mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Ska jag besvära med en hög slutet ljudkort

Reply

Thread Tools
Old 4 april 2008, 04:58
Givargruppen

Default Ska jag besvära med en hög slutet ljudkort

i slutet av dagen dess allt om användning mot spendage om jag kan göra det ordet upp

Jag betalade billigt eftersom min användningsområden var enkla, spel, musik och arbete

i min situation skulle jag inte märker skillnaden mellan ett gott slut och smuts billiga kortet främst eftersom jag dont leta efter det, samma ljud som spelas upp sin bara "lite olika" i mina öron

Men för att vara rättvis en smuts billigt kort, precis som jag kan göra mycket mer än spela windows ljud, jag menar jag betalade £ 8 för det och det lätt ger kvalitetsljud

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 4 april 2008, 05:12
Givargruppen

Det sätt som du pekar ut det är inte pengar vs användning, utan pengar vs standarder. Jag menar, om du pratar om hur du använder ditt ljudkort för filmer, spel och musik, var vi omfattas varje användning kan du ha för ett ljudkort.

Missförstå mig inte om min kommentar om billiga kort som endast är bra för systemet ljud. Jag hade en smuts checp kort och en smuts billiga rad talare under en lång tid (betald ca £ 20 för hela paketet) och för det pris jag var förvånad om ljudkvalitet producerade. Med detta sagt, när du väl börjat uppgradera ditt ljudkort och högtalare du bara vill gå högre i spec i framtiden.

Det är som uppgraderar från ett billigt grafikkort med minst en mid-range och sedan ta ett steg tillbaka igen till ett billigare grafikkort. Ingen gör det. Samma sak gäller ljudet.

När det gäller skillnaden i ljud, jag tror att nästan alla kommer att höra skillnaden beteen ett billigt ljudkort / högtalare och en mer avancerad om inom loppet av några sekunder. Men som du sa själv, om det beror på hur mycket du vill spendera och vad du är villig att betala för. Vi är alla olika i det avseendet.

Cheers:
Chris

Mitt System: Willy Wonka är Polygoninriktning Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Minne:
4GB Micron PC-6400 (800MHz)
Grafikkort (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Ljudkort:
Ombord 7.1 Ljud
Hårddisk (s):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk enhet (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Mål / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Kylning:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nätverk / Internet:
Ombord
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 4 april 2008, 07:07
Ledamot Gruppen

Så skulle någon vara villig att rekommendera en Mid Range kort och Mid Range högtalare att gå med det .... I Dont Think jag har råd med början av en rad talare och kreditkort på grund Im Bloody PANK
Old 4 april 2008, 08:48
Givargruppen

När jag kom en situation som liknar det här, jag skulle alltid vilja gå till ebuyer. Även om jag inte kommer att köpa produkten från dem, åtminstone du får användaren recensioner det tillsammans med en stjärngraderingssystemet.

Stretching din budget en bit to £ 11.71, jag kom med här:

Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme 7.1 OEM-kort (£ 52.12)
Creative Labs Inspire T7900 7.1 högtalarsystem OEM (£ 59.59).

Det är mitten av ilska men lutar mot en hög räckvidd. Om du jaga runt lite, kanske du vill finna dessa ännu billigare någon annanstans (ebuyer är inte alltid det billigaste). Dessutom, eftersom vi inte vet om du vill ha 7.1, 6.1 eller 5.1 ljud, du kanske borde ta en titt själv och läsa användarens kommentarer. Om du fortfarande inte säker, är du välkommen att be om råd här. Du kommer alltid att hitta människor som kommer att kunna ge er några fasta råd.

Cheers:
Chris
Old 4 april 2008, 09:13
Ledamot Gruppen

bra förslag på ljudkortet har stor recensioner är precis det pris jag vill betala ser bra (Y) hur är det med Logitech x-530 högtalare gör någon vet något om dessa .... JAG verkligen dont hur du berätta om det goda talare eller inte
Old 4 april 2008, 09:19
Givargruppen

devhardware.com ger detta också en 5 stjärnor. Kanske vill läsa den här: http://www.devhardware.com/showblog/...System-Review/

Cheers:
Chris
Old 9 august 2008, 14:09
Ledamot Gruppen

Min ursäkt för hyjacking tråden, jag har en Sony V7700 amp och följande-V7700 grafisk equalizer med SSH3600 talare kör från min ombord ljud, det fungerar bra, men skulle vilja ha ett bättre kort, vad skulle du föreslå? Liksom billigare desto bättre?

Skål
Old 9 august 2008, 16:56
Givargruppen

ASUS Xonar D2X är utmärkt men inte kompatibel med många program och har några mindre problem, så jag tror det bästa är att SB Creative Xtremegamer (även om du inte spelet så är en bättre version av sina XtremeMusic).
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 21 august 2008, 18:37
Givargruppen

Jag är fortfarande skeptisk på dina kunskaper om Creative eller nivån på vad ni kallar bra ljud Carbon. Jag är en musiker och som sådan am picky på ljudet. Om du rekommenderar Creative att folk använder XP, jag är med er, men jag tror att du är långt ifrån grunden om de använder Vista. På min senaste forskning (en månad eller två ago0 inte bara Creative Xtreme serien stöder inte Vista, de hade inga planer på att göra det. Men låt oss nudel detta kan vi? Jag vet ljud, du vet datorer ...... .........

