![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Läste om en IT nyhetswebbplats tydligen Intels nya Centrino Pro processor är så sparsam ett genomsnitt 8 timmar batteritid kan tas från bärbara datorer med denna processor.
De flesta bärbara datorer som jag har använt hade fruktansvärda batteritid så detta är ett stort kliv i min mening, i enlighet med nyheten att de beror på release chipet i maj i år så om du tänker köpa en bärbar dator och batteritiden är ytterst kan en bra idé att avvakta då. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Jag är glad om jag får 1,5 timmar ur min Toshiba Satellite Pro A10 :-) (Pentium 4 Cel M 2.4 GHz) Min Portege R100 inte få bra batterylife dock ett batteri ca 2,5 timmar, med både batterier ca 6,5 till 7 timmar, men att slå på wifi och sjunker ner till 4 timmar .... Jag älskar den lilla R100 :-) L8tr ... Tom |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har inte de flesta bärbara tillverkare citerar batterianvändning på tomgång gör du tycker att den håller längre?
| |||
| |||
| De flesta citat batterylife med alla powermanagement om, så att alla tycker att det fungerar längre, så ja .... sant. Kända exempel Tecra S2, batterylife 2 till 2,5 timmar med powermanagement på (och wifi off) utan .... 1,5 timmar tops. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Student med Battery Issue - Hur kan vi minska Battery Avvattna | Poeticsoul44 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 8 | 27 februari 2009 21:48 |
| Min fråga efter timmar av kabelhantering | Cew27 | Cases & Power Supplies | 11 | 21 april 2008 14:22 |
| Hur mycket Q6700s i bärbara datorer påverka batteritiden? | Compasky | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 19 februari 2008 17:24 |
| Dell D600 batteri utan kostnad ha ersatt den och nätsladden. | jcastell | General Hardware Chat | 1 | 31 januari 2008 23:08 |
| Din batteritid, bästa batteri? | allrawpaul | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 2 | 24 december 2007 11:00 |
| Thread Tools | |
| |