mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Jag letar efter en tablett ...

Reply

Thread Tools
Old 21 Sep 2008, 07:25
Ledamot Gruppen

Default Jag letar efter en tablett ...

Min laptop är nu 4 år gammal, och är snabbt försämras. Man kan knappt köra Office 2007-program samtidigt som iTunes, och antalet skadade sektorer på hårddisken-enheten ökar geometriskt. Ergo, jag behöver en ny.

Jag har titta på en HP Tablet. Närmare en medlem av TX2500 serien länk att följa. Jag har valt denna serie av flera skäl, inte minst som det är min nuvarande status som student. Jag läser teknik, så ritning och hantering av scheman och strukturer är viktigt, och en Tablet kommer att tillåta mig att göra anteckningar med ett tangentbord och sedan skiss scheman om det behövs.

Vad Juice råd? Ska jag ge upp mina drömmar om en tablett kraftfull nog att köra program (spel) på ungefär-skrivbordet och fortfarande vara ett användbart tablett för teknik, och få en high-end laptop?

HP TX2500-serien bärbara datorer -- http://h41306.www4.hp.com/section?SI...23&secid=79974

Ursäkta länken komplexitet, jag trodde tinyurl kan vara ett problem, ifall jag hade länkar till obehagliga platser.
Old 4 oktober 2008, 13:58
Givargruppen

Jag skulle säga att det skulle bero vad viktigare att du, om du är inriktade på din kurser osv då du behöver inte gaffelgrepp ut miljontals pounds för nVidias dyraste grafikkort, men jag antar att du behöver en ganska anständig en för att köra 3D-modeller etc.

Men egentligen, dess användaren välja om du vill titta på HD-filmer och spela upp de flesta powerhungry spel, så ja, får en dyrare dedikerade laptop, men om du GIRA mer för du arbete får du ett smör studera erfarenhet, och spara lite pengar.

Personligen min topp alternativ skulle vara två. Jag vill helst ha en bärbar dator för att arbeta / studera med och ett skrivbord för någonting annat, men då frågorna pengar.
Old 4 oktober 2008, 14:25
Givargruppen

Jag kan inte rememebr ser det här inlägget innan, så ledsen för det sena svaret. Jag skulle säga samma sak som 4D (Fordy (Ford) Ollie främst, om det är nyare spel du vill spela på tabletten, det är inte att hända, tabletter görs för ritning etc. Ja du kan få ganska bra, men de vann inte vara något som en dator. Men sen igen, om du får ett högre laptop, det vill fortfarande inte vara samma som ett skrivbord. Personligen vad jag planerar att göra (förhoppningsvis börjar Uni i ett års tid) är få en bra PC köpt (omkring december ish när nya processorer kommer ut) och sedan få en billig (ish) tablett för att arbeta med, vilket jag också hoppas kunna göra en teknisk kurs.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 5 oktober 2008, 06:42
Givargruppen

Är du fortfarande i jakten på en tablett? Om så är fallet hur är här? http://tinyurl.com/3mq78n

Mitt System: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moderkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Ljudkort:
Integrerad 8 Channel
Hårddisk (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Wireless
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 5 oktober 2008, 06:52
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av tomthedrummer1992 View Post
Är du fortfarande i jakten på en tablett? Om så är fallet hur är här? http://tinyurl.com/3mq78n
1 humor, -10 helpful: P Men vad jag behövde idag, tack.

Tack de som har svarat. Inte spela nya (efter 2007) spel, jag har en monstruös skrivbordet för det, utan bara att köra äldre spel som jag vill använda för att samtidigt bort den långa timmar mellan hitta något meningsfullt att göra.

[EDIT] Det är därför jag undvika tinyurls: P
Old 5 oktober 2008, 07:06
Givargruppen

På en mer hjälpsam anmärkning, och jag förväntar mig kommer jag att få skjuts ner till detta, men har ni ansåg en mac?

Jag har en i USA och jag älskar min! Mycket snabb och stor för att göra massor av ritning / CAD arbete. Och med de verktyg som levereras med en mac kallad bootcamp, kan du installera XP på en helt separat partition där du kan starta upp om och när du behöver om du vill spela spel.

Om du vill använda bootcamp du behöver din egen version av XP ändå. Jag anser också att att min mac kör XP är bättre än min windows laptop på sätt och vis! (Även om den bärbara datorn är mycket gamla medan MacBook inte är).
Old 5 oktober 2008, 07:11
Ledamot Gruppen

Jag har faktiskt betraktas som en mac, mot alla instinkt och bättre vetande. Saken är den att jag vet hur man får XP och Vista som kör precis som jag vill, smidigt som kan ... större delen av tiden, och jag tar till Kubuntu när allt går wahoonie formade.
Jag har inte tid just nu att lära sig hur man får ett helt nytt OS dansa till min melodi, och jag sannolikt inte kommer att ha sagt dags för ett bra tag. Som det ser ut, vilket gör övergången till fristående Vista kommer att vara skrämmande nog, jag brukade byta Oss på virtuella maskiner för att korrigera misstag.
Old 5 oktober 2008, 07:23
Givargruppen

Fairy snus men jag skulle stil mycket reommend en Mac. Batteriet är långt överlägsen alla fönster laptop jag har sett förut - jag kan få ca 5 timmar i gruvan.

De har även återuppta från vänteläget MYCKET snabbare.
Old 5 oktober 2008, 07:24
Givargruppen

Men från vad jag har sett finns det inte någon Mac tabletter, jag kan ha fel, men bara från vad jag kan minnas. Och när du inte spelar något spel från efter 07, en standard för bärbara / någorlunda bra tablett bör göra fint. de inte kommer att spela samt en övre skrivbordet, men inget kommer, vilket är varför människor fortfarande använda datorer.
Old 5 oktober 2008, 07:26
Ledamot Gruppen

Jag Hibernate, ingen standby power slösa för mig:) Och jag har en cool liten app på denna laptop som ökar batteriets livslängd. Kan hamn det till en annan laptop med lätthet och lite knorra. Denna laptop är 4 år gammal, och jag fortfarande få ungefär 4 timmar ur batteriet när jag bara läsa "net.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Toshiba M400 tabletten kommer inte att erkänna penna trycket metalface Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 0 22 maj 2009 17:23
Tablet PC vs traditionella Debatt caggles Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 5 28 februari 2008 10:33
Kommer skriva tablett desigend för XP fungerar på en Mac tjpearson General Hardware Chat 1 2 januari 2008 19:20
Tablett! coleshill Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 5 24 november 2007 06:15
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.