mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer

Register

Hvor mye er denne bærbare verdt - for videresalg formål

Reply

Thread Tools
Old 16 januar 2008, 12:07
Medlem Group

Helt siden jeg kjøpte denne Alienware, det har blitt noe annet enn en smerte for meg. Jeg har ikke bare maskinvare, men også OS problemer, men kan sette den til side.
Denne bærbare har vært å gi meg elektriske støt, og de er ikke bare statisk elektrisitet slag - ingen spøk. Skjermen flimrer fra tid til annen, også et svært irriterende problemet. Den aller første gang, det hadde røde linjer over det. Viften er ganske bråkete, dvs. jeg kan ikke la den på over natten w / o meg waking up når vifte hastigheten blir styrket seg selv litt. En shitload av funksjonene ikke virker, Alienware INC bare "glemte" å fortelle meg de bare på enten Vista eller Windows Media-utgaven, som jeg både har ikke .. faggots. Jeg er ikke fornøyd med batteriet forbruk. The max jeg kan bruke denne bærbare for uten at det kobles til en stikkontakt, er ca 50 minutter, som er patetisk. Tastaturlayouten er feil, jeg ville det amerikanske stilen istedenfor UK. DVD / CD-spiller er galskap, det tar timer å gjenkjenne jævla media og støy, omagosh .. Oh, og gjorde jeg nevne den veier 3.4 kilo (= 119.931471 ounces).
Så ... Jeg har besluttet å prøve og selge denne laptop, bare hvis jeg får en fornuftig pris på det, siden jeg innså at jeg er bare en bortskjemt drittunge alltid på jakt etter perfeksjon. Så her er spørsmålet mitt, hvor mye er denne bærbare verdt?

Det er i perfekt stand, ingen riper ingenting. Om 3 ~ 4 måneder gammel, XP Pro pre-installert (ingen annen programvare som jeg ønsker å sette det på min "nye" laptop jeg får i stedet for dette), ingenting ødelagt i det hele tatt.

Old 16th 2008 jan 15:31
Donor Group

La meg få denne rett, du vil selge noen en bærbar datamaskin som gir dem elektriske støt, og er åpenbart feil.

Som er riktig er det?

Err, nei.

Du sier det er i perfekt stand, men det er virkelig ikke er det.

Vekten på enheten er notert på Alienware webområde på et lett funnet sted: System spec. Har du vært lading / enheten brukes på batteri som du burde? Lithium-batterier som skal belastes mellom 20-80%, eller ser du batteriets levetid slipp. Og hvis du har brukt den på en Power Point med batteriet fremdeles er koblet til enheten ikke rart batterilevetiden er ikke alt.

Alle spill laptopper har elendig batterilevetid infact, den lengste batterilevetid jeg har sett i et spill spec (a Rock) ble drøyt 1t 15minutes var dette når spill. Det var litt over 2hrs annet, slik at figuren av 50mins ikke overraske meg å være ærlig. Spesielt hvis du ikke har tatt vare på batteriet som du burde.

Hvis det var meg, og er fortsatt under garanti Jeg vil sende den tilbake til Alienware.

Hvis den er ute av garanti, og du ikke har fiddled under panseret på ting, jeg kunne kontakte din versjon av Trading Standards.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 17th 2008 jan 17:02
Donor Group

Ser ut som sjokk blir litt mer felles ..

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 18th 2008 jan 05:13
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
Gode gamle Dell ..... de aldri mislykkes i å underholde gjøre de

Jeg antar det er bedre enn deres "self ødelegge"-modeller, med eksploderende batterier.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 18th 2008 jan 05:36
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by philthomas View Post
Gode gamle Dell ..... de aldri mislykkes i å underholde gjøre de

Jeg antar det er bedre enn deres "self ødelegge"-modeller, med eksploderende batterier.
Er, som ble Sony skyld ikke var det? De gjorde ikke bare gjøre for Dell.

Old 18th 2008 jan 07:04
Donor Group

Nooooo ..... Dell skylden Sony, men Sony hevdet den måten Dell brukte batterier i sine PC design ..... hele saken her ........ tro hvem du vil, men det virker Dell og Apple var de bare 2 selskaper har problemer
Old 20 januar 2008, 07:51
Medlem Group

Ugh, dette uh ... stinker.

Jeg har blitt fortalt at det beste er å holde batteriet kobles til en stikkontakt til alle tider, så jeg har prøvd å gjøre dette. Batterilevetiden bare har falt ned til mindre enn 10% noen ganger, er det i utgangspunktet rundt 100% hele tiden.

Noen har gjort en sammenheng mellom flimrer skjermen og schocks, ikke sikker på hva det var .. hva det var, er jeg ganske sikker på at Alienware vil ikke ta ansvar for det og bare hevder det var min feil. Jeg har hatt noen andre problemer i det siste, og de kunne ikke brydd å hjelpe enten så jeg tviler de vil gjøre noe nyttig akkurat nå.

Denne bærbare har et år warrenty, bruker den for ca 3 måneder nå, så Alienware bør fortsatt være å støtte meg på dette problemet. Jeg tror jeg skal kaste meg sjansen på dem og få den bærbare så god som den kan få, fordi det ser ikke ut til at jeg kan få noen penger for det i sin nåværende tilstand.

Takk for svar folkens, det har noe opplyst meg.

PS at Sony / Dell historien var ganske morsomt. : P
Old 20th 2008 jan 12:01
Donor Group

Den eksploderende batterier Historien er ganske gammel:

http://www.theinquirer.net/en/inquir...ding-batteries

Det er ikke bare overoppheting som kan banke dem, en støt eller skade kan også! Men Sony forurensende dem slik at de shorted ut hjalp ikke!

Og det kan og gjør skje i telefonen, se, PDA, ... for.

http://www.vnunet.com/vnunet/news/22...ding-batteries

http://www.tfot.info/articles.php?itemId=47/61/

Å, og Panasonic hadde problemer med Sony-batterier også.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.