![]() |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
wow! Ingen har föreslagit detta än? de gör barebone byggsatser för bärbara datorer! levereras med grundläggande saker som gäller mobo och skärm google just det
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Linjal, kanske de finns men de är alltför fiddly att sätta ihop, och kostar mer att bygga än att köpa.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Lite annorlunda men egentligen ..
|
|
|||
|
|||
|
bara svara på hans fråga har egentligen det enda sättet att bygga en
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
De är förmodligen främst för någon som bara vill bygga den för skojs skull (som kit bilar) och om det är en barebone-kit, låter det inte som du kommer att kunna anpassa det längre än normalt.
|
|||
|
|||
|
Det kan också vara potentiellt svårt att hitta delar såsom CD-enheter som de varierar från laptop till laptop. Till exempel kunde jag inte hålla min Dell-cd-enheten i en NEC laptop.
|
|
|
|||
|
|||
|
CD-enheter är faktiskt ganska vanligt, eftersom de flesta bärbara datorer har förmågan att ta bort dessa så att du kan sätta en annan i, eller kanske det är just äldre bärbara datorer när det var vanligare att behöva växla enhet mellan CD och Floppy.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag hade en gammal laptop som didnt work och jag tog cd köra ut och lägga den i en bärbar dator som var ett år eller 2 äldre
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag vet vad du menar, men jag alltid trott att varje cd-enhet är unika för varje fanufacturor. Min Dell DVD-enhet kommer ut ganska lätt, men jag kan inte bara sticka den i min brors NEC.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja, kan de väl tillverkarspecifika.
|