mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Bios lösenordsåterställning

Reply

Thread Tools
Old 29 august 2007, 02:41
ODi
New Member Group

Hej,

Jag har ett problem som gör mitt huvud i. Jag är en teknik men inte för datorer. Jo jag har detta inte så state-of-the-art ERGO KVICKSILVER 2 laptop. Operativsystemet allvarligt kritiseras. Jag har skivan för att sortera ut det, men kan inte få den att starta från skivan. Jag har försökt gå in på BIOS menyn, men det är lösenordsskyddad. Finns det en väg runt detta problem?

Oroa dig inte det är inte sparken, organisationen har hundratals laptops, alla märken och storlekar, specar, och tidigare Techs har inte tillämpat generiska lösenord som de var avsedda för, och det lämnade mig i en plats i frustration.

All hjälp med denna fråga kommer att vara mycket uppskattat.
I många Grazious,

OD
Old 29 august 2007, 04:04
Administrator Group

De flesta bärbara datorer inte har en CMOS-batteriet, därtill som regel måste du kontakta tillverkaren för förfarandet för att nollställa BIOS.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 29 august 2007, 05:18
Ledamot Gruppen

försöka trycka på ESC efter snarare än f2 att komma in i BIOS. Var ett tag sedan jag hade nöjet att hantera ergo: s men det bör göra trick. Du kommer att presenteras med en välja startenhet menyn.
Old 30 august 2007, 17:53
Ledamot Gruppen

Om det inte göra trick, efter den exakta modellnumret för oss och jag ska undersöka saken. Det finns kortkommandon för att komma förbi lösenordet.
Old 8 MARS 2008, 12:02
Njm
New Member Group

Hej

Jag är ny på detta forum, men jag märker att du erbjöd sig att hjälpa till ODi tillbaka i august med sin Ergo Mercury laptop. Tja, tro det eller ej jag har exakt samma problem.
Jag har provat på Esc förslag men det misslyckades. Jag har även försökt med alla de listade bakdörr lösenord som finns på webben, men till ingen nytta.

Problemet är att så många av de tekniskt människor sätta dessa upp aldrig använt samma generiska lösenord och har nu gått vidare och lämnat företaget. Så jag undrar om du skulle kunna peka mig i rätt riktning som jag verkar ha kommit till en återvändsgränd. Det tegel, förlåt laptop, i fråga är en Ergo Mercury 700 a. I desperat behov av att starta upp från en cd för att försöka reparera eller plåster på OS för att hämta alla mina data från hårddisken.

Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa till.

Njm
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.