mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer

Register

Acer Aspire 3000 - Overoppheting problemer

Reply

Thread Tools
Old 29 august 2008, 08:34
Aso
New Member Group

Default Acer Aspire 3000 - Overoppheting problemer

Hei alle.

Jeg har vært trawling gjennom ulike nettsteder prøver å finne et nøyaktig (hvis det er mulig) svar på min bærbare overoppheting problemer. Jeg har kommet til å konkludere med at Acer Aspires har en generell tendens til å overopphetes, men tenkte jeg skulle poste dette spørsmålet likevel.

Min Aspire 3000 overheats med jevne mellomrom når det utfører bestemte oppgaver. Jeg har installert flere temperatur overvåking programmer og jeg synes den beste til å SpeedFan. Ser på temp nå har jeg en inaktiv 62oC for Core, for HD er det 48oC og en annen lesning av 39oC for Temp 1 (hva det er).

Når du utfører bestemte oppgaver, Temp går gal. bør jeg ha for å pakke ut (med WinRAR) en fil for eksempel si 300mb, Temp skyter opp i løpet av sekunder. Jeg har sett det hoppe til slutten 80'sC og det andre som jeg stoppe utpakking av filen, temp faller ned igjen umiddelbart. Når jeg Opphev stopp den og utpakking fortsetter, Temp skyter tilbake opp umiddelbart. Det samme hvis jeg gjør en virusskanning. Temp kan komme over 90, og når jeg stopper, det faller ned igjen til 65 eller noe annet. Synes å være at når det kommer til ca 94oC, den bærbare datamaskinen slår seg ned.

Er dette en vanlig ting å skje? Tildelt, jeg vet at temp ville stige når CPU-bruken øker, men veksten innen andre til en så høy temp, og deretter slippe igjen tilbake til normal like raskt høres ut som noe er virkelig galt. Jeg er fullstendig novise når det gjelder slike ting, men jeg syntes det høres feil sted som om temp var virkelig at varmt, ville det fortsatt som varmt.

Jeg har lastet ned den nyeste BIOS fra Acer nettsted og har flashed det. Fortsatt det samme problemet.

Vil det være verdt å installere en temperaturkontroll programmet å sette avslutningsprosessen temps høyere slik maskinen faktisk kan holde på når jeg gjør en virusskanning eller spille et spill (selv svært lav spec dem)?

Nedenfor finner du detaljene for laptop i tilfelle dette er noe hjelp (hentet fra Acer Monitor programmet):

Produktnavn: Acer Aspire 3000
Prosessor: Mobile AMD Sempron (tm) Processor 2800 +
Total Memory: 1280MB
Video Minne: 64 MB
Bus Speed: 400 MHz
Form Factor: Ingen
Mother Board: Lugano M

Takk på forhånd hvis noen kan gi meg en liten anelse om hva problemet (ene) kan være.
Old 29 august 2008, 15:22
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Aso View Post
Hei alle.

Jeg har vært trawling gjennom ulike nettsteder prøver å finne et nøyaktig (hvis det er mulig) svar på min bærbare overoppheting problemer. Jeg har kommet til å konkludere med at Acer Aspires har en generell tendens til å overopphetes, men tenkte jeg skulle poste dette spørsmålet likevel.

Min Aspire 3000 overheats med jevne mellomrom når det utfører bestemte oppgaver. Jeg har installert flere temperatur overvåking programmer og jeg synes den beste til å SpeedFan. Ser på temp nå har jeg en inaktiv 62oC for Core, for HD er det 48oC og en annen lesning av 39oC for Temp 1 (hva det er).

Når du utfører bestemte oppgaver, Temp går gal. bør jeg ha for å pakke ut (med WinRAR) en fil for eksempel si 300mb, Temp skyter opp i løpet av sekunder. Jeg har sett det hoppe til slutten 80'sC og det andre som jeg stoppe utpakking av filen, temp faller ned igjen umiddelbart. Når jeg Opphev stopp den og utpakking fortsetter, Temp skyter tilbake opp umiddelbart. Det samme hvis jeg gjør en virusskanning. Temp kan komme over 90, og når jeg stopper, det faller ned igjen til 65 eller noe annet. Synes å være at når det kommer til ca 94oC, den bærbare datamaskinen slår seg ned.

Er dette en vanlig ting å skje? Tildelt, jeg vet at temp ville stige når CPU-bruken øker, men veksten innen andre til en så høy temp, og deretter slippe igjen tilbake til normal like raskt høres ut som noe er virkelig galt. Jeg er fullstendig novise når det gjelder slike ting, men jeg syntes det høres feil sted som om temp var virkelig at varmt, ville det fortsatt som varmt.

Jeg har lastet ned den nyeste BIOS fra Acer nettsted og har flashed det. Fortsatt det samme problemet.

