mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Statiska ljud på hög pitch ljud

Reply

Thread Tools
Old 10 juni 2008, 07:23
Ledamot Gruppen

Default Statiska ljud på hög pitch ljud

Hallå

På senare tid har jag fått detta statiska slags screechy ljud via när jag spelar musik med Windows Media Player. Ju högre noterar starkare och starkare denna statiska-liknande ljud blir. Med detta sagt, musik som inte är tillräckligt hög GÄLL spelar helt bra.

detta irriterande ljud hörs genom via min Logitech högtalare (som är ca 2 veckor - tillsammans med PC är 2 v. gammal), min Logitech hörlurar (som är ungefär ett år gammal) och min Bang & Olufson hörlurar, (som handlar om 4-5 wks gamla).
Jag vet inte om det är Windows Media Player, eller ännu värre, mitt ljudkort. = | Jag kan inte tänka på vad det kan vara.

Jag hoppas du kan hjälpa mig med detta problem, jag kan knappt stå för att lyssna på de flesta av mina låtar i min playlist på grund av detta.

Old 10 juni 2008, 09:51
Givargruppen

Det första (jag vet inte om du redan har) kan du prova att spela en särskilt hög sång i en annan spelare (t.ex. iTunes, eller vad du har)

Om du inte redan har en skulle jag rekommendera att du först hämtat något liknande iTunes (gratis)

För att se om det är ett problem med WMP codec eller nåt ..

Om de fortfarande är ett problem vi kan se mer .. men förhoppningsvis sin enkla: D

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 10 juni 2008, 10:14
Givargruppen

Jag hade samma problem tills jag ominstallerat och fifflat med vissa inställningar, ändra huden något med ajustable inställning som styr basenheten tebel etc och ställa dem till 50%
Old 11 juni 2008, 03:04
Ledamot Gruppen

Hej, Jag tog ditt råd, men jag laddade ner J. River Media Jukebox och jag lyssnade på låtarna som jag hörde den statiska ljud från de flesta, och de var inte där.
Förhoppningsvis stayst det sättet, men jag antar att det måste ha varit ett codec problem WMP ..?

Tack för hjälpen, mycket uppskattat. Jag hoppas att jag inte behöver återkomma med detta problem igen, eftersom jag verkligen älskar att lyssna på musiken för mycket! : 3
Old 11 juni 2008, 09:14
Givargruppen

Inga problem, om du fortfarande vill köra WMP det enklaste sättet är att avinstallera den och hämta den senaste versionen (som skulle komma med någon drivrutinsuppdateringar etc.) från Microsofts webbplats.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.