![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Jag kör Vista 64 bitar med en P35C-GS3R Mobo och har en Logitech 5.1 setup. Jag har mina två främre högtalare, två bakre högtalarna, mitthögtalaren och delsystem. Jag har installerat ljud drivrutiner och alla högtalare fungerar ordentligt i setup panel ingår med dessa förare. Det gör att jag kan välja mellan Stereo, 5.1 och 7.1. Tja, jag har 5.1 Valda, och det visar min konfiguration på en skärm och du kan klicka på högtalare för att testa det. Alla högtalarna spelar tonen ordentligt när du klickar, vilket innebär att deras samtliga fungerar. När jag försöker spela upp musik via Windows Media Player eller spel eller vad som helst, ljudet bara kommer ur de två främre högtalarna och subwoofern. Jag har försökt justera WMP inställningar, men det är redan inställt på 5.1. Inställningarna i kontrollpanelen är inställt på 5.1. Kan någon hjälpa? Jag har försökt installera drivrutiner osv .. Jag skränande få ljudet att komma ut ur alla högtalare när det kommer från tillämpningar. Dessutom, när jag klickar på den lilla fönster ljud ikon och klicka sedan på volymen nob, spelar ett ljud bara genom de två främre högtalarna, tänkte att kanske att diagnostisera ett problem. Tack. |
|
| |||
| |||
| Bara en uppdatering, jag tar det att spela igenom alla högtalarna samtidigt som du spelar Warcraft 3, det gjorde jag inte göra några inställningar justeringar. Men det fortfarande inte spela genom BF2 eller Windows Media Player eller något annat för den delen. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag är inte 100% men jag tror att källan måste vara 5,1, så de flesta musik kommer bara att spela ut fronter och delsystem.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| rätt fick jag samma problem med bf2 och massor av andra spel. uppenbarligen sin ett problem med vista/5.1 ljudet / spel im hoppas det kan bli en del ljus över det med service pack de snart att släppa. Har du wmp11 arbetar med 5.1? gillar dave sa prova en dvd, med största sannolikhet kommer att fungera om du har samma problem som jag. EDIT bara insett att du säger det inte fungerar med WMP Har du provat att installera om det? bara att dra på strån verkligen
Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! Mitt System: Min
|
|
| |||
| |||
| Varför ljud spelar från min MP3-filer genom alla 5 högtalarna på XP, men inte Vista? Det är inte rimligt. I popped i en 5.1 DVD (gärna Gilmore) och försökt att öppna i Windows Media Player och som leder till ett annat problem ... "Windows Media Player kan inte spela DVD eftersom en kompatibel DVD-avkodare är inte installerat på datorn." Förbanna. DivX kommer inte spela det heller. Edit: Jag laddade ner Winamp. Den spelar bara genom två högtalare också. : ( |
|
| |||
| |||
| vad ljudkort har du? och skillnaden mellan XP och Vista är att Vista har en hel del hårdvara och mjukvara problem som förhoppningsvis kommer att bli fast med NYA sp1 på väg.
__________________ Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! |
|
| |||
| |||
| Jag använder den inbyggda P35C HD Audio. |
|
| |||
| |||
| Jag hade samma problem också, och efter att googla, jag insåg jag använder AC3Filter, och det har en funktion för att "exklusiva stereo till 5.1 bara ställa in utdataformatet till 5.1 i AC3Filter konfig sida, et voila! hoppas det hjälper |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| 5.1, 7.1 ombord ljud - Vilka högtalare? | squivner | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 1 | 17 juni 2009 14:06 |
| Sprakande ljud från min bärbara högtalare | mdw4950 | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 0 | 16 juni 2009 01:52 |
| Ny dator, gammal högtalare, inget ljud | amilyn | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 3 | 13 november 2007 10:27 |
| Inget ljud i högtalarna | Paul i London | Multimedia & Codecs | 1 | 21 oktober 2007 07:40 |
| Echo ljud i datorn Högtalare | Joseph T | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 2 | 20 mars 2007 06:55 |
| Thread Tools | |
| |