![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har precis köpt en ny computor och måste installera alla diskar själv Jag är en novis på det här. Jag har installerat Windows XP men jag har inget ljud.De ljudkort är ett Realtek - kunde någon råd mig på vad jag ska göra härnäst tack. Varje svar kan de vara lätta att förstå ![]() Tack Lynne |
|
| |||
| |||
| Hej Lynne För att lösa detta problem måste du installera drivrutiner för ljudkortet. Windows gör och inte alltid installera dessa automatiskt, beroende på märke / modell på ljudkortet själv. Det finns två sätt du kan närma sig detta problem. Om din kopia av Windows XP är äkta (inte olagligt), kan du köra Windows Update som automatiskt identifierar ditt ljudkort. När det kommer upp, klicka på Custom inte Express. Det kommer att söka efter drivrutiner och klicka sedan på Maskinvara på vänster sida. Om Win Update inte hittar den, titta sedan på ljudkortet för märke och modell. Då gå till tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutinerna därifrån. Om du behöver mer hjälp, tveka inte att komma tillbaka till mig. |
|
| |||
| |||
| Jag har gjort det och fortfarande inget ljud, jag har gått igenom alla felsökningstips, jag har uppdaterat Realtek drivrutin och fortfarande inget ljud, är den nVidia WDM jag ett nummer 10 för detta Vilken av dessa är ljudkortet Realrek eller nVidia WDM Tack Lynne |
|
| |||
| |||
| Ljudet är Realtek nVidia är graphics.Also försöka gå till Kontrollpanelen sedan Ljud och ljudenheter och sedan se till att volymen "hävstång" på höga om fortfarande inget ljud gå till Avancerad knappt-Neath de "lever" och se alla "lämnar" är uppe hela vägen.
__________________ <Alla bilder får inte vara större än 350x75px. > |
|
| |||
| |||
| Hej Tack för er hjälp, jag har gjort detta, men har fortfarande inget ljud ![]() Tack Lynne |
|
| |||
| |||
![]() har du lagt talaren tråd i den gröna cirkeln kontakten med hörlurar framför dem? lite som den här:http://www.electronicsrecyclers.com/...sound_card.jpg det vanligtvis bara en rosa och en grön ett sätta kontakten i det gröna one.either på framsidan eller baksidan av datorn
__________________ <Alla bilder får inte vara större än 350x75px. > |
|
| |||
| |||
| Carl Nummer på talare inte isatt Nej jag är inte blond, men kan köpa några hairdye idag.Tack för din hjälp Lynne |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Im Fead Upp med Flygburet Öresund. Behöver en bra Gaming ljudkort. | cheesepuff | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 8 | 18 maj 2009 12:27 |
| Fist Temne Använda Onboard Sound-Hur skaffar jag mitt Surroundljud to Work!? | cheesepuff | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 14 | 9 maj 2009 20:59 |
| Sony Brava Tv Öresund wont Kom ut ur mitt Surround Sound System | andnlou | Off Topic Discussion | 4 | 29 mars 2009 02:03 |
| Dålig ljudkvalitet av nya surroundljud system | Tplayer2007 | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 4 | 13 januari 2009 15:43 |
| MP3-ljudet bra men andra ljud gått fel! | FamicomFreak | Multimedia & Codecs | 7 | 25 januari 2008 10:33 |
| Thread Tools | |
| |