![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg kjøpte en Acer en netbook i linux. men det har ikke en dvd spiller thingy så hvordan skal se på en DVD i. Vennligst hjelp. her er netbook -- http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...&category_oid = |
|
| |||
| |||
| Jeg har hatt en titt på nettstedet og den dosent si om det har en DVD-stasjon, slik at hvis den dosen nedlasting halte og prøv at boot cd fungerer for meg på min laptop |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kommer til å trenge noen form for multimedia spiller, å kjøre DVD, antar du har det fysiske stasjonen.
| |||
| |||
| Netbooks har ikke DVD-stasjoner, men du kan få ekstern USB harddisker og kabinetter billigere. Det er mange Linux multimedia-programmer. Du må installere dvdcss modul trolig til å dekryptere DVDer.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| hva smaken av Linux, du hav for å gå til webområdet deres og få en liste over hardware-stasjonen har siden de fleste DVDer ikke har Linux-format, last ned spilleren fra deres side, kan du også laste ned en programvare som kalles Crossover, kan du spille alle populære format i Linux uansett Window Media Player eller Quick tid, ved å laste ned VLC for liux det vil åpne media format: http://www.videolan.org/vlc/ |
|
| |||
| |||
| Du trenger ikke. Det leveres ikke med en optisk stasjon. Du kan kjøpe en ekstern DVD-ROM og koble den til USB-porten. Jeg er ikke sikker på hva slags konfigurasjon som ville ta å få operativsystemet til å gjenkjenne det, installere riktige drivere osv. og du må koble den til en stikkontakt for strøm. Du kan bruke en datamaskin til å rippe en DVD og konvertere den til videofil som f.eks. Mpg eller. Avi, og deretter sette den på en flashdisk og se den med Media Player. Noen tjenester kan du laste ned film filer, eller se dem på sitt nettsted (NetFlix). De er bare 3 alternativer jeg kan tenke på. |