mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer

Register

Cant angir BIOS å reinstallere fordi den ber om pw før oppstart

Reply

Thread Tools
Old 9nde Sep 2007, 03:33
New Member Group

Default Cant angir BIOS å reinstallere fordi den ber om pw før oppstart

ok så et familiemedlem ønsket meg å fikse en laptop, jeg tok en titt, og rotete. Jeg vil bare installere hele OS, med unntak synes det å være noen vei under boot up.

hva jeg mener når jeg slår på PC-Det første jeg ser det en svart skjerm med teksten "Passord:". Jeg finner det merkelig fordi Ive aldri sett det før. hvis noen vet hvorfor eller hvordan du får det av det vil trolig hjelpe mye.

neste etter angi pw, den går staight å starte Windows XP. i push F2, F8, Del, og hver annen knapp jeg kan få plass før jeg går å starte på nytt. jeg dont vite hvorfor det skrånende angi oppsett.

men ultimatly hva jeg vil gjøre, er å bare formatere. jeg dont overveie Jeg har platen som fulgte med PCen, så er det en måte å få det som fra bootdisc.com eller noe sånt. eller kanskje gjennom pc mens på Windows, er det en måte?.

hva jeg skulle prøve å gjøre, hvis det vellykkede i å få PCen til å starte fra CD, ble bruk en fra en annen PC. sine Windows XP Media Center, men jeg trodde det bedre enn ingenting. det er at hvorfor det isnt workig fordi im bruker en annen PC's utvinning plate? hvis jeg sette inkludert en vil det gjenkjenner det og bare fungere?

im bruker en toshiba satellitt bærbare Pentium4 m. Hvis du trenger modellnummeret Jeg kan skrive det. Jeg har også en stucker på laptopper nederst med XP Home Edition sticer.

Denne PCen er så rotete, er det gjerne 20 forskjellige nettverk tilkoblingsinnstillinger for 4 forskjellige land og sånt fra everywhrere ... dens sooooo slow!

og beklager det lange innlegget
Old 9nde Sep 2007, 06:27
New Member Group

slik at ingen vet hvorfor jeg må skrive inn et passord før bootup?
Old 9nde Sep 2007, 09:24
Medlem Group

prøv å ta ut batteriet og deretter tar 3V batteri fra hovedkortet anf forlate for eksempel 10 eller 20 minutter?
Old 9nde Sep 2007, 10:06
Administrator Group

Sitat:
Originally Posted by mrrohan View Post
slik at ingen vet hvorfor jeg må skrive inn et passord før bootup?

Det er fordi noen har lagt passordbeskyttelse på hele maskinen.

Denne typen passord skal ikke forveksles med en BIOS-passord.

Det kan bare være tilbakestilt av en produsent eller ved å bytte hele hovedkortet.

Så i utgangspunktet, med mindre du oppgir riktig passord maskinen er helt ubrukelig.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9nde Sep 2007, 10:16
Moderator Group

Fyrene lese hele innlegget. De er ikke å prøve å omgå passord.

Sitat:
neste etter angi pw, den går staight å starte Windows XP. i push F2, F8, Del, og hver annen knapp jeg kan få plass før jeg går å starte på nytt. jeg dont vite hvorfor det skrånende angi oppsett.
Du må ha en gyldig XP CD. Hvis ikke så så lenge alt fungerer OK og start ved å avinstallere alt du ikke vil.

Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Disk Boot Failure, Sett System disk og trykker Enter joebeaven Drivere og flyttbare medier 10 18 mars 2009 17:39
Net use wont la meg skrive inn passord CodeFreakC General Software Chat 2 22 august 2008 03:43
Alle trenger å skrive inn! Cambiker Community News & Chat 8 14 februar 2008 00:08
650i SLI bord wont boot bios ....? ghn22 CPUer, Hovedkort & RAM 1 23 juni 2007 02:03
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.