mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

HP vs Lenovo? Hjälp snälla!

Reply

Thread Tools
Old 1 april 2008, 23:36
Ledamot Gruppen

Default HP vs Lenovo? Hjälp snälla!

Jag vill köpa en bärbar dator att fungera som ett stöd till min stora dator. Främst för att skydda mig själv mot brunt outs som jag kommer snart att vara baserade i Filippinerna!. Jag behöver något som är mycket pålitlig och snabb. Jag spelar inte spel men jag handeln på Utbytena därmed kravet på snabbhet.

Jag har hört bra saker om Lenovo och jag vet att HP har en back-up service andra att ingen (enligt min erfarenhet).
Men Lenovo ser mycket stabilt, och slog HP fällt pris-wise här i Oman. Även HP endast verkar ha Vista som erbjuds här och jag van vid XP Prof. Min kunskap om comps är sådan att jag sannolikt sidan steg något i stil med Vista som jag inte har någon erfarenhet av den. Den gamla "inte gillar det så jag har aldrig haft det syndromet! Jag kan alltid omvandlas dock.

Finns det några Forum medlemmar som kan vänligt upplysa mig vad jag ska göra om valet tack? Finns det ett ännu bättre val från ett annat märke för det jag gör? Det är en sund investering för mig så jag vill få det rätt första gången om jag kan!

Jag tackar på förhand i väntan på ett eller två svar.

Vänliga hälsningar.
John
Old 2 april 2008, 01:20
Givargruppen

Osäker om Lenovo, aldrig haft någon erfarenhet med en av dem. Jag har alltid haft gott att säga om Acer maskiner. Min bror använde sin Afrika i 2 år och även med allt vad damm sparkar omkring, han fortfarande använder den nu utan problem. Ganska robust lite saker i min mening!
Old 2 april 2008, 02:16
Administrator Group

Lenovo köpte IBM, alla Lenovo maskiner är i grunden konstruerade och tillverkade av ex IBM personal.

De är bra uppsättning, ett högre syfte.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 2 april 2008, 02:36
Ledamot Gruppen

Tack Dave. Du sa nästan exakt vad jag hört. Jag kan plocka upp vad som verkar vara den rätta modellen för mig för strax under $ 1000 eller 500 sterling.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Lenovo Moderkort: 9702B4U Bios Ladda ner luisvm67 Processorer, moderkort & RAM 1 5 juni 2009 23:03
Nätverk Dell 6400 och Lenovo S9 Laptops huggybear Nätverk, Modem & VoIP 0 5 juni 2009 03:36
Lenovo 3000 V100 USB 2.0 eller 1.0? Linz Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 1 26 maj 2009 07:00
The Great Lenovo Switch Tom Tiger Linux & Alternativa OS 1 5 december 2007 09:01
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.