Supplies 10 18 februari 2008 11:57
Setup ny laptop, hardisk förare problem med Vista Remo Drives & Removable Media 1 8 november 2007 08:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.