mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Hjälp vore toppen!, Tack! (Game Probs / Video Card)

Reply

Thread Tools
Old 11 december 2007, 19:26
New Member Group

Default Hjälp vore toppen!, Tack! (Game Probs / Video Card)

Hej Jag har nyligen köpt en bärbar dator, Acer eftersträvar 5720.137

Processor Intel Core 2 Duo
Processor modellnumret T5250
Processor hastighet 1.5 GHz
Processor buss 667 MHz
Processor cache 2 MB
Minne (RAM) 2048 MB
Lagring (hårddisk) 160 GB
OS Vista Home Premium
Grafikkort: Intel ® Graphics Media Accelerator (GMA) X3100

1. undrar om jag kan köra spel som kräver minst 2 GHz processor, när jag har 1,5 x 2: S?
2. nyligen köpt Kane & Lynch: Dead män
minimikrav ...
Processor: 2 GHz
Minne: 1GB RAM, 7 GB ledigt (inga problem lol)
Grafikkort: 128MB NVIDIA 6600 eller bättre ATI X1300 eller bättre

spelet laddar upp bra, menyerna är fina, de cutscenes är olika varje gång cuz u kan se igenom saker och sånt ...
Game spelar hemskt allting är ett ljus BLÅAKTIG färg undantag från människor och bilar etc är nästan osynligt och du kan se igenom allt på toppen av att dess lite långsam

Jag trodde att jag köpte en bra bärbar dator, kanske spelet kräver ett bättre grafikkort som jag kommer att få om det behövs men vad ska jag göra? ahhhhhh
just wana vet om kortet thats de problem cuz jag inte byggdes som är skit, även om detta en utveckling som har T & L fortfarande dont ljudet av den senaste tekniken gör det, Intel Graphics media accelerator ... : | Jag hoppas dual core 1.5GHz är tillräckligt för att köra spelet, bör dess den nya tekniken lol, förhoppningsvis sin jus ett grafikkort jag behöver

3. Kan grafikkort kan lätt installeras i bärbara datorer?

Tack så mycket! Hjälp uppskattas!
Old 11 december 2007, 19:56
Administrator Group

Spel behöver bra grafikkort, bärbara datorer inte har dem och kan inte uppgraderas.

Jag betvivlar något nuvarande värt att spela kommer att köras på din laptop.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 22 januari 2008, 15:36
Ledamot Gruppen

Im undrar varför u köpt en lappie att spela spel på?

just goto alternativen och ställa in ljud och video till sin lägsta inställningar du också försöka stoppa alla pågående processer som använder minne, (bet u fick norr om den)

även om du har 1MB mem vista äter 512K för att innan ens blinka.
Citat:
Ursprungligen postat av dannysc0tt View Post
Hej Jag har nyligen köpt en bärbar dator, Acer eftersträvar 5720.137

Processor Intel Core 2 Duo
Processor modellnumret T5250
Processor hastighet 1.5 GHz
Processor buss 667 MHz
Processor cache 2 MB
Minne (RAM) 2048 MB
Lagring (hårddisk) 160 GB
OS Vista Home Premium
Grafikkort: Intel ® Graphics Media Accelerator (GMA) X3100

1. undrar om jag kan köra spel som kräver minst 2 GHz processor, när jag har 1,5 x 2: S?
2. nyligen köpt Kane & Lynch: Dead män
minimikrav ...
Processor: 2 GHz
Minne: 1GB RAM, 7 GB ledigt (inga problem lol)
Grafikkort: 128MB NVIDIA 6600 eller bättre ATI X1300 eller bättre

spelet laddar upp bra, menyerna är fina, de cutscenes är olika varje gång cuz u kan se igenom saker och sånt ...
Game spelar hemskt allting är ett ljus BLÅAKTIG färg undantag från människor och bilar etc är nästan osynligt och du kan se igenom allt på toppen av att dess lite långsam

Jag trodde att jag köpte en bra bärbar dator, kanske spelet kräver ett bättre grafikkort som jag kommer att få om det behövs men vad ska jag göra? ahhhhhh
just wana vet om kortet thats de problem cuz jag inte byggdes som är skit, även om detta en utveckling som har T & L fortfarande dont ljudet av den senaste tekniken gör det, Intel Graphics media accelerator ... : | Jag hoppas dual core 1.5GHz är tillräckligt för att köra spelet, bör dess den nya tekniken lol, förhoppningsvis sin jus ett grafikkort jag behöver

3. Kan grafikkort kan lätt installeras i bärbara datorer?

Tack så mycket! Hjälp uppskattas!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Grafikkort RAM - laptop grafikkort suger elioenai Grafikkort & Skärmar 3 15 mars 2009 14:49
Video Game pistol prototye (tidiga) cheesepuff PC & Console Gaming 7 12 januari 2009 14:21
Jag vill använda mitt lager grafikkort och min uppgradera grafikkortet Toget demon102 Grafikkort & Skärmar 3 2 august 2008 13:32
Grid - awsome i spelet racing video jag gjorde cheesepuff PC & Console Gaming 5 7 juni 2008 13:03
Spelproblem, tror det är grafikkortet jakobi2006 Grafikkort & Skärmar 4 14 december 2007 08:24
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.