mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Ovanlig Ljud Problem

Reply

Thread Tools
Old 26 mars 2008, 08:37
Ledamot Gruppen

Default Ovanlig Ljud Problem

Jag har nyligen byggt en dator, Nvidia SLI 680i, Q6600, 2GB, 8800GT, XP Pro, 500 GB, 600 watt PS, blah blah blah.

Jag använder den inbyggda ljud med Realtek drivrutiner medföljer moderkortet paket och ljudet har fungerat perfekt sedan jag byggde datorn i slutet av januari.

Häromdagen började jag upp, gjorde en del arbete, sedan började spela en låt i iTunes, men ljudet bara kom från den vänstra högtalaren. Jag försökte ett par olika program och även ljud från VIDS i IE 7, men med samma resultat. Jag testade högtalarna på en annan dator och de fungerar bra. Jag har också laddas drivrutinerna som följde med moderkortet, men ingenting förändras. Det fanns inga ändringar göras till någon hårdvara på datorn mellan när man arbetar och när det inte var, och det fanns ingen riktig programvara ändringar som jag känner till.

Den intressanta delen av det är att om jag öppnar ljudkortet registeransvarige programvara (Realtek) medan du spelar en låt i iTunes, låten bara kommer ut till vänster högtalare, men om jag sedan slår på mjukvara inbyggda reverb, reverbet kommer ut i båda högtalarna, men låten själv bara kommer ut från den vänstra högtalaren.

Jag är ganska bra med datorer och audio-mjukvara / hårdvara som jag är en musiker, men jag är inte tech, så någon hjälp om det skulle vara uppskattat. Jag har gjort en hel del felsökning och har inte kunnat lösa problemet. Att vara musiker är detta börjar bli ett stort och jag kan inte hitta en e-postadress för Realtek att kontakta sin supportcenter heller.

Joe
Old 26 mars 2008, 09:36
Administrator Group

Har du provat att åter installera drivrutiner och / eller med hjälp av en uppdaterad version från Realtek?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 26 mars 2008, 09:40
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Har du provat att åter installera drivrutiner och / eller med hjälp av en uppdaterad version från Realtek?
Jag har installerat drivrutinerna och det tycks också vara den mest uppdaterade versioner från Realtek.
Old 26 mars 2008, 10:23
Givargruppen

Prova unistalling dem, sedan starta om och installera dem igen.

Dessutom har du provat olika högtalare eller hörlurar i ljudkort uttaget.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 26 mars 2008, 10:46
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av philthomas View Post
Prova unistalling dem, sedan starta om och installera dem igen.

Dessutom har du provat olika högtalare eller hörlurar i ljudkort uttaget.
1. Jag ska försöka att avinstallera, starta om och sedan installera igen, men hur ska jag gå avinstallera drivrutinerna? Jag har aldrig gjort det förut.

2. Jag försökte hörlurarna i jacket och fick samma resultat. Det är ett enda 1 / 8 "stereo jack på baksidan av moderkortet, bara så du vet.
Old 26 mars 2008, 10:51
Givargruppen

Har du gått in på kontrollpanelen och konfigurerat högtalare?

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 26 mars 2008, 11:06
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av mrdaveyk View Post
Har du gått in på kontrollpanelen och konfigurerat högtalare?
Ja, jag har försökt att ställa in högtalare och ljudinställningarna i Windows, Realtek och i olika program som jag har försökt att lyssna på ljud med (iTunes, IE, etc, etc).
Old 26 mars 2008, 11:13
Givargruppen

För att avinstallera, gå till Enhetshanteraren / Sound video-och spelenheter markerar Realtek Audio registeransvarige, högerklicka och välj avinstallera.
Old 1 april 2008, 12:43
Ledamot Gruppen

Ja jag håller avinstallera och ange kontrollpanelen gå på spelenheter högerklicka på ikonen och avinstallera det.
Ni har rätt philthomas.Bra jobbat!
Old 7 april 2008, 13:38
Ledamot Gruppen

Bara så ni vet, jag till slut bara körde en Windows Systemåterställning tillbaka om ett par veckor tidigare (med en gång jag visste var innan frågan började) och ljudet fungerar perfekt nu, så det var definitivt en programvara / föraren fråga. Det har varit igång bra nu för ett par veckor.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Sound problem, snälla hjälp kannibleklown Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 6 23 augusti 2009 14:06
Ovanlig Sounds på Laptop targh Virus, spionprogram och säkerhet 22 8 mars 2008 18:09
Ljud problem? memooo Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 3 27 februari 2008 18:46
En annan inget ljud problem, prövat allt jag kan tänka på! 8235helen Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 4 19 januari 2008 09:59
Ovanlig Symantec popupmenyn - behöver någon att guida mig genom Logg-filer etc. Madraykin Virus, spionprogram och säkerhet 7 2 december 2007 15:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.