mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Acer Aspire inte spela DVD-skivor!

Reply

Thread Tools
Old 12 oktober 2007, 13:03
New Member Group

Default Acer Aspire inte spela DVD-skivor!

Hej,

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig, denna webbplats har rekommenderat till mig av någon på Answerbank -
Jag usless med datorer, min pojkvän har gjort något på min laptop att han inte kommer att erkänna att han inte kan åtgärda.
Det kommer inte att spela DVD längre, Min dator visar köra woth en röd cirkel runt det och en linje genom. Men när man tittar på egenskaper står det att det fungerar! Någon på Answerbank rådde mig att ta bort Acer E låsa program som jag har gjort, men ändå ingen glädje.

PLEASE HELP! Och vara försiktig är inte mycket teknisk!

Tack xx
Old 12 oktober 2007, 13:59
Moderator-gruppen

Prova detta, gå till Start, Kontrollpanelen, system, hårdvara, Enhetshanteraren .. Klicka på DVD / CD-ROM-enheter
Högerklicka på enheten och välj avinstallera
Och starta om datorn, fönster kommer då att automatiskt upptäcka ny maskinvara och förhoppningsvis kommer det att fungera då

EDIT: om du använder XP

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 12 oktober 2007, 14:04
New Member Group

Jag har försökt det, men ändå säger att det är "begränsad"? Tror det kan vara ett vista problem, men kan inte installera som jag inte har någon dvd-enhet? Dunno?
Old 12 oktober 2007, 14:12
Moderator-gruppen

Har du provat en systemåterställning till innan problemet började.

Old 12 oktober 2007, 14:18
New Member Group

Jag tror att min pojkvän gjorde en? är inte 100% säker men jag antar att det vore bra om jag väntade tills han var här för att besvara de frågor jag inte kan.

Vad är bäst att göra? Repost senare? Eller måste jag bara skriva om det här inlägget igen?

Vi ber om ursäkt för min dumhet
Old 12 oktober 2007, 14:22
Moderator-gruppen

Svara här kommer att vara bäst.

Old 14 oktober 2007, 05:34
New Member Group

Unistalled alla E teknik och fortfarande ingen glädje? Detta är verkligen börjar göra mållös mig!
Alla idéer vad man ska göra härnäst?
Tack
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp med Acer Aspire 8930! Snälla? Zooropean11 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 5 1 juli 2009 15:21
Köp Acer Aspire 5920? MJM Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 9 19 juli 2008 18:47
DVD spelar konstigt urmaserendipity85 Multimedia & Codecs 5 26 november 2007 05:15
Problem med uppspelning av DVD-skivor MatM Multimedia & Codecs 12 23 november 2007 09:55
Acer Aspire 5610Z Acerman General Hardware Chat 2 14 november 2007 07:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.