![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar, jag har en Sound Blaster X-Fi Fatal1ty XtremeGamer Sound Card och Creative Labs GigaWorks S750 högtalare. Detta bör vara en otrolig kombination, och när volymen hålls ned, det är det. Men så snart du vrider upp volymen på halva vägen, saker börjar avvika. Vid uppspelning av musik, det finns en varierande mängd choppiness (beroende på hur högt högtalarna har satts att spela). Ljudet är inte snedvrids, och detta förvirrar mig. Det finns verkligen ingen anledning till att detta sker har jag försökt att fixa det här problemet på olika sätt (till ingen nytta). Även i mitt fall detta gäller även utan surround inställning inställningar aktiverade, även om jag kan spela musik högre utan surroundljud inställningar aktiveras innan det blir ett problem igen. Alla som har någon aning om varför och vad jag kan göra åt det? Jag har försökt den senaste Windows Vista drivrutiner för detta kort och installerat den senaste versionen av Creative's Audio Console, men detta är en fråga. |
|
| |||
| |||
| De är inte större högtalare .. det är möjligt att vibrationer när du slår upp det är bara att muchand de inte fatta det? |
|
| |||
| |||
| Det är inte möjligt, det har inte fått något att göra med vibrationer, det verkar hända mest när vissa platser ljud spelas. Liksom plötsligt klickar från en virveltrumman eller när du spelar upp en film, när en dörr får krossas / sparkat ner. Dessutom händer när människor skriker i filmer. |
|
| |||
| |||
| Din säker på att du har anslutit SURROUND inställd på ljudkortet i stället för Standars ljudkort på moderkortet Kan vara en dum fråga men det coud vara ditt problem. Om det är bara ok sedan försöker ladda ner drivrutiner för ditt ljudkort. Jag menar de senaste drivrutinerna. Du hittar dem här. Ladda ner drivrutiner Ledsen men du har redan gjort att en del ![]() Installera dem och ser vad som händer. Bortsett från att jag måste säga att Xtreme Gamer ljudkort isnt verkligen det bästa av det bästa. Jag har ljudkort till. Men jag främst använda den för bättre bilder per sekund i spel sedan audio processor i ett ljudkort processer ljudet. samtidigt på ett integrerat ljudkort processorn bearbetar ljud. Surround-uppsättning är bra btw. Men även om du kan lösa de frågor som du har nu kommer du fortfarande inte få upp ljudkvalitet du möjligen hoppas på. |
|
| |||
| |||
| Kom igen kompis, du verkligen tror att jag inte hade kontrollerat att först? Eftersom jag installerat ljudkortet som jag byggt systemet, jag skulle veta vilka uttag ansluter till ljudkortet i stället oboard ljud. Förresten, mitt onboard ljud stöder 7.1 högtalare också. Men jag har provat den ursprungliga drivrutiner och de senaste drivrutinerna och det gjorde ingen skillnad på problemet. l bara vill lösa de frågor jag just nu upplever. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag menar inte att patronise dig, men detta kan förklaras om fel högtalare jacken är inkopplade i fel uttag? Så de är försöker spela fel frekvens till vad deras utbud är kapabel till. |
|
| |||
| |||
| Redan kontrollerats, ännu en av de möjligheter jag kontrolleras minst tre gånger. |
|
| |||
| |||
| Ok, bara för undanröjande .. Jag är trött .. så jag ska sova på saken och återkomma till er i morgon: D |
|
| |||
| |||
| Tack! |
|
| |||
| |||
| Har du fått nog sova ännu? Några fler tankar? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Creative XtremeGamer hållplatser nätverk trådlöst arbetar | rod | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 2 | 4 juni 2009 15:13 |
| Creative 5.1 - 2 av 5 högtalare Jobbar ... | dmdougie | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 5 | 18 mars 2009 17:52 |
| Creative Zen dockningsstation fråga | Katana | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 6 | 15 november 2008 18:22 |
| Standard Onboard Audio eller Creative Labs Audigy SE? | Compasky | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 3 | 16 januari 2008 21:56 |
| Svårighetsgrad kreativa webbplatser? | skinnyman9000 | Web Design, Hosting & SEO | 9 | 25 november 2007 13:37 |
| Thread Tools | |
| |