![]() |
|
| |||
| |||
| Hei folkens, måneder siden jeg koblet meg ny kjøpte pc til min 20-år gamle NAD HiFi enhet, med en jack-dobbel enkelt, fungerte ganske bra for et par uker, men en dag i midten av en DVD-høyttalerne mine ga et svært høyt bassy droning lyd .Jeg var på kjøkkenet på det tidspunktet, ville ha fått et hjerteinfarkt; lyden ble enda lydvarsling etter at jeg har slått ned HiFi volum ... Heldigvis jeg fortsatt hadde PC høyttalere, som im fremdeles bruker, allikevel i live i en flat, så im fine med dem ... Men fortsatt lurer jeg på hva pokker var det, noen sa at det hadde å gjøre med jorden ![]() Noen har tatt? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Med mindre noe brøt det høres ut som en jorden loop.
Jeg tar det NAD fortsatt jobber på egen hånd - med en CD-spiller plugget i, for eksempel - og lyd på PC-en fremdeles fungerer, fordi du kan bruke den med PC-høyttalere. Den summingen antyder at rommet ditt er jording er ikke optimale og det er ikke lett å håndtere. Hvis du putter på en loop Isolator mellom PC-en og NAD kan du stoppe støyen. Det er en billig ting å prøve og det er hva det er designet for. http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?...ce=14&doy=26m9 er et eksempel, du kan prøve å kilden det lokalt. Min System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Takk. |
|
| |||
| |||
| Jeg har nå hørt at i forhold til jorden looper det er enten-eller, betyr det ikke kunne ha kjørt jevnt måneder før støy startet. Derfor er det mer sannsynlig at kabelen ble skadet. Jeg kjøper en ny kabel og prøv igjen. |
|
| |||
| |||
| Kontroller tilkoblinger også. Hvis du drar ut en Jack Cable halvveis vil du legge merke til denne lyden, et godt eksempel på en enkel måte dette kan plutselig komme om. |