mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Är 54 Mbps en bra hastighet för en laptop?

Reply

Thread Tools
Old 1 april 2007, 17:58
New Member Group

Default Är 54 Mbps en bra hastighet för en laptop?

Är 54mbs en bra fart för en laptop eller bör den vara högre i så fall vad?

Min kompis säger att det är bra men det är verkligen långsam ibland.
Old 2 april 2007, 01:11
New Member Group

Jag gissar att du menar den trådlösa hastigheten i stället för bredbandshastighet. 54Mbps är ganska standard för Wi-Fi. Om du bara surfar på webben, då är det högre än de flesta nuvarande bredbandstjänster ändå så surfar ska vara bra. Mbps är hastigheten för data som överförs per sekund. Om du ska skicka / ta emot större filstorlekar, då högre hastigheter bättre är samtidigt lägre är OK för att surfa på webben.
Old 2 April 2007, 02:32
New Member Group

Hej, käre vän, 54 Mbps är verkligen en mycket hög hastighet, om den förblir konstant. dvs om du hämtar someing vid hastigheten 200 MB men det sistnämnda det går ner till 20 MB och tar tid. Men å andra sidan du har 54 Mbit konstant du få det tidigt. Allt jag vill säga att det spelar ingen roll, frågan är bara konstant varvtal
Old 2 april 2007, 03:17
New Member Group

Du kan lägga det här sättet (och jag tror att du talar om den trådlösa mottagaren) Theres inget behov av att få en super-powered mottagare om du inte har en super powered internetuppkoppling, kommer 54k arbeta 100% bra för en vanlig trådlös internetuppkoppling och OIF du inte har fått en super powered internetuppkoppling finns det inget behov att få någon higherconclusion: bör (och förmodligen kommer) bli bra
Old 11 April 2007, 12:33
Administrator Group

Du kan få 108Mbps för en liten maskinvara uppgradering, kan jag inte riktigt vet om det kommer vara värt det ändå.

Troligen inte om du inte laddar ner musik och video.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Speed eller lagring för ny laptop? applelover123 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 0 11 juni 2009 20:12
Qwest 1,5 Mbps hastighet? kawakes Nätverk, Modem & VoIP 1 14 april 2009 21:17
Laptop anslutningshastigheten långsamt Poeticsoul44 Nätverk, Modem & VoIP 13 25 januari 2009 14:03
Min Internet hastighet är bra på min laptop, men dess verkliga långsamt på min desktop PC. Mohi212 Virus, spionprogram och säkerhet 5 1 januari 2009 12:55
100,0 Mbps Demtschuk Nätverk, Modem & VoIP 2 20 august 2008 10:17
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.