![]() |
|
| |||
| |||
| Är 54mbs en bra fart för en laptop eller bör den vara högre i så fall vad? Min kompis säger att det är bra men det är verkligen långsam ibland. |
|
| |||
| |||
| Jag gissar att du menar den trådlösa hastigheten i stället för bredbandshastighet. 54Mbps är ganska standard för Wi-Fi. Om du bara surfar på webben, då är det högre än de flesta nuvarande bredbandstjänster ändå så surfar ska vara bra. Mbps är hastigheten för data som överförs per sekund. Om du ska skicka / ta emot större filstorlekar, då högre hastigheter bättre är samtidigt lägre är OK för att surfa på webben. |
|
| |||
| |||
| Hej, käre vän, 54 Mbps är verkligen en mycket hög hastighet, om den förblir konstant. dvs om du hämtar someing vid hastigheten 200 MB men det sistnämnda det går ner till 20 MB och tar tid. Men å andra sidan du har 54 Mbit konstant du få det tidigt. Allt jag vill säga att det spelar ingen roll, frågan är bara konstant varvtal |
|
| |||
| |||
| Du kan lägga det här sättet (och jag tror att du talar om den trådlösa mottagaren) Theres inget behov av att få en super-powered mottagare om du inte har en super powered internetuppkoppling, kommer 54k arbeta 100% bra för en vanlig trådlös internetuppkoppling och OIF du inte har fått en super powered internetuppkoppling finns det inget behov att få någon higherconclusion: bör (och förmodligen kommer) bli bra |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan få 108Mbps för en liten maskinvara uppgradering, kan jag inte riktigt vet om det kommer vara värt det ändå.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Speed eller lagring för ny laptop? | applelover123 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 0 | 11 juni 2009 20:12 |
| Qwest 1,5 Mbps hastighet? | kawakes | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 14 april 2009 21:17 |
| Laptop anslutningshastigheten långsamt | Poeticsoul44 | Nätverk, Modem & VoIP | 13 | 25 januari 2009 14:03 |
| Min Internet hastighet är bra på min laptop, men dess verkliga långsamt på min desktop PC. | Mohi212 | Virus, spionprogram och säkerhet | 5 | 1 januari 2009 12:55 |
| 100,0 Mbps | Demtschuk | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 20 august 2008 10:17 |
| Thread Tools | |
| |