![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hei alle sammen, jeg har en venn som har en Acer Travelmate 244LM laptop. Det helt gamle og fortsatt fungerer godt. Jeg skal gjøre noen oppgraderinger på det for ham neste uke i form av RAM og HDD. I denne bærbare er det mulig å endre CPU for og jeg lurer på om det er verdt å gjøre det for ham eller om det vil føre til mer problemer enn det løser. Modellen har en Celeron 2.6Ghz CPU (Socket 478) i dag. Jeg ser på å oppgradere den til en Pentium 4 2.6Ghz (socket 478) eller høyere. Jeg planlegging på med en Northwood chip som jeg har blitt fortalt at Prescot chips generere mer varme. Er dette mulig / verdt stresset? Er det sikkert å bli varme problemer? Han er ikke til å komme med en annen bærbar datamaskin før dette en dør så dette er ganske enkelt å gjøre dette en litt raskere for ham. Han bruker det hovedsakelig for interenet, filmer, musikk, og noen gamle spill. Hjelp på dette ville være verdsatt. Many thanks.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg ville ikke bry oppgradering av CPU, kanskje bare oppgradering av RAM ville nok
www.Trade4Free.ie Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som menn, men at mennene begynner å tenke som datamaskiner. Hvor det ikke er noe alternativ, kan det ikke noe valg! ![]() Min System: Noen andre lover!
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har egentlig aldri tenkt å oppgradere CPU bærbare PC-er også mulig.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvor mye RAM har den, hvis den er lik eller mindre enn 512 MB og oppgradering som vil bli mye lettere og gjøre mye mer av en forskjell.
| |||
| |||
| Han foreløpig bare har 512MB RAM så kommer jeg til å putte i en 512 MB. Jeg trodde kanskje oppgradere prosessoren også som gjør det litt raskere, men kanskje resultatene får ikke vil være verdt å slite det ville ta å få den og legge den i. Jeg tror hvis jeg kunne oppgradere ham til en raskere prosessor kan det være verdt det men jeg ville vært bekymret for den økte varmen produseres. Jeg tror jeg kan la det være på en RAM og HDD oppgradering. |
|
| |||
| |||
| hver Celeron Jeg hadde aldri hatt rett socket å oppgradere til en pentium.my innsats hvis det gjorde jive m / resten av brikkesettet, ville det dobbel ytelse når multi-tasking sikkert! |
|
| |||
| |||
| er det virkelig verdt hastle, 'cos i wouldnt trodd det gjøre en stor forskjell. endring bærbare prosessoren er vanligvis vondt å si det mildt, men hei, kanskje er det noen bærbare datamaskiner som er litt enklere. som andre har sagt, 1 eller 2 GB RAM vil ha en mye større forskjell på hastighet, særlig hvis du bruker den høyeste hastigheten ram at styret kan ta. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Netbook spillytelse? Med Intel Atom 1,6 GHz (HT), 1GB DDR2 RAM og GMA 950 | anthonyla65 | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 5 | 9 mars 2009 11:35 |
| Hvor farlig er det å overclock min Celeron D | Masoud S | CPUer, Hovedkort & RAM | 9 | 23 februar 2009 06:06 |
| Intel Celeron M overoppheting? | anthonyla65 | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 10 | 28 oktober 2008 06:52 |
| 70C på Overclock 2.30GHZ Celeron å 3.06GHZ | anthonyla65 | CPUer, Hovedkort & RAM | 2 | 4 august 2008 13:05 |
| AMD 5000 + 2.6ghz | fman | CPUer, Hovedkort & RAM | 4 | 12 mars 2008 16:30 |
| Thread Tools | |
| |