mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Cant in BIOS installera eftersom den frågar efter pw innan uppstart

Reply

Thread Tools
Old 9:e Sep 2007, 03:33
New Member Group

Default Cant in BIOS installera eftersom den frågar efter pw innan uppstart

ok så en familjemedlem ville att jag skulle fixa en laptop, jag tog en titt, och en röra. Jag vill bara installera om hela OS, utom det verkar finnas något sätt att under starta upp.

Vad jag menar är när jag slår på datorn det första jag ser det en svart skärm med texten "lösenord:". Det tycker jag är konstigt eftersom ive aldrig sett det förut. om någon vet varför eller hur man får bort det som skulle förmodligen hjälpa mycket.

Nästa efter att de PW, det går staight att starta Windows XP. i push F2, F8, Del och varannan knappen kan jag passa innan jag går att starta upp. jag dont förstå varför det cant starta konfigureringsmoden.

men ultimatly vad jag vill göra är att bara formatera. jag dont tror att jag har skivan som följde med datorn, så är det ett sätt att få det som från bootdisc.com eller något sånt. eller kanske med hjälp av datorn samtidigt med Windows, är det något sätt?.

vad jag ska försöka göra om framgångsrika med att få datorn att starta från cd, var använder en från en annan dator. sitt Windows XP Media Center, men jag trodde det bättre än ingenting. så är det därför det isnt workig eftersom im med en annan st återhämtning skiva? om jag sätter upp en kommer man att känna igen den och bara fungera?

im använder en Toshiba Satellite anteckningsblocket Pentium4 m. Om du behöver modellnumret Jag kan skriva det. Jag har också en stucker på bärbara datorer botten med XP Home Edition sticer.

denna dator är en sådan röra, det har liksom 20 olika nätverksanslutningar för 4 olika länder och grejer från everywhrere ... sin sooooo slow!

och även om ursäkt för det långa inlägget
Old 9:e Sep 2007, 06:27
New Member Group

så ingen vet varför jag måste ange ett lösenord innan uppstart?
Old 9:e Sep 2007, 09:24
Ledamot Gruppen

försöka ta ut batteriet då tar 3V batteriet från moderkortet ANF lämnar säga 10 eller 20 minuter?
Old 9:e Sep 2007, 10:06
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av mrrohan View Post
så ingen vet varför jag måste ange ett lösenord innan uppstart?

Det är för att någon har lagt lösenordsskyddet på hela maskinen.

Denna typ av lösenord är inte att förväxla med en BIOS-lösenord.

Det kan bara återställas av tillverkaren eller genom att byta ut hela moderkortet.

Så i grund och botten om du inte ange rätt lösenord maskinen är helt värdelös.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9:e Sep 2007, 10:16
Moderator-gruppen

Killar läsa hela inlägget. De försöker inte kringgå lösenord.

Citat:
Nästa efter att de PW, det går staight att starta Windows XP. i push F2, F8, Del och varannan knappen kan jag passa innan jag går att starta upp. jag dont förstå varför det cant starta konfigureringsmoden.
Du behöver en giltig XP CD. Om inte så så länge allt fungerar OK så är det bara börja med att avinstallera Allting du inte vill.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Disk Boot Funktionsbortfall, Insert System Disk och tryck Enter joebeaven Drives & Removable Media 10 18 mars 2009 17:39
Net använda wont Låt mig ange lösenord CodeFreakC General Software Chat 2 22 august 2008 03:43
Alla måste gå in! Cambiker Gemenskapen Nyheter & Chat 8 14 februari 2008 00:08
650i SLI board VANA boot bios ....? ghn22 Processorer, moderkort & RAM 1 23 juni 2007 02:03
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.