![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har en EasyNote Packard Bell Laptop 512 RAM 40 Gig hårddisk. Helt nyligen min CD / DVD slutade fungera för någon underlig anledning. När jag inputted någon CD i enheten ljuset var fortfarande på men ingenting får tas upp. Jag åkte sedan på BIOS trycka F2. Här märkte jag att CD / DVD hade "Disaled". Vad orsakade detta hända Jag har inte en aning. Jag försökte att söka efter en möjlighet för mig att "aktivera" detta, men kunde inte göra det. Min BOIS läsa följande. INSYDE SOFTWARE SCU. Sedan har 4 alternativ Start Upp / Chipset / boot / Avsluta. Även om jag försöker klicka på för att något alternativ inte finns något sätt att göra detta möjligt. Det andra alternativet jag har är F8, men detta är det alternativ från "start från CD". Please help. |
|
| |||
| |||
| Ledsen för formatet. vet inte vad som händer där |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Börja inte en andra tråd om samma problem, tack.
| |||
| |||
| hej kompis. Jag är ledsen för startat en annan tråd för samma. Anledningen till att jag gjorde det var när jag såg tråden hade flyttats och även noterat att det inte var klart på alla som jag kopierar och klistrat in den. Ledsen för that.Thanks Ash |
|
| |||
| |||
| Inga problem, fast första inlägget. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prova att återställa bios med hjälp av jumper på moderkortet, eller om du har någon manual, att identifiera bygelinställningar, ta bort makten leder till datorn och ta bort CMOS-batteriet och lämna ut det i flera timmar (över natten om du kan). Sedan ersätta batteriet och ström. Om BIOS har återställa framgångsrikt kommer det att fråga dig att mata in datum och tid.
| |||
| |||
| Hej kompis, tack för ditt svar. Jag är lite scepticle öppna den bärbara datorn som jag inte känner mig så säker på. Finns det något annat jag kan prova i bios eller nåt. Tack. Ash |
|
| |||
| |||
| För att aktivera dina diskar går tillbaka in i din BIOS-inställningar och navigera till rätt kategori och markera den funktion du vill aktivera och tryck på "Enter". Ett urval ruta kommer att dyka upp och du använder piltangenterna för att aktivera eller inaktivera det som du vill. Hit "in igen för att göra ditt val och gå ur BIOS spara dina ändringar. Om detta är det enda problemet med enheten Detta bör rätta till det. |
|
| |||
| |||
| Det finns vanligtvis en BIOS-alternativ för att återställa alla inställningar till sina standardvärden. Jag tvivlar på om du kan "klicka på" alla alternativ.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" | ashaiba | General Hardware Chat | 6 | 13 mars 2009 15:56 |
| Kommer "Office 95" arbeta med "Windows XP"? | Raynhawk | Office Suites & Applications | 4 | 23 februari 2009 17:01 |
| "Compenent" MSINET.OCX "eller dess beroenden inte korrekt registrerade: af | ashprice01 | General Software Chat | 1 | 19 november 2008 08:01 |
| Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". | aechain | Windows-operativsystem | 5 | 24 januari 2008 15:45 |
| "vilken laptop ska jag köpa, Buchanan?", "er, jag ska titta runt" | Buchanan | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 15 | 12 november 2007 11:29 |
| Thread Tools | |
| |