mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Laptops, Mobiles & PDA'er

Register

Acer Aspire 3000 - Overophedning spørgsmål

Reply

Thread Tools
Old 29 august 2008, 08:34
ASO
Ny Medlem Gruppen

Default Acer Aspire 3000 - Overophedning spørgsmål

Hej alle.

Jeg har været trawling gennem forskellige websteder forsøger at finde en præcis (hvis det er muligt) svar på min laptop overophedning problemer. Jeg har kommet til at konkludere, at Acer aspirerer har en generel tendens til at overophede, men troede, at jeg gerne sende dette spørgsmål alligevel.

Min Aspire 3000 overheats med jævne mellemrum, når den udfører bestemte opgaver. Jeg har installeret flere temperaturovervågning programmer og jeg finde det bedste til at blive SpeedFan. Ser man på den temp nu har jeg en ledig 62oC for Core, for HD det 48oC og en anden læsning af 39oC for Temp 1 (hvad det så end er).

Når du udfører bestemte opgaver, de temp går sindssygt. skal jeg have til at unzippe (bruger WinRAR) en fil for eksempel sige, 300MB, Temp asparges op på få sekunder. Jeg har set den springe til slutningen 80'sC og meget anden, at jeg holde pause i udpakning af filen, Temp falder ned igen med det samme. Når jeg genoptage det, og udpakning fortsætter, temp asparges sikkerhedskopiere øjeblikkeligt. Det samme, hvis jeg har en virus scanning. Temp kan få over 90 og så når jeg pause, det falder ned på 65 eller whatever. Synes at være, at når det bliver til ca 94oC, den bærbare computer lukker sig selv ned.

Er dette en normal ting at opstå? Indrømmet, jeg ved, at temp vil stige, når CPU-forbruget er steget, men at stige inden for en anden til en så høj temp og derefter falde igen tilbage til normale lige så hurtigt lyder som noget, der virkelig er forkert. Jeg er fuldstændig novice når det kommer til denne slags ting, men jeg troede, det lyder som en fejl et sted, som hvis temp var virkelig, at varm, vil det fortsat være, at varmt.

Jeg har downloadet den nyeste BIOS fra Acer websted og har blinker det. Stadig det samme problem.

Ville det være værd at installere en temperatur kontrol-program til at indstille shutdown temps højere så min maskine faktisk kan opholde sig på, når jeg en virus scanning eller spille et spil (selv meget lave spec dem)?

Nedenfor er nærmere oplysninger om den bærbare computer, hvis denne er af nogen form for hjælp (taget fra Acer Monitor program):

Produktnavn: Acer Aspire 3000
Processor: Mobile AMD Sempron (tm) Processor 2800 +
Total Memory: 1280MB
Video Memory: 64MB
Bus Speed: 400MHz
Form Factor: Ingen
Mother Board: Lugano M

Tak på forhånd, hvis nogen kan give mig et lille fingerpeg om, hvad problemet (s) kunne være.
Old 29 august 2008, 15:22
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af ASO View Post
Hej alle.

Jeg har været trawling gennem forskellige websteder forsøger at finde en præcis (hvis det er muligt) svar på min laptop overophedning problemer. Jeg har kommet til at konkludere, at Acer aspirerer har en generel tendens til at overophede, men troede, at jeg gerne sende dette spørgsmål alligevel.

Min Aspire 3000 overheats med jævne mellemrum, når den udfører bestemte opgaver. Jeg har installeret flere temperaturovervågning programmer og jeg finde det bedste til at blive SpeedFan. Ser man på den temp nu har jeg en ledig 62oC for Core, for HD det 48oC og en anden læsning af 39oC for Temp 1 (hvad det så end er).

Når du udfører bestemte opgaver, de temp går sindssygt. skal jeg have til at unzippe (bruger WinRAR) en fil for eksempel sige, 300MB, Temp asparges op på få sekunder. Jeg har set den springe til slutningen 80'sC og meget anden, at jeg holde pause i udpakning af filen, Temp falder ned igen med det samme. Når jeg genoptage det, og udpakning fortsætter, temp asparges sikkerhedskopiere øjeblikkeligt. Det samme, hvis jeg har en virus scanning. Temp kan få over 90 og så når jeg pause, det falder ned på 65 eller whatever. Synes at være, at når det bliver til ca 94oC, den bærbare computer lukker sig selv ned.

Er dette en normal ting at opstå? Indrømmet, jeg ved, at temp vil stige, når CPU-forbruget er steget, men at stige inden for en anden til en så høj temp og derefter falde igen tilbage til normale lige så hurtigt lyder som noget, der virkelig er forkert. Jeg er fuldstændig novice når det kommer til denne slags ting, men jeg troede, det lyder som en fejl et sted, som hvis temp var virkelig, at varm, vil det fortsat være, at varmt.

Jeg har downloadet den nyeste BIOS fra Acer websted og har blinker det. Stadig det samme problem.

