mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

HP DV9500US Laptop Screen Problem

Reply

Thread Tools
Old 19 juni 2009, 02:35
New Member Group

Default HP DV9500US Laptop Screen Problem

Det är över ett år gamla laptop. När jag vänder mig dv9500 bärbar dator, jag får svart skärm. Men när jag antingen flytta skärmen upp och ner ett par gånger eller slå den nedre skärmen panel med fingret ett par gånger, det kommer upp.

Jag har testat batteri, det verkade vara okej. Men när jag testade med min externa skärm, inget cames upp alls oavsett vad jag har på min laptop skärm.

Min gissning är grafikkortet men jag är inte säker. Jag tänker också invertern, men min VGA ut inte fungerar med extern skärm! Några förslag till mitt problem skulle uppskattas! Min garanti passerat 5 månader sedan.

Tack,

Jimmy
Old 19 juni 2009, 15:33
Givargruppen

Default HP DV9500US Laptop Screen Problem

Definitivt låter som grafikkort för mig, om det var inverter den externa skärmen skulle fungera

Mitt System: --

Processor (s):
Intel 2.4Ghz Core 2 Quad
Moderkort:
Acer EG31M
RAM Minne:
2 GIG DDR2 667
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 8400GS
Ljudkort:
Realtek High Definition Flygburet
Hårddisk (s):
500GB + 250GB + 180gb SATA 2
Optisk enhet (er):
DVD-RW + DVD
Mål / PSU:
Omärkta mål och PSU @ 500 watt
Kylning:
MATERIEL
Nätverk / Internet:
Realtek PCI-E gigabite NIC
Monitor (s):
19 "LCD och 15 tums LCD
Operating System (s):
Triple Boot - Windows Vista slutlige
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Laptop Screen har blivit mindre haseeb Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 6 4 februari 2009 22:10
Laptop-skärmen problem sechmo General Hardware Chat 3 12 juni 2008 09:15
Krossas Laptop Screen Keys767 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 14 13 januari 2008 12:28
HI Lönegrad Laptop Screen Problem helpmeoutpeeps Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 3 2 januari 2008 14:23
Laptop-skärmen hjälper .... ben General Hardware Chat 3 28 maj 2007 23:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.