![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hej alla,
Jag hoppas någon kan hjälpa mig här. Jag uppgraderade min hemmabio-system från en 5 högtalare + sub-inställningarna på en 2 högtalare + sub-inställning. Jag är mycket nöjd med bild-och ljudkvalitet av systemet medan jag tittar på en DVD, ljudkvaliteten när jag ansluter till min bärbara dator är fruktansvärt. På min gamla systemet, jag bara körde ett ljud sladd från hörlursuttaget på min laptop till en av ljudingångarna på baksidan av DVD-spelare. Bra ljud ur alla högtalarna och underkommittéerna gjorde vad den skulle göra. Nu när jag gör samma sak med min nya systemet ljudkvaliteten är fruktansvärt och sub verkar inte fungera. Nu är min gamla systemet är ca 6 år gammal och min nya systemet är förmodligen inte mer än ett år gamla vilket gör det inrättas med HDMI, Component Video, S-video, etc. .. en massa funktioner som min gamla systemet inte har . Jag försökte Messing runt med ljudet på min laptop utan lycka. Finns det något enkelt jag saknade här eller måste jag titta in till någon form av nytt ljudkort till min laptop? Alla tips och förslag skulle vara mycket uppskattat. Tack! -Matt |
|
|
|||
|
|||
|
så du kör 5 högtalare plus en sub från en laptop? Jag vill bara ha mer information.
|
|
|
|||
|
|||
|
Tack för svaret. Jag körde en 5 högtalare + sub och nu är jag kör en 2 högtalare + sub inrättas. DVD-spelare på varje system som fungerar som en förstärkare. Jag har ingen lust att titta på filmer på min TV via min lap top. Jag vill bara kunna lyssna på mp3: s genom bättre talare sedan de i min laptop .... något som fungerat bra på det gamla systemet och nu fungerar inte bra alls om det nya systemet.
|
|
|
|||
|
|||
|
Kan jag få en länk till de saker du använder? sometihng online med en manual.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag vet inte om jag kan hitta det exakta modellen av DVD-spelaren. Det är en Sony-spelare och min lap top är en dell. Jag tyckte om att köra en HDMI-kabel från min laptop till DVD-spelare, men min laptop inte har en port. Jag tyckte också om att köra en optisk kabel, men återigen, min bärbar inte har den hamnen heller. Det enda sättet att ansluta DVD-spelare och min laptop tillsammans (i dess nuvarande skick) är en S-Video kabel och / eller en vanlig ljudkabel via huvudet telefon kontakt.
|