mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Sound knappar plötsligt har slutat fungera

Reply

Thread Tools
Old 6 mars 2008, 09:28
New Member Group

Default Sound knappar plötsligt har slutat fungera

Evening alla.

Jag har nyligen stött på ett problem där ljud knappar på min laptop (volym upp / ner och stänga) har slutat fungera. Jag har haft den bärbara datorn nästan 3 år och har aldrig haft detta problem, och det är därför jag ber om din hjälp.

Jag har redan försökt skanning efter virus använder AVG och åter installera QuickPlay programvara, men båda har misslyckats.

Den laptop jag använder är en HP Pavilion DV5000 och det är med Windows XP Home Edition.

Några idéer? Åh, och du vara försiktig, det är min första post
Old 6 mars 2008, 09:33
Givargruppen

Har laptop fortfarande ljud? Du behöver inte säga det eller inte. Om det fortfarande gör ljud göra XP kontrollerar fortfarande fungera?

Om det är ett ja och ja, spakarna under knappar inte engagerande om tryck växlar längre och någon kommer att behöva vidta plastlocket start och åter anpassa dem. Vi kan visa er bilder om så är fallet och du vill prova det själv.

Om ljudet (i motsats till den knappar) inte fungerar som vi kan försöka räkna ut varför vi också behöver bara veta vilken väg att gå.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 6 mars 2008, 10:34
New Member Group

Ja, ljudet utgör fortfarande arbete och volymkontrollen i Windows utgör fortfarande fungerar, det är bara de knappar som inte fungerar. Det kan dock inte vara på knappen anpassningen.

Jag misslyckades med att nämna att det enda Temne knapparna DO funktionen är när jag kör QuickPlay (ett förinstallerat program som låter dig spela upp musik och titta på DVD). Det är enda gången jag har lyckats få knapparna fungerar korrekt ...

Några fler idéer? Tack för bra svar btw
Old 6 mars 2008, 11:14
Moderator-gruppen

Jag hade detta efter att jag installerat en ny kopia av XP på en bärbar dator. Fast det med en uppdaterad drivrutin.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 6 mars 2008, 11:32
Givargruppen

Det hade inte skett för mig att dessa knappar faktiskt ha en förare, men ja, naturligtvis de gör. Inte heller skulle det ha upp mitt huvud att det kanske skulle få kasta drift på något sätt även om jag skulle ha tänkt på det. Kanske HP webbplats har ett komplett aktuella föraren hämta uppsättning du kunde göra, jag är säker på det, jag har varit den vägen där på min tid.
Old 6 mars 2008, 14:16
New Member Group

Tja Jag har precis installerat både Conexant AC-Link Audio Driver och HP Quick Launch Knappar men båda har misslyckats med att ändra något!

Jag är förbryllad till varför de har plötsligt slutat att fungera ...

Old 6 mars 2008, 15:57
Moderator-gruppen

Det är verkligen mycket märkligt varför de har slutat, speciellt om du inte gjorde någonting för att få dem att sluta.

Det enda jag kan tänka är att en av de anslutande ledningar från knappar har kommit lös. Detta skulle kräva att den bärbara datorn förutom att fastställa, vilket inte är för räddhågad.

Är laptop garantin fortfarande gäller? Jag antar att det är inte som ni har haft det under ganska lång tid ..

Edit: Dessutom skulle jag ha trott det Snabbstart Driver skulle ha löst det om det var mjukvarurelaterade så tycker jag att det är ner till felaktiga anslutningar.

Old 6 mars 2008, 18:41
Givargruppen

Få i den mån knappen kontakter är en junior skola motion, jag hittar instruktionerna i morgon och lägger upp dem här (det är 1:42 just nu och jag har lektioner på förmiddagen).
Old 7 mars 2008, 03:02
New Member Group

Skål grabbar.

Det är inte av garantin, men jag fick betala för försäkring för 5 år, det enda problemet som jag har att skicka in den och vara utan den i några veckor!
Old 7 mars 2008, 05:20
Givargruppen

Den HP Pavilion dv5000 Notebook PC - Underhåll och Service är http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/m...lc=en&lang=en & och den del du behöver för att inom ramen för att justera push-stavar är lysdioden ombord på sidan 5-26. Jag har ingen aning om det är orsaken till ditt problem men det var på en maskin jag justerat förra året. Du måste läsa den tjänst guide för att få en uppfattning om hur petiga så är fallet.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.