![]() |
|
| |||
| |||
| onboard ljud om mitt moderkort verkar vara skruvad så jag undrar är det värt Forking ut 100 pund till en början av en rad ljudkort skulle jag märka att större skillnad mellan en dyr en och en billig 30 pund ett |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| beror på dess användning verkligen! Jag betalade £ 8 för mitt ljudkort, 5.1, fungerar bra lol Jag använder det för spel och musik i allmänhet
Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! Mitt System: Min
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Håller med mrdaveyk verkligen beror på vad du vill använda det till, har ett billigt ljudkort i kids st, de surfa spela musik och spela spel och dess ok för dem att ens ett avfall som 5.1, men de använder bara 2.1 Vad hände med den inbyggda ljud på din m / b M8?
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Jag har ingen aning Wen i plug mina högtalare i Öresund är bara riktigt riktigt tyst att jag måste hålla dem på mina öron så jag kan höra, men mina högtalare arbetet med everyother datorn ive försökt dem så jag gissar det något att göra med mitt moderkort ... så i princip när im lyssnar på musik i wont märker så stor skillnad på ett dyrt ljudkort? |
|
| |||
| |||
| Har du provat att gå in på volymkontrollen tittar på inställningarna?
__________________ Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() |
|
| |||
| |||
| Ja försökte att .. dess skruvad .... apperently använder fel skruvar på din dator kan skruva på moderkortet är det sant? |
|
| |||
| |||
| yeh, men jag dont tror att det är frågan Har du provat att installera om drivrutinerna för det? kontrollera talaren på ikonen nere till höger, klicka på den en gång och itll öppna en volym bar, se till att dess fulla sedan kontrollera varenda alternativ i högtalaren inställningar i kontrollpanelen Kontrollera att alla anslutningar är stram med högtalare om du har provat alla här, gå för en billig kortet kompis, din högtalarinställning närvarande antingen är en 2.1 eller 5.1, får ett kort som passar dina nuvarande högtalare inrättas kommer dyrt är meningslöst om inte din professionella / fanatiker och du är behöver det
__________________ Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! |
|
| |||
| |||
| billiga ljudkort är det:) tack för hjälpen killar |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det finns två typer av ljudkort - ombord och high-end. Jag håller inte att en "billig kortet är värt det om du inte har ett allvarligt problem med din ombord som skulle motivera ett moderkort RMA. The high-end kort är inte bara Audiofil foder - de verkligen göra det bra fantastiskt.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag håller om ljudet är bättre om du köper en högre ljudkort, men glöm inte om högtalarna. Om du redan har en bra uppsättning, då du är OK, men om du har billig £ 15 högtalare kan du överväga om du kan tänka dig att lägga till extra pengar. Du skulle lätt hamna utgifterna £ 150 till £ 180 för hela lösningen. Forking ut £ 100 för ditt ljudkort men att koppla in en värdelös samling talare är bara ett slöseri med din £ 100 ...!
Om du inte är villig att göra det, din £ 100 kan få dig ett anständigt mellanstora ljudkort och en mid-range uppsättning högtalare (du borde även heve pengar vänster). Den enda punkt kan jag personligen se för att få en smuts billiga ljudkort är om du behöver ersätta en död inbyggda ljudkortet så du kan lyssna på Windows-system ljud. Cheers: Chris Mitt System: Willy Wonka är Polygoninriktning Factory
|