mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Laptops, Mobiles & PDA's

Register

Celeron 2.6Ghz met Pentium 4 2.6Ghz - Is het het waard?

Reply

Thread Tools
Old 18 juni 2008, 17:09
Donor Groep

Default Celeron 2.6Ghz met Pentium 4 2.6Ghz - Is het het waard?

Hoi allemaal, ik heb een vriend die een Acer Travelmate 244LM laptop. Zijn vrij oud en nog steeds goed werkt. Ik zal doen wat upgrades op het voor hem volgende week in termen van RAM en harde schijf. In deze laptop is het mogelijk om de CPU ook en ik vraag mij af wanneer is het de moeite waard te doen voor hem of dat het zal leiden tot meer problemen dan ze oplost. Het model heeft een Celeron 2.6Ghz CPU (socket 478) op dit moment. Ik ben op zoek te upgraden naar een Pentium 4 2.6Ghz (socket 478) of hoger. Ik ben van plan met behulp van een chip Northwood zoals ik heb vernomen dat de Prescot chips meer warmte. Is dit haalbaar / de moeite waard? Zijn er wellicht warmte kwesties? Hij is niet van plan om een laptop, totdat deze een sterft dus dit is gewoon over het maken van dit ene een beetje sneller voor hem. Hij gebruikt het voornamelijk voor interenet, films, muziek en een paar oude games. Hulp op het dit zou worden gewaardeerd. Many thanks.

Mijn Systeem: De Olifant

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600
Moederbord:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM Geheugen:
2GB Corsair XMS
Graphics Card (s):
Asus EN8600GT Silent
Sound Card:
Hard Drive (s):
Samsung HD501
Optische Drive (s):
ASUS DRW-1814BLT
Case / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Koeling:
Thermalright Ultra-120 extreme
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
Dell 2005FPW 20 inch
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 18 juni 2008, 17:17
Moderator Groep

Ik wil niet lastig upgraden van de processor, misschien gewoon de verbetering van het RAM-geheugen zou volstaan

Mijn Systeem: Enkele andere liefhebber!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moederbord:
Biostar TPower I45
RAM Geheugen:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Sound Card:
Hard Drive (s):
2
Optische Drive (s):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Koeling:
Big Typhoon VX
Netwerk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "Widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old 19 juni 2008, 01:13
Donor Groep

Ik heb nooit echt dacht dat het upgraden van de processor op laptops is zelfs mogelijk.

Echter, als u toegang tot de processor en het is een zaak van alleen slotting de nieuwe, ga voor haar, want het maakt het een klein sneller.

Mijn Systeem: Custom Built v1.2

Processor (s):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Moederbord:
Asus P5PL2-E
RAM Geheugen:
2 x 1GB DDR2 533MHz PC4200
Graphics Card (s):
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Western Digital 160GB Sata HDD
Optische Drive (s):
LG DVD-Rom en LiteOn 20x DVD-RW
Case / PSU:
Cooler Master Case and Antec PSU
Koeling:
2x Antec Fans
Netwerk / Internet:
BT Broadband
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Old 19 juni 2008, 01:15
Administrator Group

Hoeveel RAM heeft zij, indien dit gelijk is aan of minder dan 512MB vervolgens upgraden dat zal veel gemakkelijker en veel meer van een verschil.

Mijn Systeem: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moederbord:
HP nForce 560
RAM Geheugen:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Boordsystemen Geïntegreerde
Sound Card:
5.1 Onboard Geïntegreerde
Hard Drive (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optische Drive (s):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Voorraad HP
Koeling:
Voorraad HP
Netwerk / Internet:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView breedbeeld
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 19 juni 2008, 07:05
Donor Groep

Hij heeft momenteel slechts 512 MB RAM, dus ik ben gaan om in een andere 512mb. Ik dacht eventueel upgraden van de processor te maken die een beetje sneller, maar misschien wel de winst zal niet de moeite waard zou nemen om het te krijgen en zet hem inch Ik denk dat als ik hem zou kunnen upgraden naar een snellere CPU kan worden de moeite waard, maar dan was ik bezorgd over de toegenomen warmte geproduceerd. Ik denk dat ik het misschien wel laat het op een RAM-geheugen en HDD upgrade.
Old 17 feb 2009, 22:36
Nieuw Lid Fractie

elke Celeron Ik had nooit de juiste aansluiting voor een upgrade naar een pentium.my inzet indien zij Jive w / rest van de chipset, het dubbele van de prestaties bij multi-tasking zeker!
Old 18 februari 2009, 16:09
Lid Fractie

Is het echt de moeite waard hastle, 'cos i wouldnt hebben dacht dat het een enorm verschil. veranderen van een laptop processor is meestal een pijn op zijn zachtst gezegd, maar ja, misschien zijn er enkele laptops die zijn een stuk makkelijker.

als andere mensen gezegd hebben, 1 of 2 GB RAM zal een veel groter verschil op snelheid, vooral als u de hoogste snelheid ram dat de raad van bestuur kan nemen.
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Netbook Gaming Prestaties? Met Intel Atom 1.6GHz (HT), 1GB DDR2 RAM en GMA 950 anthonyla65 Laptops, Mobiles & PDA's 5 De 9 maart 2009 11:35
Hoe gevaarlijk is het om overklokken mijn Celeron D Masoud S CPUs, Moederborden & RAM 9 23 feb 2009 06:06
Intel Celeron M oververhitting? anthonyla65 Laptops, Mobiles & PDA's 10 28 okt 2008 06:52
70C op een Overclock 2.30GHZ Celeron tot 3.06GHZ anthonyla65 CPUs, Moederborden & RAM 2 4 Aug 2008 13:05
AMD 5000 + 2.6ghz fman CPUs, Moederborden & RAM 4 12 mrt 2008 16:30
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.