Rätta mig om jag har fel, men du använder 2.1 som är grunden stereo plus en bashögtalare. Stereo var stort i 1969 lol men ljudet har utvecklats långt bortom det. Kom ihåg Quadraphonic ljud i början av 70-talet? De gjorde 8 spår som kunde utnyttja det lol. Ja 2.1 har virtuellt surround (vilket är trevligt, min HDD 42 tums TV använder den) men det är inte surroundljud längre än "light" blåmögelost (fyll i din favorit smak) salladsdressingen är Blue Cheese salladsdressing. Efter mitt senaste forskning (mycket av det från Creative webbplats) den Xtreme-serien på en Vista OS stödde inte 5.1 eller 7.1 surround, EAX eller CMSS bland många andra funktioner. I själva verket använder Vista, (särskilt Vista 64), Creative Xtreme-serien stöder praktiskt taget inget av de format som vi ljud freaks köpte Creative Ljudkort för. Creative Labs får försöka fixa det nu beror på världen brett skam de fått efter en av deras VP sägs ut rätt att om Creative inte vill stödja Vista med sin nuvarande ljudkort (tvingar konsumenterna att köpa nya ljudkort när de beslutar att frige dem) att det var ett affärsmässigt beslut för dem att göra och att DanielK var i linje skriva drivrutiner som gjorde närvarande erbjuds ljudkort fungerar med Vista.

Det var allt om Creative Lab egen webbplats och kopieras över hela världen genom bedövats journalister som täcker datorer och datorrelaterade frågor. Egentligen är jag en journalist och känner sig ganska bekväma att rapportera detta som jag har kontrollerat mina fakta om detta. Kanske du läser mina källor på Steam forum. För ytterligare bevis, en bara måste titta på priset på Xtreme serie kort och jämföra dem med ett år sedan, fan jämföra dem med de priser som i mars. Gör samma sak med priset på Creative Lab aktie.

Låt mig lägga till protokollet att jag aldrig har köpt ett kort som inte säger "Creative Labs" på det. Jag älskar min Xtreme Gamer i min gamla XP-system. Jag tog tillbaka det som inte skulle fungera i min Vista-system även om och fick mina pengar tillbaka. Creative stärkas på deras Wang stora Temne, en senior VP gick till protokollet talar om det, och det har inte rubbat sig ur men ändå så långt Soundcards berörs. Jag tror att du antingen se mer till ljudkort utfärdandet eller visa mig om jag har fel innan man rekommenderar Soundblasters att folk (även folk som använder Vista).

Jag hoppas att jag har genomgått lämplig hövlig här, eftersom jag respekterar dig och dina kunskaper mer än jag kan säga, men jag tror att du har inte bara missat båten på detta, men väntar på att Atlantic Cruiser vid en busshållplats i Oklahoma lol .
Old 21 august 2008, 19:11
Givargruppen

Jag talar bara av egen erfarenhet med kortet i Vista. Hittills har för mig det har fungerat felfritt.

Jag är väl medveten om Creative's skruv-ups i frågan om fiaskot med DanielK. Om det finns ett problem med 5.1/7.1 i Vista som jag naturligtvis inte skulle råka ut för, det är definitivt en stor fråga. Jag också att jag inte försöker vita springare Creative, deras järngrepp på marknaden har skapat en massa problem. Jag vet åtminstone EAX och CMSS arbetar i min Vista installation.

Men jag är mer uppsägande alternativ än att rekommendera ett Creative kort. Den Xonar är ett stort försök till en kort men det är fullt av frågor som inte kräver vissa villkor (dvs 5.1/7.1 surround, Vista) som skall uppfyllas - de kan kopieras och extremt gemensamma (I misphrased i min förra post: de " är inte "mindre problem", de är bara oberoende av spel). För mig, som överväger rapporter från Creative kort "problem med Vista.

YMMV, antar jag. Om du har källor som säger att från och med den 21 august finns det fortfarande problem med X-Fi linje och Vista, även i surround osv jag kolla upp dem (jag har inte Steam konversation om hand). Men även om det inte är jag tveksam att rekommendera andra att jag * vet * att Xtremegamer minst verk. Och naturligtvis allt detta är värdelösa om de poster vi talar om inte berätta hans OS: p

Dessutom, i förbigående sagt, du kör Vista 64-bitars, eller hur? Det skulle kunna förklara skillnaderna mellan våra erfarenheter, som jag kör 32 och beta drivrutiner.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Spel som behöver en hög grafikadapter - cant find any ryannathans PC & Console Gaming 8 14 OKTOBER 2009 15:12
Im Fead Upp med Flygburet Öresund. Behöver en bra Gaming ljudkort. cheesepuff Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 8 18 maj 2009 12:27
Inget ljud på min st ... ombord eller PCI ljudkort Grumlis Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 6 4:e sep 2008 14:48
Statiska ljud på hög pitch ljud SophieCella Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 4 11 juni 2008 09:14
Hög GÄLL ljudet på överklockning - problem? cyberspacegenie Processorer, moderkort & RAM 15 3 november 2007 03:15
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.