![]() |
|
| |||
| |||
| Hello folks, månader sedan jag anslutit min nya köpt st till min 20-åriga NAD hifi enhet med ett jack-dubbel Cinch, fungerat ganska bra för ett par veckor, men en dag mitt i en DVD mina högtalare gav ett mycket högt bassy droning ljud .Jag var i köket vid den tiden, skulle ha fått en hjärtattack, ljudet var hörbara när jag vände ner hifi volym ... tur jag hade fortfarande st högtalare, att im fortfarande använder, i alla fall jag bor i en lägenhet, så im fina med dem ... Men jag undrar vad sjutton var det där, någon sa att det hade att göra med jorden ![]() Alla takers? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om inte något bröt det låter som en jorden loop.
Jag tar det NAD fortfarande arbetar på egen hand - med en CD-spelare ansluten till exempel - och ljud på datorn fortfarande fungerar, eftersom du kan använda den med PC-högtalare. Den hum tyder på att rummet är jordningssystemet inte är optimalt och det är inte lätt att hantera. Om du sätter en loop Isolator mellan datorn och NAD du kan stoppa buller. Det är en billig sak att försöka och det är vad det är konstruerat för. http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?...ce=14&doy=26m9 är ett exempel, du kan försöka att köpa det lokalt. Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Tack. |
|
| |||
| |||
| Jag har nu hört att när det gäller jord loopar det är antingen eller, vilket betyder att den inte skulle ha kunnat fungera väl i månader före det buller startat. Så det är mer sannolikt att kabeln var skadad. Jag köper en ny kabel och försöker igen. |
|
| |||
| |||
| Kontrollera anslutningar också. Om du drar ut en Jack Cable halvvägs kommer du att märka detta ljud, ett bra exempel på ett enkelt sätt detta kan plötsligt komma till stånd. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Alla USB-enheter utan självständig strömförsörjning hänger mitt system eller göra systemet springa mycket långsam | Lightfoot | General Hardware Chat | 10 | 18 mars 2009 05:48 |
| Systemet inte ID RAM | droubal | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 23 november 2008 15:02 |
| System Restore / system för återvinning | ct122592 | Windows-operativsystem | 1 | 2 januari 2008 18:49 |
| System Hjälp | c2c4 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 9 december 2007 07:57 |
| Hur kan jag Buld affärssystem, hantera affärssystem? | 597 | General Software Chat | 2 | 3 december 2007 12:30 |
| Thread Tools | |
| |