mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Dell Inspiron E1505 Screen Problem

Reply

Thread Tools
Old 2 December 2007, 14:20
New Member Group

Default Dell Inspiron E1505 Screen Problem

Hey everyone, jag är i desperat behov av lite hjälp här, och jag skulle verkligen uppskatta din råd.

Jag äger en Dell Inspiron E1505 laptop med Windows XP Media Edition. Ett par månader sedan jag upptäckte min dator sitter på mitt soffbord med en liten pöl av vatten under den. Hur olyckan inträffade är fortfarande för mig obegripligt, eftersom det måste ha hänt mitt i natten (jag har 2 katter och en hund, så det är ingen säga).

Jag lät datorn torka ut så gott jag kunde. Efter några timmar började jag upp, och det startas fint. Sedan märkte jag till vänster på skärmen går dunkel. Långt till höger lyser perfekt, men den vänstra sidan är så mörkt att jag knappt kan läsa den på dagtid.

Ljusstyrkan är inte en perfekt split heller, det bleknar från den mörkaste delen av skärmen är längst till vänster till de ljusaste är längst till höger.

Också, varje gång jag försöker och vrider ljusstyrkan på skärmen till den högsta, den sorts "shorts ut" (i brist på bättre beskrivning) och bara stängs av helt. Den dator som kör fortfarande, men skärmen slutar fungera. Jag måste lämna den på en lägre ljusstyrkan på skärmen för att stanna. Om jag gör datorn viloläge med hjälp av kommandon och sedan sätta tillbaka den igen, kommer skärmen att komma igen. Men vid den ljusaste ställer in det varar bara ett par sekunder - och det är med datorn inkopplad Medan dess körs på batteri, kan jag inte någonstans i närheten av full ljusstyrka utan den kortsluter.

Här är lite mer information. När jag först starta upp min laptop efter att ha varit avstängd i flera timmar, kommer skärmen att fungera nästan perfekt (det ändå inte låter mig ta den till den högsta ljusstyrka utan kortsluter). Sedan efter några minuter börjar dimming inträffar på vänster sida och sedan inom en halvtimme är det nästan för mörkt för att läsa. Det finns också en mycket mjuk högfrekventa "surrande ljud" (återigen saknade bättre beskrivning) som kommer från skärmen som stannar när det shorts ut.

Så i sammanfattning ...

(*) Efter att ha varit avstängd flera timmar, skärmen fungerar bra
(*) Vänster sida av skärmen blir nästan för mörkt för att läsa inom 30 minuter och fortsätter så
(*) Screen "shorts out" när jag tar ljusstyrkan till sin högsta
(*) "Buzzing" ljudet hörs när skärmen är på

Några råd du kan erbjuda skulle bli mycket uppskattat! Jag hoppas att ni kan rädda mig från att köpa en annan dator.
Old 4 december 2007, 07:17
Givargruppen

Default Dell Inspiron E1505 Screen Problem

Otrevlig! Det bör täckas av hemförsäkring om du har det.

Byte locket är inte ett svårt jobb så du kan få en billig reparation.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.