mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Im hoppas kunna förbättra min laptop för spel!

Reply

Thread Tools
Old 20:e Sep 2007, 16:39
New Member Group

Default Im hoppas kunna förbättra min laptop för spel!

Eftersom jag har min laptop, en HP Compaq Presario C300, jag var hittills mycket nöjd med sin prestation. Men jag nyligen börjat spela nätverk spel eller MMOs. Det har haft en stor inverkan på mitt 1gig RAM, 120GB hårddisk, Intel verklig (R) Dual Core 160Ghz, 160 GHz System (dålig grafik, långsammare respons, låg belastning). Ive har letat för att förbättra mitt system, men jag har aldrig förstått eller som behövs för att förstå hur, genom att köpa ett grafikkort eller uppgradera min Ram. Min Internet-anslutning är så bra som vi här i Irland.

Kan någon tala om för mig om 3 gig RAM-minne kommer att göra någon skillnad och vad kan jag letar efter när im köpa ett grafikkort (klockan gånger)

Även ive varit på många webbplatser som söker råd och några få tjänster att säga att 3 gig RAM brukar göra några förändringar på min hastighet, om inte im med minne, men ive alltid lära sig mer Ram u fick ju snabbare det går.

tack
Old 20:e Sep 2007, 16:58
Givargruppen

Glöm använda 3 GB RAM.
2GB RAM i dubbel kanal kommer att överträffa 3GB.Assuming du Laptop stöder dual kanal.
Snabba datorer är snabba på grund av en kombination av olika faktorer.
Uppgradering av komponenter i en bärbar dator är dyrt och inte alltid möjligt.
Du kan lägga till mer minne och som kommer att hjälpa, men för nya spel din processor är relativt långsam och onboard grafik inte kommer att minska den.

Mitt System: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Minne:
4x2GB OCZ platina PC8500
Grafikkort (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Ljudkort:
Ombord HDA
Hårddisk (s):
Några lol 1650GB totalt
Optisk enhet (er):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Mål / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Kylning:
Tuniq Tower 120
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 20:e Sep 2007, 17:26
New Member Group

så antar jag kan stödja dubbla kanaler, som dåligt ta reda på så fort jag vet hur skulle u tyder på att köpa en 2gig uppgradering och skulle en grahics kortet vara min bästa opion?
Old 20:e Sep 2007, 18:29
Givargruppen

Ja det skulle vara det bästa alternativet men är det ens möjligt att uppgradera grafiken i Compaq Presario C300?
Jag skränande finna någon information om att uppgradera den.
Old 20:e Sep 2007, 20:58
Givargruppen

Nej, det var en kort kurtis med att göra en enhetlig uppgradera för lappy är i form av MXM. Men det tog aldrig fart. Alltför många problem med tillverkare av chassit "vill gå olika vägar med layouter och andra frågor.

Det enda märken som jag har känt för att erbjuda den (inte nu) är Alienware, Dell och Rock. Det var ungefär ett par år sedan att de fasas alternativet ut.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 21 Sep 2007, 06:49
New Member Group

så med andra ord ive fik en dator dat jag skränande uppgradera?
Old 21 Sep 2007, 07:00
Givargruppen

det är mycket svårt att uppgradera bärbara datorer .... brukar de ha en onboard grafikkort (jag tror den er vad den heter) och processorn är faktiskt på moderkortet (vilket betyder att du skränande ta bort det) ... men du kan uppgradera RAM-minnet för att förbättra datorns hastighet
Det är anledningen till att jag får ett skrivbord och en bärbar dator som jag vill uppgradera när det behövs

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 21 Sep 2007, 12:09
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av kevinmcnicholas View Post
så med andra ord ive fik en dator dat jag skränande uppgradera?

Du skulle kunna uppgradera CPU, men skulle behöva bekräfta kylning konfiguration kan hantera den extra spillvärme och att lappy skulle ge tillräckligt med spänning. Det är inte ett stort arbete, men, återigen, skulle behöva kolla in före installationen.

Du kan uppgradera till ett snabbare hdd men det skulle bara gynna lastning spel genom att minska belastningen gånger.

Lägga till extra RAM-minne kommer att hjälpa när multitasking som jag tror du har en integrerad grafik lösning så att lägga till extra RAM-minne kommer inte att hjälpa till med det eftersom det stjäl det är RAM resurser från systemet ram, så det kommer förmodligen att maxed ut hur som helst oavsett om du lägger till fler.

Trots att göra ta en titt i bios så att GPU är att fördela sig den maximala mängden RAM-minne.

-Kanoakavirus
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Uppgradering av datorn för ökad Gaming. thaull General Hardware Chat 2 9 juli 2009 12:09
Gaming Laptop jeystone Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 5 10 januari 2009 01:56
Gaming Laptop adamjm Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 4 11 sep 2008 12:08
Best gaming laptop för under 450 mxmad32 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 58 17 november 2007 15:52
Hoppas någon kan hjälpa acgillib Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 3 23 juni 2007 08:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.