mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Laptops, Mobiles & PDA'er

Register

Dell Inspiron E1505 Screen Problemer

Reply

Thread Tools
Old 2 December 2007, 14:20
Ny Medlem Gruppen

Default Dell Inspiron E1505 Screen Problemer

Hej alle, jeg har desperat brug for noget hjælp her, og jeg vil virkelig glad for jeres råd.

Jeg ejer en Dell Inspiron E1505 bærbare pc kører Windows XP Media Edition. For et par måneder siden opdagede jeg min computer sidder på mit sofabord med en lille pyt vand under den. Hvordan ulykken skete, er stadig mig en gåde, som det skulle være sket i det midt om natten (jeg har 2 katte og en hund, så der er noget at fortælle).

Jeg lod computeren tørre ud, så godt som jeg kunne. Efter flere timer jeg startede det op, og det sparkede bare fint. Så jeg bemærket den venstre side af skærmen går dim. Yderste højre side er tændt perfekt, men den venstre side er så mørkt, jeg kan næsten ikke læse det i dagtimerne.

Lysstyrken er ikke en perfekt opdeling enten, det svinder fra den mørkeste del af skærmen være på den yderste venstrefløj til den lyseste være på den yderste højrefløj.

Også, hver gang jeg forsøger at vende lysstyrken på skærmen på sit højeste, den slags "shorts ud" (i mangel af bedre beskrivelse) og lige slukker helt. Computeren kører stadig, men skærmen standser arbejdet. Jeg er nødt til at overlade det til en lavere lysstyrke for skærmen for at bo på. Hvis jeg gør computeren går i dvale ved hjælp af tastaturet kommandoer, så bringe det op igen, vil skærmen vende tilbage til. Men på den lyseste indstilling det varer kun et par sekunder - og det er med computeren tilsluttet i. Mens det kører på batteriet, kan jeg ikke komme nogen steder i nærheden af fuld lysstyrke uden at det kortslutning af.

Her er nogle flere oplysninger. Da jeg først starte min bærbar efter at have været slukket i flere timer, vil skærmen fungere næsten perfekt (det vil stadig ikke lade mig tage den til det højeste niveau af lysstyrke uden kortslutning af). Så efter flere minutter, begynder den dæmpning at forekomme i venstre side, og derefter inden for en halv time er det næsten for mørkt til at læse. Der er også en meget blød skingre "summende lyd" (igen mangler i bedre beskrivelse), der kommer fra skærmen, der stopper, når det shorts ud.

Så alt i alt ...

(*) Efter at have været slukket i flere timer, skærm fungerer godt
(*) Venstre side af skærmen næsten bliver for mørkt til at læse inden for 30 minutter, og bliver på den måde
(*) Screen "shorts ud", når jeg tager lysstyrkeindstilling til sit højeste
(*) "Knitrende" hørt lyd, mens skærmen er på

Nogen råd, du kan tilbyde vil blive meget værdsat! Jeg håber du fyre kan redde mig fra at købe en anden computer.
Old 4. december 2007, 07:17
Donor-Gruppen

Default Dell Inspiron E1505 Screen Problemer

Væmmelig! Det bør være omfattet af indboforsikring, hvis du har det.

Udskiftning af låget er ikke et vanskeligt job, så du kan få en billig reparation.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.