![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Kan någon berätta för mig om kvaliteten på en 1.3 megapixel kamera på en mobil? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 1,3 megapixel är ganska låg, inte mycket skulle jag vilja säga.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Även lins sannolikt att bli dålig, jämfört med en digi-cam.
| |||
| |||
| Faktum är att jag hade en 1.3 på min gamla Nokia 6200, det var oanvändbara, även i god dager. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Yea, 1.3MP är dålig kvalitet på en digital kamera, så 1.3MP kommer att vara fruktansvärt om en telefon i allmänhet en telefon kameran kommer att bli sämre kvalitet än en digitalkamera med samma upplösning (MP).
| |||
| |||
| Nu: Om du har en kamera på 1,3 Mp på mobilen du certunatly förväntar sig inte att ersätta det kameran från cellen en riktig kamera från en särskild kamera. Med detta menar jag: den är dålig, mer buller skall läggas till i bilden, måtten på fotot är lägre (1280x1024). Men på vissa villkor (såsom: mer ljus) kommer du att kunna göra tydliga bilder. Så om du behöver en kamera att göra verkliga bilder: få en riktig kamera. Om du behöver göra några ögonblick foto och kvaliteten är inte så viktigt för dig, jag tror du hittar kameran fästas på telefonen verkligen användbart. |
|
| |||
| |||
| Det är ganska roligt för mig att man skulle kunna förvänta sig sin telefon för att faktiskt ta riktigt bra bilder, det är fortfarande en telefon. |
|
| |||
| |||
| Mycket riktigt Jill men vissa av dessa telefoner kostar hundratals människor helt enkelt inte inser att de kommit fri på kontrakt, de är fortfarande dyra ex att byta ut och även för att pengar bör de ta ett bra foto. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Några råd om god kvalitet Pc, s | scooby180169 | General Hardware Chat | 6 | 27 September 2009 17:03 |
| Nätverk och mobil trick - funkar det? | taz | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 25 maj 2009 02:44 |
| Jag vill ha kvalitet inte kvantitet ... | ashaiba | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 3 | 23 februari 2008 14:13 |
| Den som använder en kvalitet alternativ till firefox / opera? | Buchanan | Webbläsare & FTP Klienter | 6 | 17 februari 2008 04:36 |
| Thread Tools | |
| |