![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har ett problem som gör mitt huvud i. Jag är en teknik men inte för datorer. Jo jag har detta inte så state-of-the-art ERGO KVICKSILVER 2 laptop. Operativsystemet allvarligt kritiseras. Jag har skivan för att sortera ut det, men kan inte få den att starta från skivan. Jag har försökt gå in på BIOS menyn, men det är lösenordsskyddad. Finns det en väg runt detta problem? Oroa dig inte det är inte sparken, organisationen har hundratals laptops, alla märken och storlekar, specar, och tidigare Techs har inte tillämpat generiska lösenord som de var avsedda för, och det lämnade mig i en plats i frustration. All hjälp med denna fråga kommer att vara mycket uppskattat. I många Grazious, OD |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De flesta bärbara datorer inte har en CMOS-batteriet, därtill som regel måste du kontakta tillverkaren för förfarandet för att nollställa BIOS.
| |||
| |||
| försöka trycka på ESC efter snarare än f2 att komma in i BIOS. Var ett tag sedan jag hade nöjet att hantera ergo: s men det bör göra trick. Du kommer att presenteras med en välja startenhet menyn. |
|
| |||
| |||
| Om det inte göra trick, efter den exakta modellnumret för oss och jag ska undersöka saken. Det finns kortkommandon för att komma förbi lösenordet. |
|
| |||
| |||
| Hej Jag är ny på detta forum, men jag märker att du erbjöd sig att hjälpa till ODi tillbaka i august med sin Ergo Mercury laptop. Tja, tro det eller ej jag har exakt samma problem. Jag har provat på Esc förslag men det misslyckades. Jag har även försökt med alla de listade bakdörr lösenord som finns på webben, men till ingen nytta. Problemet är att så många av de tekniskt människor sätta dessa upp aldrig använt samma generiska lösenord och har nu gått vidare och lämnat företaget. Så jag undrar om du skulle kunna peka mig i rätt riktning som jag verkar ha kommit till en återvändsgränd. Det tegel, förlåt laptop, i fråga är en Ergo Mercury 700 a. I desperat behov av att starta upp från en cd för att försöka reparera eller plåster på OS för att hämta alla mina data från hårddisken. Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa till. Njm |