![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alle. Jeg har været trawling gennem forskellige websteder forsøger at finde en præcis (hvis det er muligt) svar på min laptop overophedning problemer. Jeg har kommet til at konkludere, at Acer aspirerer har en generel tendens til at overophede, men troede, at jeg gerne sende dette spørgsmål alligevel. Min Aspire 3000 overheats med jævne mellemrum, når den udfører bestemte opgaver. Jeg har installeret flere temperaturovervågning programmer og jeg finde det bedste til at blive SpeedFan. Ser man på den temp nu har jeg en ledig 62oC for Core, for HD det 48oC og en anden læsning af 39oC for Temp 1 (hvad det så end er). Når du udfører bestemte opgaver, de temp går sindssygt. skal jeg have til at unzippe (bruger WinRAR) en fil for eksempel sige, 300MB, Temp asparges op på få sekunder. Jeg har set den springe til slutningen 80'sC og meget anden, at jeg holde pause i udpakning af filen, Temp falder ned igen med det samme. Når jeg genoptage det, og udpakning fortsætter, temp asparges sikkerhedskopiere øjeblikkeligt. Det samme, hvis jeg har en virus scanning. Temp kan få over 90 og så når jeg pause, det falder ned på 65 eller whatever. Synes at være, at når det bliver til ca 94oC, den bærbare computer lukker sig selv ned. Er dette en normal ting at opstå? Indrømmet, jeg ved, at temp vil stige, når CPU-forbruget er steget, men at stige inden for en anden til en så høj temp og derefter falde igen tilbage til normale lige så hurtigt lyder som noget, der virkelig er forkert. Jeg er fuldstændig novice når det kommer til denne slags ting, men jeg troede, det lyder som en fejl et sted, som hvis temp var virkelig, at varm, vil det fortsat være, at varmt. Jeg har downloadet den nyeste BIOS fra Acer websted og har blinker det. Stadig det samme problem. Ville det være værd at installere en temperatur kontrol-program til at indstille shutdown temps højere så min maskine faktisk kan opholde sig på, når jeg en virus scanning eller spille et spil (selv meget lave spec dem)? Nedenfor er nærmere oplysninger om den bærbare computer, hvis denne er af nogen form for hjælp (taget fra Acer Monitor program): Produktnavn: Acer Aspire 3000 Processor: Mobile AMD Sempron (tm) Processor 2800 + Total Memory: 1280MB Video Memory: 64MB Bus Speed: 400MHz Form Factor: Ingen Mother Board: Lugano M Tak på forhånd, hvis nogen kan give mig et lille fingerpeg om, hvad problemet (s) kunne være. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Hverken temp skærme eller en fan under cured problemerne BTW.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur, derfor jeg eksisterer! Jeg tror, at en højere bliver er mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Også (og jeg kan med angivelse af de oplagte) ... men hvis du ikke har alreadydone det, give den en grundig ren .... slippe af med alle de snavs og gunk, som indsamler på fans og fan ventilationskanaler. Det kan virkelig gøre en stor forskel.
| |||
| |||
| Citat:
__________________ Jeg tror jeg er en signatur, derfor jeg eksisterer! Jeg tror, at en højere bliver er mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
........ Jeg husker en kvinde på arbejdspladsen et par år tilbage havde overophedning problemer med sin bærbare computer, og det viste sig at være det Blu-tack, hun havde fyld i ventilationskanaler at gøre det kører roligere. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Jeg kan en-up that! Citat:
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|
|
| |||
| |||
|
|
| |||
| |||
|
| |||
| |||
| Ring til kundeservice og fortælle dem problemet, og du efterspørgsel de ordne det. Hvis det ikke virker, kræver en restitution og gå med en reel virksomhed Tro mig jeg har været igennem 3 acers og de alle havde overophedning problemer |
|
| |||
| |||
| Citat:
OP Join Date: 29 august 2008 Sidst Online: 29 aug 2008 03:35 PM Stillinger: 1 Undlad venligst at bule gamle tråde. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| HJÆLP med Acer Aspire 8930! Please? | Zooropean11 | Laptops, Mobiles & PDA'er | 5 | 1 juli 2009 15:21 |
| Acer Aspire T180 Opgraderinger | Afstand | CPU, bundkort og RAM | 5 | 6. jun 2009 11:46 |
| Køb Acer Aspire 5920? | MJM | Laptops, Mobiles & PDA'er | 9 | 19 juli 2008 18:47 |
| Acer Aspire 3000 - Power problem ... | Jeds | Laptops, Mobiles & PDA'er | 1 | 9 juli 2008 05:06 |
| ACER Aspire 5610Z | Acerman | General Hardware Chat | 2 | 14 november 2007 07:36 |
| Thread Tools | |
| |