mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

PC och hi-fi-system

Reply

Thread Tools
Old 10 Mars 2008, 14:44
Ledamot Gruppen

Default PC och hi-fi-system

Hello folks,
månader sedan jag anslutit min nya köpt st till min 20-åriga NAD hifi enhet med ett jack-dubbel Cinch, fungerat ganska bra för ett par veckor, men en dag mitt i en DVD mina högtalare gav ett mycket högt bassy droning ljud .
Jag var i köket vid den tiden, skulle ha fått en hjärtattack, ljudet var hörbara när jag vände ner hifi volym ...
tur jag hade fortfarande st högtalare, att im fortfarande använder, i alla fall jag bor i en lägenhet, så im fina med dem ...
Men jag undrar vad sjutton var det där, någon sa att det hade att göra med jorden

Alla takers?
Old 10 Mars 2008, 16:42
Givargruppen

Om inte något bröt det låter som en jorden loop.

Jag tar det NAD fortfarande arbetar på egen hand - med en CD-spelare ansluten till exempel - och ljud på datorn fortfarande fungerar, eftersom du kan använda den med PC-högtalare.

Den hum tyder på att rummet är jordningssystemet inte är optimalt och det är inte lätt att hantera.

Om du sätter en loop Isolator mellan datorn och NAD du kan stoppa buller. Det är en billig sak att försöka och det är vad det är konstruerat för.

http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?...ce=14&doy=26m9 är ett exempel, du kan försöka att köpa det lokalt.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 10 Mars 2008, 16:47
Ledamot Gruppen

Tack.
Old 18 juni 2009, 01:30
Ledamot Gruppen

Jag har nu hört att när det gäller jord loopar det är antingen eller, vilket betyder att den inte skulle ha kunnat fungera väl i månader före det buller startat.

Så det är mer sannolikt att kabeln var skadad. Jag köper en ny kabel och försöker igen.
Old 18 juni 2009, 11:22
Givargruppen

Kontrollera anslutningar också.

Om du drar ut en Jack Cable halvvägs kommer du att märka detta ljud, ett bra exempel på ett enkelt sätt detta kan plötsligt komma till stånd.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Alla USB-enheter utan självständig strömförsörjning hänger mitt system eller göra systemet springa mycket långsam Lightfoot General Hardware Chat 10 18 mars 2009 05:48
Systemet inte ID RAM droubal Processorer, moderkort & RAM 1 23 november 2008 15:02
System Restore / system för återvinning ct122592 Windows-operativsystem 1 2 januari 2008 18:49
System Hjälp c2c4 Processorer, moderkort & RAM 4 9 december 2007 07:57
Hur kan jag Buld affärssystem, hantera affärssystem? 597 General Software Chat 2 3 december 2007 12:30
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.