mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Spela in frågan

Reply

Thread Tools
Old 22 april 2008, 21:12
Ledamot Gruppen

Är det möjligt att konvertera en MIDI-fil till en WAV-filer med hjälp av ljud från Windows inbyggd MIDI-enhet?

Med andra ord, jag skapade en MIDI-fil från en musik notation program (Sibelius), men vill exportera den som en WAV-fil till en Multitrack brännare, så att jag kan spela in ett levande instrument ovanpå det. (Jag vill bara göra detta på ett MIDI kan programvara sequencer, men jag har inte en ännu, och behöver göra den här inspelningen i slutet av veckan).

Sibelius har en export som ljud "-funktion, men eftersom MIDI-enheten är inbyggd i Windows körs via Windows Media Player, fungerar det inte.

Om inte, jag kan bara köra en stereo anslutning från mitt ljudkort till flera spår brännaren, men jag skulle föredra att exportera det som WAV (om möjligt) för då har jag maximal blandning kontroll på MTR.
Old 22 april 2008, 21:21
Ledamot Gruppen

Glöm det. Jag kom på det.

iTunes har en "konvertera till mp3"-funktion, så jag bara öppnat MIDI-fil där istället för i Windows Media Player, och omvandlas den till en mp3 och sedan brände den till en cd-skiva (alltså konverteras till. wav)

Vi ber om ursäkt för en meningslös tråd. Bör har försökt iTunes innan jag postat.

-Ulfrinn
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.