mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer

Register

Hjelp nødvendig med Netbook valg please!

Reply

Thread Tools
Old 18th 2008 des 14:38
New Member Group

Default Hjelp nødvendig med Netbook valg please!

Hei første innlegg her, jeg har vært ute for å kjøpe en netbook men er en total IT nybegynner når det gjelder kjøp av nye maskiner!

Jeg har sett på Acer netbooks på aspire 1, men ikke sikker på om dette er den beste til å gå for?

Jeg har fått en Dell main pc her jeg dele med familien og en Acer Aspire 1353XC laptop som Ive hadde atbout 4 år vel? Datamaskinen er virkelig sakker nå, internett går på / av, ikke sikker på hvorfor. Hvor lenge laptopper siste i gjennomsnitt?

Im etter en liten bærbar laptop / netbook å bruke når ut og om på tog UK helligdager osv., for surfing fora sette bildene på å vise, ville lagre på Memory Stick / SD-kort. Id stokk til hovedsiden pc for online shopping / banktjenester.

Jeg dont vite mye om wifi, men er grunn til å oppgradere telefonen min snart så vil også få mobilt bredbånd til bruk med netbook som det ikke synes å være mye wifi der jeg bor?

Er det noen netbooks med innebygd wifi? Eller skulle jeg være best med hjelp av en dongle?

Visste titt på iPhone, men ikke hva Im etter og dyrt!

Pris klokt å se på rundt £ 250 ish merke, ville vente til januar salg i tilfelle reduksjoner.

Any info / råd vil være stor, ikke sikker på hvor du skal begynne ser virkelig!

Takk Alison
Old 28 Dec 2008, 09:00
Donor Group

Med en £ 250 budsjettet du absolutt vil ha en netbook ikke en laptop. Hvis det er bokstavelig talt som du beskriver, bare for dokumenter og surfing så du trenger ikke mer enn en netbook allikevel.

Hvis du kunne strekke litt Jeg vil anbefale Samsung NC10 fra £ 317 den har dobbelt så RAM av Acer a110 og en større harddisk.

Men stikker til budsjettet mitt valg ville trolig være Acer Aspire a150 Ab det kjører på Linux, ikke Windows som er generelt foretrukket OS for netbooks, men hvis du ikke er vant til det det kan være irriterende, eller det kan være det beste som noen gang hendt deg, eller en bratt læringskurve - avhengig hva slags person du er

Min System: FordyPC

Prosessor (er):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Hovedkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY NVIDIA GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (er):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Skjerm (er):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 28 Dec 2008, 10:22
New Member Group

Takk for info

Har vært for et surfe i dag i Currys og PC World. Tror jeg er nødvendig for å opp budsjett litt slik som du nevner, ville være ok pris klok.

Fra å lese anmeldelser og se på de ulike netbooks jeg så langt liker utseendet på Advent 4213 og Samsung NC10 var det også en Dell Inspiron Mini 9 som jeg så på.

Im bruke Windows XP på her, men ville vurdere Linux - alltid glad for å få bruke til et nytt system!

Main bruksmåte ville være å surfe forums / net og vise bilder - Id problem holde dem på en minnepinne lagre clogging opp netbook (som Ive gjøres med laptop / main pc her!) Id har i tunes på det også.

Så på mo valget mellom Advent og Samsung.

Id problem få en PAYG dongle - 3 har en for £ 97 med 12 måneders internett på - Id ikke bruke som hjemme bare når ut så skal vare en stund, ikke ivrig på å registrere deg for en 24 måneders kontrakt. Når det er sagt 3 gjorde tilby meg mobilt bredbånd for £ 5 i måneden hvis jeg flytter til dem som Im vurderer som tiden for en ny telefon.

Fortsatt ikke sikker på hva et innebygd SIM.

Tar en titt på nett og her for info om både netbooks

Cheers Alison
Old 28 Dec 2008, 20:57
Donor Group

Den NC10 er langt den beste netbook på markedet nå, og hvis du har råd til det er det beste alternativet.

Jeg er ikke sikker på hva slags forbindelse standarder de mobile Internett ting bruk - om det er PCIMCA, vil du sannsynligvis ute av lykken. Disse tingene har en tendens til å ha USB only.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 29 Dec 2008, 04:55
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
Jeg er ikke sikker på hva slags forbindelse standarder de mobile Internett ting bruk - om det er PCIMCA, vil du sannsynligvis ute av lykken. Disse tingene har en tendens til å ha USB only.
De fleste av dem er USB allikevel.

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Sony VAIO W Netbook? vitadellajan Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 3 23 oktober 2009 05:35
Skifte til Windows XP fra Linux på Netbook haysey9 Windows-operativsystemer 6 17 februar 2009 16:39
Er dette en god Netbook / Laptop? Age of RKO Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 2 25 nov 2008 13:16
Bør jeg kjøpe netbook nå eller senere? Ed S Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 1 21 nov 2008 12:35
Hvordan kan jeg se på en DVD i Linux OS Netbook? Sss S Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 5 20 nov 2008 12:00
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.