![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Idag har jag bytt till Vista Ultimate edition. Men jag har ett problem.
Jag har installerat alla drivrutiner som oftast kommer med Mobo cd. Ändå är jag inte kunna få ljudet. Mina högtalare är fina och inga problem med dem. Kan du säga mig lösningen. Om du behöver extra information sedan berätta att jag kommer att försöka ge er |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
installera de senaste drivrutinerna från tillverkarens webbplats
drivrutinerna på mobo cd får mycket ut av den och inte Vista-kompatibel
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag tror inte det. Jag har köpt min dator på den 2 januari i år. Jag är säker på att förarna är Vista-kompatibla.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det första du ska prova det nya drivrutiner som mrdavey föreslagit.
|
|||
|
|||
|
Jag har Intel ursprungliga 965 RY mobo. Jag sa ju att jag har senaste config
|
|
|
|||
|
|||
|
nya drivrutiner släpps hela tiden så om du inte har tittat på nätet för nyare drivrutiner de kunde vara den
sjuka kontrollera ya
|
|||
|
|||
|
cant verkar tycka att det
Ladda ner Everest i vår download sektion och berätta vad ljudkortet du? eller ombord? modellnummer vi söker
|
|||
|
|||
|
Om ditt moderkort är Intel ® Desktop Board DG965RY, en ny Audio Driver släpptes den 10 oktober 2007 (vers. 5548v13), som du kan hämta här antar du kör 32bit Vista och inte 64bit.
IIT är ganska troligt att du skulle ha fått det här med din nya maskin, som mobo tillverkarna normalt producerar förare, innan produktionen, vilket i detta mobo var i början av 2007 tror jag. Det kan vara en bra idé att avinstallera den gamla drivrutinen innan du installerar den nya. Om du har (vers. 5548v13) installerat oss. |
|
|
|||
|
|||
|
Jag har installerat nya drivrutiner men inget hjälper. Jag kan inte hitta felet.
Jag har provat följande steg: 1) hämtat ljud drivrutiner härifrån 2) Jag har försökt att uppdatera ljud förare genom Kontrollpanelen / Enhetshanteraren / system sedan uppdateringsintervallet / leta efter förändringar Resultat: Jag kommer inte att få ljud vid start (vista standard ljud vid start), men när jag försöker spela någon mp3 eller film så att ljudet blir partier. Vad ska jag göra nu |