mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer

Register

Bärbar dator på hela natten

Reply

Thread Tools
Old 6:e Sep 2008, 18:15
Ledamot Gruppen

Default Bärbar dator på hela natten

Är det dåligt för din bärbara dator för att hålla på hela natten? Jag äger inte en i-pod så jag lämnar min laptop på under natten så jag kan lyssna på musik med mina hörlurar medan jag sover.
Old 7:e Sep 2008, 06:19
Givargruppen

Så länge man har bra ventilation (dvs inte bredvid dig i sängen med en kudde och dunbolster: D) böterna. Massor av människor gör det av olika skäl (även om jag måste säga att första gången jag har hört någon säga det så att de kan lyssna på musik!)

I likhet med mig själv jag ganska ofta lämna mitt skrivbord kör så att den kan spela in tv-program, ladda ner flera filer, etc.

I grund och botten om den har tillräcklig kylning, det är bra.
Old 7:e Sep 2008, 07:12
Administrator Group

Jag brukade lämna mitt skrivbord om 24 / 7, den lappy går ut varje kväll och Unplugged från laddningen.

Bärbara datorer har en ganska kort livslängd, eftersom det utan att köra dem 24 / 7 och överladdning batteriet.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 7:e Sep 2008, 07:32
Givargruppen

Du kan få stänga av auto med Schemaläggaren.

säga du börja lyssna på 12pm varje kväll kan du få den att stänga av 1am säga, jag vet inte hur lång tid det tar för dig att somna eller vad: D men du kan justera siffror som passar dig.
Old 7:e Sep 2008, 08:16
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av duskmon10 View Post
Är det dåligt för din bärbara dator för att hålla på hela natten? Jag äger inte en i-pod så jag lämnar min laptop på under natten så jag kan lyssna på musik med mina hörlurar medan jag sover.
Jag brukade känna av någon som stryps sig sova med hörlurar i. Jag säger er nu att en riktigt riktigt riktigt dålig idé att ligga med dem i.

Citat:
Bärbara datorer har en ganska kort livslängd, eftersom det utan att köra dem 24 / 7 och överladdning batteriet.
Jag har några antika Compaq laptop som gör WINS och några andra tjänster i vårt nätverk. Dess varit igång fast för ungefär ett år nu med bara ett par omstarter för Windows uppdateringar. Dess om UPS.

Batterierna körda men

Men jag vill inte lämna en dyr bärbar dator 24 / 7, särskilt de små som blir mycket varm.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 7:e Sep 2008, 10:47
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Du kan få stänga av auto med Schemaläggaren.

säga du börja lyssna på 12pm varje kväll kan du få den att stänga av 1am säga, jag vet inte hur lång tid det tar för dig att somna eller vad: D men du kan justera siffror som passar dig.
Hur gör jag detta?
Old 7:e Sep 2008, 10:50
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av serverguy View Post
Jag brukade känna av någon som stryps sig sova med hörlurar i. Jag säger er nu att en riktigt riktigt riktigt dålig idé att ligga med dem i.

Jag egentligen inte har ett val. Om jag inte lyssna på musik på kvällen kan jag inte sova eftersom mitt rum mate snores. Mycket högt. Människorna i rummet bredvid oss har klagat över snarkning. Musiken är det enda som blockerar ut buller.
Old 7:e Sep 2008, 10:56
Givargruppen

Citat:
Hur gör jag detta?
Vilket OS är du på?

Oavsett vad du är på att du bör kunna göra på följande sätt .. men jag är inte säker.

Start> * Högerklicka * datorn> Hantera

Computer Management Console> Systemverktyg> Schemaläggaren
Old 7:e Sep 2008, 11:01
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Vilket OS är du på?

Oavsett vad du är på att du bör kunna göra på följande sätt .. men jag är inte säker.

Start> * Högerklicka * datorn> Hantera

Computer Management Console> Systemverktyg> Schemaläggaren
Jag har vista. Jag vet hur man får till Schemaläggaren, jag vet inte vad jag ska göra när jag är där.
Old 7:e Sep 2008, 11:16
Moderator-gruppen

Citat:
Jag egentligen inte har ett val. Om jag inte lyssna på musik på kvällen kan jag inte sova eftersom mitt rum mate snores. Mycket högt. Människorna i rummet bredvid oss har klagat över snarkning. Musiken är det enda som blockerar ut buller.
Ditt val.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Kommer en ,79 En différance i laptop Suplies påverka min laptop? Haun Cases & Power Supplies 2 1 NOVEMBER 2009 20:55
Problem att ansluta 360 till Bärbar dator för Internet och LAN för PC till Laptop navnut Nätverk, Modem & VoIP 24 12 april 2009 07:14
Laptop kylning, medan laptop väska pest79456 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 8 30 december 2008 18:39
Min PSU gick * fräsa * igår kväll ... pandahead Cases & Power Supplies 79 6 oktober 2008 11:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.