![]() |
|
| |||
| |||
| Hej första inlägget här, jag har varit ute efter att köpa en netbook, men jag är en total IT novis när det gäller att köpa nya datorer! Jag har sett Acer netbooks de eftersträvar 1 men inte säker på om detta är det bästa att gå till? Jag har en Dell viktigaste st här delar jag med familjen och en Acer Aspire 1353XC laptop som Ive hade atbout 4 år antar jag? Den bärbara datorn är verkligen bromsa nu, internetuppkoppling går på / av, inte säker på varför. Hur länge bärbara datorer senast i genomsnitt? Im efter en liten bärbar laptop / netbook för att använda när och om tåg helgdagar etc, för att surfa forum, sätta bilder på för att visa, skulle lagra på Memory Stick / SD-kort. Id hålla sig till de viktigaste st för online shopping / bank. Jag vet inte mycket om wifi men jag är på grund av att uppgradera min telefon snart så skulle även få mobilt bredband att använda med netbook eftersom det icke tycks vara mycket wifi där jag bor? Finns det några netbooks med inbyggd wifi? Eller skulle jag vara bäst med hjälp av en dongle? Har titta på iphone men inte vad Im efter och för dyrt! Pris klokt att titta på runt £ 250 ish varumärket skulle vänta tills januari försäljning vid minskningar. All info / rådgivning skulle vara stort, inte vet var du ska börja leta verkligen! Tack Alison |
|
| |||
| |||
| Med en £ 250 budget du absolut vill ha en netbook inte en laptop. Om det är bokstavligt talat som du beskriver bara för dokument och webbsökning behöver du inte mer än en netbook ändå. Om du kan sträcka lite jag skulle rekommendera det Samsung NC10 på £ 317 har dubbla RAM för Acer a110 och en större hårddisk. Men att hålla fast vid din budget mitt val skulle förmodligen vara Acer Aspire a150 Ab det kan köras på Linux, inte Windows som är det i allmänhet föredragit OS för netbooks, men om du inte är van vid det kan det vara irriterande, eller det kan vara det bästa som någonsin hänt dig eller en brant inlärningskurva - beror vilken sorts person du är
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Tack för info ![]() Har varit för en bläddra i dag Currys och PC-världen. Tror jag behövde upp budgeten lite så som du nämner skulle vara ok pris klokt. Genom att läsa recensioner och titta på de olika netbooks jag hittills gillar utseendet på Advent 4213 och Samsung NC10, det fanns också en Dell Inspiron mini 9 som jag tittade på. Im använda till Windows XP, men skulle överväga Linux - alltid glada att få använda för att ett nytt system! Main användningen skulle surfa forum / net och visar bilder - Id problem hålla dem på ett Memory Stick spara igensättning upp netbook (som Ive gjort med laptop / main st här!) Id har jag låtar på det också. Så på mo ett val mellan Advent och Samsung. Id problem få ett PAYG dongle - 3 har en för £ 97 med 12 månader till Internet på - ID inte använda det hemma just då så bör pågå ett tag, inte så förtjust i att registrera dig för ett 24 månaders kontrakt. Med detta sagt 3 gjorde erbjuda mig mobilt bredband för £ 5 för en månad om jag flyttar till dem som Im överväger så dags för en ny telefon. Fortfarande osäker på vad exakt en inbyggd sim är. Ska ta en titt på nätet och här för info om både netbooks ![]() Skål Alison |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den NC10 är det absolut bästa netbook på marknaden just nu och om du har råd är det din bästa insats. Jag är inte säker på vilken typ av anslutning standarder de mobila internet saker använda - om det är PCIMCA har du troligtvis av lycka. Dessa saker tenderar att ha USB bara.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| De flesta av dem är USB ändå.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |