mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

BSoD om Laptop Boot

Reply

Thread Tools
Old 19 juni 2009, 07:13
MJM
Givargruppen

Default BSoD om Laptop Boot

Se här:

Nu är allt han verkligen vill är återvinna hans uppgifter (Uni arbete) - medan han egentligen inte behöver den längre (eftersom han bara garduated) - han vill ha det, portfölj användning etc. Han försökte installera om Windows bu det aldrig fick någonstans.
Nu eftersom det inte finns något sätt att komma in i windows (safe boot också misslyckas) Jag försökte Knoppix. Det är en äldre version, så jag får prova en nyare en fort-ish eftersom den inte skulle tillåta mig att ansluta till vårt trådlösa. (Det gav också ett allvarligt fel, men ändå startas upp)
Jag har försökt att ansluta en extern hårddisk, men ingen ikon popped upp på skrivbordet. Jag har glömt hur man gör någonting annat (t.ex. kontrollera om produkten är erkända) - så jag har utnyttjat pluging i en mus, fick inget svar på det, så jag antar att något är fel med USB-portar - saknade drivrutiner eller trasig.
Jag försökte ett USB-minne som lyser när den är ansluten och det gör det, men bara för en kort sekund, så jag är osäker på det.

Det enda jag kan komma på är att försöka föra över filer via nätverk mellan Linux och Windows PC ... men det är en sista utväg eftersom jag föredrar att hålla sig borta från att krångel (sista gången jag gjorde det, det var en bitch!).

Om det är fel sektion, sorry.

Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p

Processor (s):
Intel Core 2 Duo T8100
Moderkort:
Mobile Intel PM965 Express Chipset
RAM Minne:
1024 + 2048MB DDR2 667
Grafikkort (s):
ATI HD 2600 XT
Ljudkort:
Toshiba Bass Enhanced Sound System
Hårddisk (s):
200 GB 5400RPM
Optisk enhet (er):
DVD Super Multi
Mål / PSU:
Satellite A200-serien
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Intel 4965AGN
Monitor (s):
15.4 "1280 x800 Toshiba TruBrite
Operating System (s):
Windows Vista SP1 / Fedora i386
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
En annan BSOD Utgåva - HP Pavilion DV9700 Bärbar dator Vista medman007 Windows-operativsystem 0 21 maj 2009 15:02
Inte kan starta upp från USB-HDD + Thumbdrive (BSOD) DonnyTEN Windows-operativsystem 3 29 mars 2009 21:59
Sony VAIO Laptop Kernel_Inpage_Data_Error BSOD Efter Färskt OS Installera Smitherz Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 13 23 februari 2009 07:43
Bärbar dator kommer inte att starta upp daveonyx Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 2 18 maj 2008 01:54
Bärbar dator kommer inte att starta upp. Samapp Windows-operativsystem 1 7 august 2007 16:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.