![]() |
|
| |||
| |||
| Hei alle. Jeg har vært trawling gjennom ulike nettsteder prøver å finne et nøyaktig (hvis det er mulig) svar på min bærbare overoppheting problemer. Jeg har kommet til å konkludere med at Acer Aspires har en generell tendens til å overopphetes, men tenkte jeg skulle poste dette spørsmålet likevel. Min Aspire 3000 overheats med jevne mellomrom når det utfører bestemte oppgaver. Jeg har installert flere temperatur overvåking programmer og jeg synes den beste til å SpeedFan. Ser på temp nå har jeg en inaktiv 62oC for Core, for HD er det 48oC og en annen lesning av 39oC for Temp 1 (hva det er). Når du utfører bestemte oppgaver, Temp går gal. bør jeg ha for å pakke ut (med WinRAR) en fil for eksempel si 300mb, Temp skyter opp i løpet av sekunder. Jeg har sett det hoppe til slutten 80'sC og det andre som jeg stoppe utpakking av filen, temp faller ned igjen umiddelbart. Når jeg Opphev stopp den og utpakking fortsetter, Temp skyter tilbake opp umiddelbart. Det samme hvis jeg gjør en virusskanning. Temp kan komme over 90, og når jeg stopper, det faller ned igjen til 65 eller noe annet. Synes å være at når det kommer til ca 94oC, den bærbare datamaskinen slår seg ned. Er dette en vanlig ting å skje? Tildelt, jeg vet at temp ville stige når CPU-bruken øker, men veksten innen andre til en så høy temp, og deretter slippe igjen tilbake til normal like raskt høres ut som noe er virkelig galt. Jeg er fullstendig novise når det gjelder slike ting, men jeg syntes det høres feil sted som om temp var virkelig at varmt, ville det fortsatt som varmt. Jeg har lastet ned den nyeste BIOS fra Acer nettsted og har flashed det. Fortsatt det samme problemet. Vil det være verdt å installere en temperaturkontroll programmet å sette avslutningsprosessen temps høyere slik maskinen faktisk kan holde på når jeg gjør en virusskanning eller spille et spill (selv svært lav spec dem)? Nedenfor finner du detaljene for laptop i tilfelle dette er noe hjelp (hentet fra Acer Monitor programmet): Produktnavn: Acer Aspire 3000 Prosessor: Mobile AMD Sempron (tm) Processor 2800 + Total Memory: 1280MB Video Minne: 64 MB Bus Speed: 400 MHz Form Factor: Ingen Mother Board: Lugano M Takk på forhånd hvis noen kan gi meg en liten anelse om hva problemet (ene) kan være. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Verken temp skjermer eller en fan under kurert problemene BTW.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Også (og jeg kan være om de åpenbare) ... men hvis du ikke har alreadydone det, gi den en grundig rent .... kvitt all skitten og gunk som samler på tilhenger og fan Vents. Dette kan virkelig gjøre en stor forskjell.
| |||
| |||
| Sitat:
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
........ Jeg husker en kvinne på jobb for noen år tilbake hadde overoppheting problemer med sin laptop og det viste seg å være en Blu-tack, hun hadde fylt i Vents å gjøre det kjøres roligere. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Jeg kan en for det! Sitat:
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
|
|
| |||
| |||
|
| |||
| |||
| Ring kundeservice og opplyse dem om problemet, og du etterspørsel de fikse det. Hvis det ikke fungerer, kreve tilbakebetaling og gå med en virkelig bedrift stole på meg Jeg har gått gjennom 3 acers og hadde alle overoppheting problemer |
|
| |||
| |||
| Sitat:
OP Bli Dato: 29 august 2008 Sist pålogget: 29 august 2008 03:35 Innlegg: 1 Vennligst ikke Bump gamle tråder. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hjelp med Acer Aspire 8930! Please? | Zooropean11 | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 5 | 1 juli 2009 15:21 |
| Acer Aspire T180 Oppgraderinger | Avstand | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 6 juni 2009 11:46 |
| Kjøp Acer Aspire 5920? | MJM | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 9 | 19 juli 2008 18:47 |
| Acer Aspire 3000 - Power problem ... | Jeds | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 1 | 9 juli 2008 05:06 |
| Acer Aspire 5610Z | Acerman | General Hardware Chat | 2 | 14 nov 2007 07:36 |
| Thread Tools | |
| |