![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen byggt en dator, Nvidia SLI 680i, Q6600, 2GB, 8800GT, XP Pro, 500 GB, 600 watt PS, blah blah blah. Jag använder den inbyggda ljud med Realtek drivrutiner medföljer moderkortet paket och ljudet har fungerat perfekt sedan jag byggde datorn i slutet av januari. Häromdagen började jag upp, gjorde en del arbete, sedan började spela en låt i iTunes, men ljudet bara kom från den vänstra högtalaren. Jag försökte ett par olika program och även ljud från VIDS i IE 7, men med samma resultat. Jag testade högtalarna på en annan dator och de fungerar bra. Jag har också laddas drivrutinerna som följde med moderkortet, men ingenting förändras. Det fanns inga ändringar göras till någon hårdvara på datorn mellan när man arbetar och när det inte var, och det fanns ingen riktig programvara ändringar som jag känner till. Den intressanta delen av det är att om jag öppnar ljudkortet registeransvarige programvara (Realtek) medan du spelar en låt i iTunes, låten bara kommer ut till vänster högtalare, men om jag sedan slår på mjukvara inbyggda reverb, reverbet kommer ut i båda högtalarna, men låten själv bara kommer ut från den vänstra högtalaren. Jag är ganska bra med datorer och audio-mjukvara / hårdvara som jag är en musiker, men jag är inte tech, så någon hjälp om det skulle vara uppskattat. Jag har gjort en hel del felsökning och har inte kunnat lösa problemet. Att vara musiker är detta börjar bli ett stort och jag kan inte hitta en e-postadress för Realtek att kontakta sin supportcenter heller. Joe |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du provat att åter installera drivrutiner och / eller med hjälp av en uppdaterad version från Realtek?
| |||
| |||
| Jag har installerat drivrutinerna och det tycks också vara den mest uppdaterade versioner från Realtek. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prova unistalling dem, sedan starta om och installera dem igen.
| |||
| |||
| Citat:
2. Jag försökte hörlurarna i jacket och fick samma resultat. Det är ett enda 1 / 8 "stereo jack på baksidan av moderkortet, bara så du vet. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du gått in på kontrollpanelen och konfigurerat högtalare?
Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! Mitt System: Min
|
|
| |||
| |||
| Ja, jag har försökt att ställa in högtalare och ljudinställningarna i Windows, Realtek och i olika program som jag har försökt att lyssna på ljud med (iTunes, IE, etc, etc). |
|
| |||
| |||
| För att avinstallera, gå till Enhetshanteraren / Sound video-och spelenheter markerar Realtek Audio registeransvarige, högerklicka och välj avinstallera. |
|
| |||
| |||
| Ja jag håller avinstallera och ange kontrollpanelen gå på spelenheter högerklicka på ikonen och avinstallera det. Ni har rätt philthomas. Bra jobbat! |
|
| |||
| |||
| Bara så ni vet, jag till slut bara körde en Windows Systemåterställning tillbaka om ett par veckor tidigare (med en gång jag visste var innan frågan började) och ljudet fungerar perfekt nu, så det var definitivt en programvara / föraren fråga. Det har varit igång bra nu för ett par veckor. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Sound problem, snälla hjälp | kannibleklown | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 6 | 23 augusti 2009 14:06 |
| Ovanlig Sounds på Laptop | targh | Virus, spionprogram och säkerhet | 22 | 8 mars 2008 18:09 |
| Ljud problem? | memooo | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 3 | 27 februari 2008 18:46 |
| En annan inget ljud problem, prövat allt jag kan tänka på! | 8235helen | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 4 | 19 januari 2008 09:59 |
| Ovanlig Symantec popupmenyn - behöver någon att guida mig genom Logg-filer etc. | Madraykin | Virus, spionprogram och säkerhet | 7 | 2 december 2007 15:37 |
| Thread Tools | |
| |