![]() |
|
| |||
| |||
| Hei alle, jeg er i desperat behov for litt hjelp her, og jeg hadde virkelig satt pris på råd. Jeg eier en Dell Inspiron E1505 bærbare PC som kjører Windows XP Media Edition. Et par måneder siden oppdaget jeg min datamaskin sitter på min salongbordet med en liten dam med vann under den. Hvordan denne ulykken skjedde er fortsatt utover meg, som det måtte ha skjedd midt på natten (jeg har 2 katter og en hund, så det er ikke godt å si). Jeg la datamaskinen tørker ut så godt jeg kunne. Etter noen timer begynte jeg den opp, og det startet helt fint. Så la jeg merke på venstre side av skjermen går svak. Helt til høyre lyser perfekt, men den venstre siden er så mørkt at jeg knapt kan lese den på dagtid. Lysstyrken er ikke en perfekt splittet heller, tones det fra den mørkeste delen av skjermen som på langt igjen til det klareste være helt til høyre. Også, hver gang jeg prøver og skru lysstyrken på skjermen til sitt høyeste, den slags "shorts out" (i mangel av en bedre beskrivelse) og bare slukkes helt. Datamaskinen kjører fortsatt, men skjermen slutter å fungere. Jeg må la det bli med en lavere lysstyrke på skjermen for å være på. Hvis jeg gjør datamaskinen dvalemodus ved hjelp av tastaturet kommandoer, og deretter hente den opp igjen, vil skjermen komme tilbake på. Men det lyseste innstillingen det varer bare et par sekunder - og det er med datamaskinen plugget i. Mens den kjører på batteri, kan jeg ikke bli på langt nær full lysstyrke uten shorting ut. Her er litt mer informasjon. Når jeg først støvelen min laptop etter at den har vært på i flere timer, vil skjermen fungere nesten perfekt (det fortsatt ikke vil la meg ta det med til høyeste lysstyrke uten shorting ut). Så etter noen minutter begynner dimming å skje på venstre side, og deretter innen en halv time er det nesten for mørkt til å lese. Det er også en veldig myk høye "summende lyd" (igjen manglet bedre beskrivelse) kommer fra skjermen som stopper når den shorts ut. Så i sammendrag ... (*) Etter å ha vært off i flere timer, skjermen fungerer godt (*) Venstre side av skjermen blir nesten for mørkt til å lese i løpet av 30 minutter og blir på den måten (*) Screen "shorts ut" når jeg tar innstillingen for lysstyrke til sitt høyeste (*) "Buzzing" lyd høres når skjermen er på Noen råd du kan tilby vil bli verdsatt! Jeg håper dere kan redde meg fra å kjøpe en annen datamaskin. |
|
| |||
| |||
| Ekkel! Det bør være dekket av hjem forsikringen hvis du har det. Sette på lokket er ikke en vanskelig jobb, slik at du kan få en billig reparasjon.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |