Cant in BIOS installera eftersom den frågar efter pw innan uppstart ok så en familjemedlem ville att jag skulle fixa en laptop, jag tog en titt, och en röra. Jag vill bara installera om hela OS, utom det verkar finnas något sätt att under starta upp.
Vad jag menar är när jag slår på datorn det första jag ser det en svart skärm med texten "lösenord:". Det tycker jag är konstigt eftersom ive aldrig sett det förut. om någon vet varför eller hur man får bort det som skulle förmodligen hjälpa mycket.
Nästa efter att de PW, det går staight att starta Windows XP. i push F2, F8, Del och varannan knappen kan jag passa innan jag går att starta upp. jag dont förstå varför det cant starta konfigureringsmoden.
men ultimatly vad jag vill göra är att bara formatera. jag dont tror att jag har skivan som följde med datorn, så är det ett sätt att få det som från bootdisc.com eller något sånt. eller kanske med hjälp av datorn samtidigt med Windows, är det något sätt?.
vad jag ska försöka göra om framgångsrika med att få datorn att starta från cd, var använder en från en annan dator. sitt Windows XP Media Center, men jag trodde det bättre än ingenting. så är det därför det isnt workig eftersom im med en annan st återhämtning skiva? om jag sätter upp en kommer man att känna igen den och bara fungera?
im använder en Toshiba Satellite anteckningsblocket Pentium4 m. Om du behöver modellnumret Jag kan skriva det. Jag har också en stucker på bärbara datorer botten med XP Home Edition sticer.
denna dator är en sådan röra, det har liksom 20 olika nätverksanslutningar för 4 olika länder och grejer från everywhrere ... sin sooooo slow!
och även om ursäkt för det långa inlägget |