Ville det være værd at installere en temperatur kontrol-program til at indstille shutdown temps højere så min maskine faktisk kan opholde sig på, når jeg en virus scanning eller spille et spil (selv meget lave spec dem)?

Nedenfor er nærmere oplysninger om den bærbare computer, hvis denne er af nogen form for hjælp (taget fra Acer Monitor program):

Produktnavn: Acer Aspire 3000
Processor: Mobile AMD Sempron (tm) Processor 2800 +
Total Memory: 1280MB
Video Memory: 64MB
Bus Speed: 400MHz
Form Factor: Ingen
Mother Board: Lugano M

Tak på forhånd, hvis nogen kan give mig et lille fingerpeg om, hvad problemet (s) kunne være.
Jeg har ejet to Acers i fortiden, og både overophedet. Hvis det er nyt, kan du sende det tilbage til Acer og klage.

Hverken temp skærme eller en fan under cured problemerne BTW.

Old 30. august 2008, 04:28
Donor-Gruppen

Også (og jeg kan med angivelse af de oplagte) ... men hvis du ikke har alreadydone det, give den en grundig ren .... slippe af med alle de snavs og gunk, som indsamler på fans og fan ventilationskanaler. Det kan virkelig gøre en stor forskel.
Brug den på en hård flad overflade hjælper også ....... Omgange, sofaer og duvets tendens til at begrænse luftstrømmen

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 31. august 2008, 15:09
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Mike0001 View Post
Jeg har ejet to Acers i fortiden, og både overophedet. Hvis det er nyt, kan du sende det tilbage til Acer og klage.

Hverken temp skærme eller en fan under cured problemerne BTW.
Eller rengøring ...

Old 31. august 2008, 15:15
Donor-Gruppen

........ Jeg husker en kvinde på arbejdspladsen et par år tilbage havde overophedning problemer med sin bærbare computer, og det viste sig at være det Blu-tack, hun havde fyld i ventilationskanaler at gøre det kører roligere.
Old 31. august 2008, 18:36
Donor-Gruppen

Jeg kan en-up that!

Citat:
Nogen har købt en computer ind i vores butik i eftermiddag omkring 10 minutter at lukke. Intet problem. Vi tager et kig på det. Lød som et simpelt spørgsmål. Fan støj, styrter ned. Fan problem, ikke?

Så første, jeg gøre, er at forsøge at åbne computeren for at få et kig på fans. Sagen er **** Ing lukket om der med super lim. Nr. **** Ing vittighed. Denne fyr lukket computeren tilfældet med super lim.

Efter at have hacket sig væk ved kanterne med en kniv Jeg fik den side af sagen til pop off. Hvad jeg fandt ... **** Ing in-wall fiberglass isolering. Hele **** Ing sag. Blokering alle de ventilationskanaler. Nogle var kommet ud og var fanget i CPU fan. Jeg hurtigt fandt computeren udenfor. Åbning af ting op allerede fik lort hele tælleren.

Jeg spurgte ham, hvorfor han ville gøre dette ?!?!? Han fortalte mig, at hans søn foreslog han isolere sin computer sag at holde det cool. Den gamle mand havde nogle isolering tilovers fra da hans hus blev bygget, så han brugte et par timer at gøre dette. Han lukkede tilfældet med super lim så ingen isolering vil komme ud ..........

Bonus: Hans søn arbejder for Comcast.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 1. sep 2008, 01:35
Donor-Gruppen

Old 1. sep 2008, 06:54
Donor-Gruppen

Old 1 januar 2009, 15:11
Medlem Gruppen

Ring til kundeservice og fortælle dem problemet, og du efterspørgsel de ordne det. Hvis det ikke virker, kræver en restitution og gå med en reel virksomhed Tro mig jeg har været igennem 3 acers og de alle havde overophedning problemer
Old 9 januar 2009, 22:32
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af ilop12 View Post
Ring til kundeservice og fortælle dem problemet, og du efterspørgsel de ordne det. Hvis det ikke virker, kræver en restitution og gå med en reel virksomhed Tro mig jeg har været igennem 3 acers og de alle havde overophedning problemer

OP
Sidst Online: 29 aug 2008 03:35 PM
Stillinger: 1

Undlad venligst at bule gamle tråde.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
HJÆLP med Acer Aspire 8930! Please? Zooropean11 Laptops, Mobiles & PDA'er 5 1 juli 2009 15:21
Acer Aspire T180 Opgraderinger Afstand CPU, bundkort og RAM 5 6. jun 2009 11:46
Køb Acer Aspire 5920? MJM Laptops, Mobiles & PDA'er 9 19 juli 2008 18:47
Acer Aspire 3000 - Power problem ... Jeds Laptops, Mobiles & PDA'er 1 9 juli 2008 05:06
ACER Aspire 5610Z Acerman General Hardware Chat 2 14 november 2007 07:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.