mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Lyd, høyttalere og MP3-spillere

Register

Lyden kommer bare fra 2 høyttalere og sub?

Reply

Thread Tools
Old 11. Feb 2008, 13:22
Medlem Group

Default Lyden kommer bare fra 2 høyttalere og sub?

Hei alle,

Jeg kjører Vista 64 bit med en P35C-GS3R Mobo, og har en Logitech 5.1 oppsett. Jeg har mine to fronthøyttalerne, to bakre høyttalerne, midthøyttaleren og sub. Jeg har innstallert lyd drivere og alle høyttalerne fungerer ordentlig i oppsettet panel følger med disse driverne. Det kan jeg velge mellom Stereo, 5.1 og 7.1. Vel, jeg har 5.1 valgt, og den viser mitt oppsett på en skjerm og du kan klikke på høyttaleren for å teste den. Alle høyttalerne spille tonen ordentlig når den klikkes, noe som betyr at de alle fungerer som de skal.

Når jeg prøver å spille musikk via Windows Media Player, eller spill, eller noe, lyden kommer bare ut av foran to høyttalere og subwoofer. Jeg har prøvd å justere WMP innstillinger, men det er allerede satt til 5.1. Innstillingene i kontrollpanelet er satt til 5.1. Kan noen hjelpe? Jeg har prøvd å installere drivere etc. .. JEG rettferdig skrånende få lyden til å komme ut av alle høyttalerne når det kommer fra applikasjoner. Også, når jeg klikker lite windows lyd-ikonet, og klikk deretter på volumet nob, den spilles en lyd bare gjennom foran to høyttalere, forstått som kan bidra til å diagnostisere problemer.

Takk.
Old 11. Feb 2008, 20:16
Medlem Group

Bare en oppdatering, jeg fikk det til å spille gjennom alle høyttalerne samtidig spille Warcraft 3, jeg ikke gjøre noen innstillinger justeringer. Men det fortsatt ikke spille gjennom BF2 eller Windows Media Player, eller noe annet for den saks skyld.
Old 12. Feb 2008, 03:36
Administrator Group

Jeg er ikke 100% men jeg tror kilden må være 5.1, slik at de fleste musikk vil bare spille ut fronter og sub.

Prøv å spille en 5.1 DVD og se om det fungerer.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 12. Feb 2008, 04:27
Donor Group

høyre Jeg har det samme problemet med bf2 og masse andre spill. tilsynelatende sin et problem med vista/5.1 lyd / spill

im håper det kan være litt lys på den med oppdateringspakken de snart slipper.

Har du WMP11 arbeider med 5.1?

som dave sa prøve en dvd, mest sannsynlig vil fungere hvis du har det samme problemet som meg.

EDIT

bare innse du fremgår det ikke virker med WMP

Har du prøvd å installere det? bare trekke på straws virkelig

Min System: Min

Prosessor (er):
AMD Athlon tokjerners
Hovedkort:
Winfast 6600
RAM-minne:
3GB
Graphics Card (s):
MSI 8600GT
Lydkort:
noen billige dx9 5.1
Harddisk (er):
Optisk stasjon (er):
Case / PSU:
Cooling:
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 12. Feb 2008, 07:31
Medlem Group

Hvorfor gjorde lyden spille fra MP3-filer gjennom alle 5 høyttalere på XP, men ikke Vista? Som ikke gir mening. Jeg popped i 5.1 DVD (happy Gilmore) og prøvde å åpne i Windows Media Player, og som fører til et annet problem ...

"Windows Media Player kan ikke spille av DVDen fordi en kompatibel DVD-dekoder er ikke installert på datamaskinen."

Pokker. DivX vil ikke spille den heller.

Edit:

Jeg lastet ned Winamp. Det spilles kun gjennom to høyttalere også. : (
Old 12. Feb 2008, 08:15
Donor Group

hva lydkort har du?

og forskjellen mellom XP og Vista er at Vista har en rekke hardware og software problemer som forhåpentligvis kommer til å være løst med den nye sp1 på vei.

Old 13. Feb 2008, 15:08
Medlem Group

Jeg bruker onboard P35C HD Audio.
Old 9 mars 2008, 17:20
Medlem Group

Jeg hadde det samme problemet også, og etter googlingen, jeg skjønte jeg bruker AC3Filter, og det har en funksjon for "oppskalere" stereo til 5.1

kun satt utdataformatet til 5.1 i AC3Filter config side, et voila!

Håper det hjelper
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
5.1, 7.1 ombord lyd - Hva høyttalere? squivner Lyd, høyttalere og MP3-spillere 1 17 juni 2009 14:06
Knitrende lyd fra min bærbare høyttalere mdw4950 Lyd, høyttalere og MP3-spillere 0 16 juni 2009 01:52
Ny datamaskin, gamle høyttalere, ingen lyd amilyn Lyd, høyttalere og MP3-spillere 3 13 nov 2007 10:27
Ingen lyd på høyttalerne Paul I London Multimedia & Kodeker 1 21 oktober 2007 07:40
Ekko lyd i Min datamaskin-høyttalere joseph t Lyd, høyttalere og MP3-spillere 2 20 mars 2007 06:55
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.