![]() |
|
| |||
| |||
| Jag ser aldrig någon som talar om att bygga en bärbar dator. Är delar och fall som inte är tillgängliga eller göra de kostar mycket mer än prebuilt dem? min kompis bara bett om att bygga en och jag sa att jag skulle forskning det. En snabb titt på Newegg vände upp zip för en laptop fall. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Custom delar inte existerar och att få dem från ett varumärke inte skulle vara kostnadseffektivt.
| |||
| |||
| Nog om du hade en gammal bärbar dator som du inte använder längre, men var någorlunda nöjda med fallet .. Du kan i själva verket bara vara "uppgradera" ett fåtal komponenter .. men egentligen förändra allt, då gäller att du har byggt en bärbar dator ..?
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Det skulle vara billigare / enklare att bara köpa en uppdatering spec modell. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Konstigt hur noones tänkt att starta i det området .. Att fungera även om jag antar att alla PC Företag .. eller en del av dem .. skulle behöva alla "starta upp det"
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Bygg en bärbar dator är inte samma sak som att bygga ett skrivbord. 99% av befolkningen kan inte göra det på samma sätt skrivbordet byggare kan. Det finns ingen marknad för det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan sannolikt slags förfalskade det med en riktigt liten formfaktor liknande pico-ATX i en laptop fall. Men det är mer problem än det är värt!
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| I grund och botten - det är inte de delar för att göra det enkelt.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag antar att det kunde slags vara möjligt, om du köpte en massa begagnade bärbara datorer, då kan du ta del av några och sätta dem alla tillsammans för att göra en ny, men det skulle vara mycket kostar ineffektiva. Och skulle inte vara lika bra som en ny bärbar dator som enda delar som du kan köpa för att göra det även nära till ett bra pris skulle vara fel laptops (vissa delar skulle fungera) men alla de skulle vara gamla laptops.
| |||
| |||
| Tack mina vänner. Jag trodde det var därför mer jag tänkt på det men ville vara säker. Det finns andra saker som jag trodde var slags galen som visade sig vara möjligt. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Bygga min egen dator. Jag måste vara galen! | slem | General Hardware Chat | 3 | 6 november 2008 15:46 |
| Bygga nytt st | fman | General Hardware Chat | 2 | 6 februari 2008 16:26 |
| Bygga en ny PC | Thunderer | General Hardware Chat | 5 | 18 januari 2008 04:58 |
| Bygga denna riggen för nu | chrismorris730 | General Hardware Chat | 3 | 15 januari 2008 21:15 |
| Bygga PC | BrucieBonus | Off Topic Discussion | 16 | 8 oktober 2007 12:59 |
| Thread Tools | |
| |