Vil det være verdt å installere en temperaturkontroll programmet å sette avslutningsprosessen temps høyere slik maskinen faktisk kan holde på når jeg gjør en virusskanning eller spille et spill (selv svært lav spec dem)?

Nedenfor finner du detaljene for laptop i tilfelle dette er noe hjelp (hentet fra Acer Monitor programmet):

Produktnavn: Acer Aspire 3000
Prosessor: Mobile AMD Sempron (tm) Processor 2800 +
Total Memory: 1280MB
Video Minne: 64 MB
Bus Speed: 400 MHz
Form Factor: Ingen
Mother Board: Lugano M

Takk på forhånd hvis noen kan gi meg en liten anelse om hva problemet (ene) kan være.
Jeg har eid to Acers i fortiden og begge overopphetet. Hvis det er nye, sende det tilbake til Acer og klage.

Verken temp skjermer eller en fan under kurert problemene BTW.

Old 30 august 2008, 04:28
Donor Group

Også (og jeg kan være om de åpenbare) ... men hvis du ikke har alreadydone det, gi den en grundig rent .... kvitt all skitten og gunk som samler på tilhenger og fan Vents. Dette kan virkelig gjøre en stor forskjell.
Bruke den på et hardt flatt underlag hjelper også ....... Runder, sofaer og dyner tendens til å begrense luftstrømmen

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 31 august 2008, 15:09
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Mike0001 View Post
Jeg har eid to Acers i fortiden og begge overopphetet. Hvis det er nye, sende det tilbake til Acer og klage.

Verken temp skjermer eller en fan under kurert problemene BTW.
Nor rengjøring ...

Old 31 august 2008, 15:15
Donor Group

........ Jeg husker en kvinne på jobb for noen år tilbake hadde overoppheting problemer med sin laptop og det viste seg å være en Blu-tack, hun hadde fylt i Vents å gjøre det kjøres roligere.
Old 31 august 2008, 18:36
Donor Group

Jeg kan en for det!

Sitat:
Noen kjøpte en datamaskin i vår butikk i ettermiddag ca 10 minutter å lukke. No problem. Vi vil ta en titt på den. Hørtes ut som en enkel sak. Vifte støy, krasj. Vifte problem, ikke sant?

Så første jeg gjør er å åpne maskinen for å se på fansen. Saken **** ing forseglet på det med super lim. Ingen **** ing spøk. Denne fyren forseglet datamaskinen tilfellet med super lim.

Etter hacking bort på kantene med en kniv jeg kom på siden av saken til pop av. Hva jeg fant ... **** ing i-vegg glassfiber isolasjon. Hele **** ing tilfelle. Blokkering av alle de Vents. Noen hadde kommet av, og ble fanget i CPU fan. Jeg raskt tok datamaskinen utenfor. Åpne ting opp allerede har dritt hele disken.

Jeg spurte ham hvorfor han ville gjøre dette ?!?!? Han fortalte at hans sønn foreslo han isolere hans datamaskin sak å holde den kjølig. Den gamle fyr hadde noen isolasjon igjen fra da huset hans ble bygd så brukte han noen timer gjør dette. Han forseglet tilfellet med super lim, slik at ingen isolasjon ville komme ut ..........

Bonus: Hans sønn virker for Comcast.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 1ste Sep 2008, 01:35
Donor Group

Old 1ste Sep 2008, 06:54
Donor Group

Old 1ste Jan 2009, 15:11
Medlem Group

Ring kundeservice og opplyse dem om problemet, og du etterspørsel de fikse det. Hvis det ikke fungerer, kreve tilbakebetaling og gå med en virkelig bedrift stole på meg Jeg har gått gjennom 3 acers og hadde alle overoppheting problemer
Old 9nde Jan 2009, 22:32
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by ilop12 View Post
Ring kundeservice og opplyse dem om problemet, og du etterspørsel de fikse det. Hvis det ikke fungerer, kreve tilbakebetaling og gå med en virkelig bedrift stole på meg Jeg har gått gjennom 3 acers og hadde alle overoppheting problemer

OP
Bli Dato: 29 august 2008
Sist pålogget: 29 august 2008 03:35

Vennligst ikke Bump gamle tråder.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Hjelp med Acer Aspire 8930! Please? Zooropean11 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 5 1 juli 2009 15:21
Acer Aspire T180 Oppgraderinger Avstand CPUer, Hovedkort & RAM 5 6 juni 2009 11:46
Kjøp Acer Aspire 5920? MJM Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 9 19 juli 2008 18:47
Acer Aspire 3000 - Power problem ... Jeds Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 1 9 juli 2008 05:06
Acer Aspire 5610Z Acerman General Hardware Chat 2 14 nov 2007 07:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.