![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har Dell 1520 med en Intel Celeron M 540@1.86 GHz, av någon anledning det överhettning gillar galna när jag är på spel. Den nådde till 75 grader före, är det säkert för en laptop? Den Tj är 100 grader, så jag antar att det säkert att vara under 100 grader? fläkten inte automatiskt slår på vid 75 grader? Jag måste använda fläktkontroll så att det slår på. Snälla kan du hjälpa mig? BTW min laptop är för Windows XP (det kom med vista och jag antar att det gjordes för Vista men det går verkligen långsamt på Vista) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| På botten av den bärbara datorn bör en avtagbar panel.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter som det finns några blockerade öppningar på laptop till mig. Se till att det finns noo damm och smuts blockerar något och Dave säger, ta en titt på CPU kylare.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Även om du kan komma in i BIOS, kontrollera auto fläktvarvtal inställningar, kolla det är inte handikappanpassat.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag hoppas också ni menar Fahrenheit när du säga om dina temps
| |||
| |||
| Jag tror inte att Dells bärbara datorer har Autofan inställningar - kan ha fel, men om de få vi har hemma de inte - trots att de är ganska gamla. |
|
| |||
| |||
| Jag tror att det nya gör det, eller åtminstone de har en temperatur där det är tänkt att sätta på. |
|
| |||
| |||
| det inga problem längre: D Jag sorterade ut xD det var grafik händer att 75 grader inte cpu, Puh CPU förblev 38 ish grader på spel! thx för era svar |
|
| |||
| |||
| Ah, det är logiskt, grafik inte få onaturligt varmt |
|
| |||
| |||
| lol ja, srry för mitt sena svar, jag CBA kontrollera min e-post förrän i går kväll. Jag har ändrat tillbaka till min dator lol, laptop doesnt passa mig, de skränande göra allvarliga spel: P |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Celeron E1200 till 1400/1500 | cragtom | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 17 maj 2009 21:40 |
| Hur farligt är det att överklockning min Celeron D | Masoud S | Processorer, moderkort & RAM | 9 | 23 februari 2009 06:06 |
| Asus P5Q Pro Intel E8400 ÖVERHETTNING Hjälp | krazor | Processorer, moderkort & RAM | 9 | 10 oktober 2008 04:21 |
| Långsam dator, Celeron felet? | Spencer2004 | General Hardware Chat | 7 | 5 august 2008 15:31 |
| Thread Tools | |
| |