mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Jag tror att min laptop batteri skruvas

Reply

Thread Tools
Old 29 februari 2008, 09:04
Givargruppen

Min laptop är en 8 månader gammal Asus FSV3. Det var bra förra veckan, men under de senaste dagarna batteriet inte har avgifter och säger 0% hela tiden. Jag ursprungligen trodde det skulle vara något jag uppdaterade jag har inte lagt till några nya hårdvaran nyligen ett par nedladdningar. Därför försökte jag att använda System Restore, men det fungerar inte, det startas den bärbara datorn och sa Windows Återställ misslyckades ....

Även ett par gånger nyligen, när jag startade den bärbara datorn har kommit med svart skärm säger Windows misslyckats med att starta och med de två alternativen Starta Windows Normalt eller reparera något eller andra. Skulle detta vara kopplat till det?

Det står på laptop garantin är 24 månader, så skulle ni rekommendera jag bara få ett nytt batteri? Mina föräldrar köpte den på nätet för mig och har hållit mottagandet. Så skulle jag bara behöver ringa dem och be om ett nytt batteri eller vad? Tyvärr bara aldrig skickat tillbaka / haft problem med saker som jag har köpt på nätet innan.

Jag har inte regelbunden netto tillgång, så jag kommer inte att vara online igen förrän måndag, men några tankar skulle vara jättebra.

Mycket uppskattat,

HG

Make Poverty History

Rättvisa för de 96 <- Ta gärna en titt

Mitt System: HistoryGirls Self Build!

Processor (s):
AMD Phenom X3 II 720
Moderkort:
Gigabyte MA770-UD3
RAM Minne:
4GB Ballistix
Grafikkort (s):
Radeon HD 4850 512MB
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
1TB Western Digital
Optisk enhet (er):
DVD-ROM/CD RW + DVD-RW LightScribe
Mål / PSU:
Coolermaster Elite 330/450W PSU
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Ethernet
Monitor (s):
20 "Acer
Operating System (s):
Vista HP med uppgradering för W7
Old 29 februari 2008, 11:02
Givargruppen

Slå på datorn kopplad till elnätet och sedan ta Nätanslutning ut

Om den bärbara datorn går bort batteriet sin skruvas

Brukar du köra det på batteriet ofta? jag aldrig gjort, jag bara använder nätet och att själv dödar batteriet

komma i kontakt med säljaren om i garantin bör reparation etc.

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 3 mars 2008, 05:16
Givargruppen

Tack för svaret. Men det inte längre verkar vara ett problem som jag använde i lördags natt efter jobbet och det verkade bra och har varit sedan dess. Som det nu säger att batteriet är fulladdat, så jag är inte helt säker på vad som pågick. Kanske bara en smärta i halsen ett tag, som laptops / datorer kan vara.

Det är inte ofta jag kör det på batteriet då och då, men 99% av tiden jag har den kopplad till elnätet.

Make Poverty History

Rättvisa för de 96 <- Ta gärna en titt
Old 3 mars 2008, 06:07
Givargruppen

Aye jag rekommenderar att du ibland kör bort batteriet bara att hålla det vid liv

en eller två gånger i veckan köra honom platta så var ok

Old 4 Mars 2008, 13:51
Givargruppen

Davey goda råd och jag skulle köpa ett nytt batteri som reservdelar eftersom detta är hur mitt batteri börjat agera innan det helt slutat att fungera i nu köra min bärbara dator i vägguttaget 24 / 7 pga att tömma fickor och det isnt göra min laptop anygood
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.