![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Ända sedan jag köpte denna Alienware, har det varit något annat än en smärta för mig. Jag har inte bara haft hårdvara problem, men också OS problem, men kan lägga det till sidan. Denna laptop har gett mig elektriska stötar, och de är inte bara statisk elektricitet slag - inget skämt. Skärmen flimrar då och då, även ett mycket irriterande problem. Den allra första gången, det hade röda linjer över den. Fläkten är ganska bullriga, dvs jag kan inte lämna det på över natten w / o mig att vakna upp när fläktvarvtal får ökas upp något. Skitmycket funktioner inte fungerar, Alienware INC bara "glömde" att berätta för mig att de endast fungerar på antingen Vista eller Windows Media-utgåva, som jag både har inte .. faggots. Jag är inte nöjd med batterikonsumtion. Max kan jag använda denna laptop för utan den anslutas till ett vägguttag, är cirka 50 minuter, vilket är patetiskt. Tangentbordslayouten är fel, jag ville det amerikanska istället för Storbritannien. DVD / CD-uppspelning är vansinne, det tar timmar att erkänna jävla media och buller, omagosh .. Åh, och gjorde jag nämner den väger 3,4 kg (= 119.931471 uns). Så ... Jag har beslutat att försöka sälja denna laptop, bara om jag får ett rimligt pris för det, eftersom jag insett jag är bara en bortskämd unge alltid på jakt efter perfektion. Så här är min fråga, hur mycket är denna laptop värd? Det är i perfekt skick, inga repor ingenting. Om 3 ~ 4 månader gammal, XP Pro förinstallerat (inga andra program som jag vill sätta den på min nya laptop jag får i stället för denna), inget brutet alls. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låt mig få den här raka, ni vill sälja någon en bärbar dator som ger elektriska stötar och är naturligtvis felaktig. Denna rätt är det? Err, nej. Du säger att det är i perfekt skick "Men är det verkligen inte är det. Vikten av den enhet som är noterat på Alienware webbplats i ett lätt att hitta plats: System spec. Har du laddar / använder enheten på batteriet som du borde? Litiumbatterier vilja tas ut mellan 20-80%, eller ser du ditt batteri-livslängd droppe. Och om du har använt den på en Power Point med batteriet fortfarande är ansluten till enheten inte konstigt att batteritiden är inte alla det. Alla spel laptops har usel batteritid, tele-den längsta batteritiden jag har sett i ett spel spec (en Rock) var drygt 1h 15minutes, detta var när spel. Det var drygt 2hrs annars, så din siffran 50mins förvånar mig inte att vara ärlig. Speciellt om du inte har tagit hand om batteriet som du bör. Om det var jag, och är fortfarande under garantiperioden jag att skicka tillbaka den till Alienware. Om det är av garanti, och du inte har fifflat under motorhuven i sak, jag vill vara din version av Trading Standards.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| __________________ Mitt System: 日夏子
|
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat: ![]() Jag antar att det är bättre än deras egna förstöra "modeller, med den exploderande batterier. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Er, det var Sony fel inte var det? De gjorde inte bara göra de för Dell.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Ugh, detta uh ... suger. Jag har hört att det bästa är att hålla batteriet ansluten till ett vägguttag vid alla tillfällen, så jag har försökt att göra detta. Batterilivslängden bara har sjunkit ner till mindre än 10% ett par gånger, det är i princip runt 100% hela tiden. Någon gjorde ett samband mellan flimrande skärm och schocks, inte säker på vad det var .. vad det var, jag är ganska säker på att Alienware kommer inte att ta ansvar för det och bara hävda att det var mitt fel. Jag har haft några andra problem i det förflutna, och de kunde inte brytt sig om att hjälpa någon, så jag tvivlar på att de ska göra någon nytta just nu. Denna laptop har ett års garanti, har använt den för ca 3 månader nu, så Alienware fortfarande borde stödja mig på den här frågan. Jag antar att jag ska kasta mina chanser på sig och få den bärbara datorn så bra som det kan få eftersom det inte ser ut som jag kan få några pengar för det i dess nuvarande skick. Tack för svaren killar, det har något upplyst mig. PS att Sony / Dell berättelse var ganska roligt. : P |
|
| |||
| |||
| Den exploderande batterier historien är ganska gammal: http://www.theinquirer.net/en/inquir...ding-batteries Det är inte bara överhettning som kan slå dem, en skakning eller skada kan också! Men Sony kontaminerande dem så att de kortsluten anges inte hjälper! Och det kan och inte händer i din telefon, titta, PDA, ... för. http://www.vnunet.com/vnunet/news/22...ding-batteries http://www.tfot.info/articles.php?itemId=47/61/ Åh, och Panasonic hade problem med Sony batterier också.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur mycket är min 5yr äldre dator värd? | PC WhizzKid | General Hardware Chat | 18 | 2 mars 2009 14:57 |
| Hur mycket är min Dell laptop värd? | Krazyjoony | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 21 november 2008 09:43 |
| Värt det? | DanBex | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 6 mars 2008 03:11 |
| Är det värt det | killerhuman | General Hardware Chat | 3 | 16 januari 2008 08:41 |
| PSP värt det eller inte? | quinda | PC & Console Gaming | 9 | 21 oktober 2006 10:14 |
| Thread Tools | |
| |