![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag köpte en Acer en netbook i linux. men inte har en dvd spelar grejen så hur ska titta på en dvd i. Please help. Här är den netbook -- http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...&category_oid = |
|
| |||
| |||
| Jag har haft en titt på platsen och det dosent säga om den har en DVD-enhet, så om den dos hämta halta och försök att starta upp cd funkar för mig på min laptop |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kommer att behöva någon form av multimediaspelare, att köra DVD, om du har den fysiska disk.
| |||
| |||
| Netbooks inte har DVD-enheter, men du kan få externa USB-enheter och inhägnader billigt. Det finns många Linux multimedia program. Du måste installera dvdcss modulen förmodligen att dekryptera DVD.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| vilken variant av Linux, du hav för att gå till deras webbplats och få en lista över hårdvara kör de har eftersom de flesta DVD-skivor har inte Linux format, hämta spelare från deras webbplats kan du också ladda ner en Softwar kallade CrossOver, du kan spela alla populära format i Linux oavsett Windows Media Player eller Quick Time,, ladda ner vlc för liux det kommer att öppna alla media format: http://www.videolan.org/vlc/ |
|
| |||
| |||
| Du behöver inte. Det behöver inte komma med en optisk enhet. Du kan köpa en extern DVD-Rom och ansluter den till USB-porten. Jag är inte säker på vilken typ av konfiguration som skulle ta att få operativsystemet att känna igen den, installera rätt drivrutiner osv och du måste ansluter den till ett vägguttag för makten. Du kan använda en annan dator för att rippa en dvd och omvandla det till videofilen exempelvis. Mpg eller. Avi och sedan lägga filen på en flashenhet och titta på den med Media Player. Vissa tjänster kan du ladda ner filmen filer eller titta på dem på deras hemsida (NetFlix). Det är din enda 3 alternativ jag kan tänka på. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Finns det någon Linux-distributioner som lär Du Linux | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 2 | 23 april 2009 13:26 |
| Byta till Windows XP från Linux på Netbook | haysey9 | Windows-operativsystem | 6 | 17 februari 2009 16:39 |
| Installera Windows Under Linux på HP Compaq 2133 Netbook | gmcomputerservices | Windows-operativsystem | 5 | 17 februari 2009 06:39 |
| Hjälp behövs med Netbook valet tack! | alisont | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 4 | 29 december 2008 04:55 |
| Ska jag köpa netbook nu eller senare? | Ed S | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 21 november 2008 12:35 |
| Thread Tools | |
| |