mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer

Register

Laptop batteri ..... ikke lades

Reply

Thread Tools
Old 16nde Sep 2008, 14:49
Donor Group

Default Laptop batteri ..... ikke lades

Jeg har akkurat fått en annenhånds laptop batteri i et bud for å prøve å spare penger - litt av en risiko jeg er enig, men fremdeles er der du er. Jeg koblet den til min Dell Inspiron 1000 - ladingen light didnt come on, men det viste at det anerkjente batteriet i Strømalternativer-mappen (i kontrollpanelet) og viste den lades. Jeg forlot den lades alle ettermiddag. Jeg prøvde å kjøre laptop med bare batteriet og den bærbare oppstart opp først og deretter bare stengt ned, antagelig på grunn av mangel på strøm? Er det sikkert å bli en Duff batteriet eller må jeg justere alle innstillinger hvor som helst for å få den til å lade? Nytt batteri er identisk med siste.

takk

Dean
Old 16nde Sep 2008, 15:12
Donor Group

Fra at det høres ut som batteriet er dødt. Jeg vil prøve og disscharge den så mye som mulig først, deretter charde igjen, hvor kjent er du med elektronikk?

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 16nde Sep 2008, 15:46
Donor Group

Med et A-nivå i fysikk, prøv meg! (men det var tilbake i 1982!). Admittedly, er dette det andre batteriet jeg har kjøpt på denne bærbare datamaskinen, og jeg er rask å miste tålmodigheten. De nyeste ble sagt til å virke! Jeg nekter å betale £ 50 - £ 60 for en helt ny en, men ikke ønsker å måtte bære MAINS adapter overalt!
Old 17nde Sep 2008, 09:29
Administrator Group

Leaving bærbare datamaskiner koblet til MAINS 24 / 7 dreper batterys raskt som cellene blir ikke sykles.

Så hvis du gjør det, som er grunnen til at de slutter å holde kostnader.

Annenhånds batteys er bortkastet tid som de også kan ha blitt plugget i mesteparten av sitt liv, og vil ikke vare lenge.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 17nde Sep 2008, 09:48
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Dave Hybrid View Post
Leaving bærbare datamaskiner koblet til MAINS 24 / 7 dreper batterys raskt som cellene blir ikke sykles.
Hvorfor har ingen selskap tenkt på å kutte av tilbudet om fulladet og fortsatt plugget inn?

Så dette vil ikke skje ... Jeg skal gå på Dragon's Den ..

Kan ikke få patent nå har jeg fortalt deg mye om!
Old 17nde Sep 2008, 10:40
Donor Group

Vel som du vet om elektronikk, kan du prøve å sette en høy effekten motstander accros på + ve og-ve terminalene og forlate den for flere timer (over natten hvis mulig), men jeg sjekke batteriet ikke bli for varmt, da dette skal fjerne noe igjen i den, og prøv å lade det opp igjen. Jeg har gjort dette flere ganger med batterier (eller atleast pappa har for meg og han er en elektrisk ingeniør) og det fungerer.
Old 17nde Sep 2008, 11:02
Administrator Group

Sitat:
Originally Posted by 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Hvorfor har ingen selskap tenkt på å kutte av tilbudet om fulladet og fortsatt plugget inn?

Så dette vil ikke skje ... Jeg skal gå på Dragon's Den ..

Kan ikke få patent nå har jeg fortalt deg mye om!
Automatisk slå seg av eller ikke så snart batterinivå dråpene blir det toppet seg.

Sykling batterys betyr fylle opp til maks, og deretter tappe ned til tomt.

En innstilling / ringe til bare å lade når batteriet nivået synker under en viss% ville fungere bedre.

Men det gjør at du kjøper batterys, så det nok allerede er patentert av dem vil aldri se dagens lys.
Old 17nde Sep 2008, 15:36
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by thingie2 View Post
Vel som du vet om elektronikk, kan du prøve å sette en høy effekten motstander accros på + ve og-ve terminalene og forlate den for flere timer (over natten hvis mulig), men jeg sjekke batteriet ikke bli for varmt, da dette skal fjerne noe igjen i den, og prøv å lade det opp igjen. Jeg har gjort dette flere ganger med batterier (eller atleast pappa har for meg og han er en elektrisk ingeniør) og det fungerer.
Ja, jeg har gjort dette før.

Jeg setter den i kjøleskapet i noen timer, med motstander på det, og den bare fikk varme til touch.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 17nde Sep 2008, 16:24
Donor Group

Jeg har sett på batteriet kontakter, der det grensesnitt med terminalene på laptop, og ikke bare er de svært godt skjult, men du kan ikke bestemme hvor den posiitive og negative poler er. Du har fått denne fordypningen i øvre venstre hjørne av batteriet som knyttes sammen med den bærbare datamaskinen. I den fordypningen er 6 plast prongs plassert ved siden av hverandre og du kan bare om å ta ut noen metalliske kabler mellom.
Jeg har forsøkt å legge ved et bilde, men ikke sikker på om det fungerer!

Thanks again!
Attached Thumbnails
Laptop battery.....not charging-100_0985.jpg  
Old 18nde Sep 2008, 00:40
Donor Group

Vel som vil gjøre det vanskeligere! men du skal kunne få en wire å berøre metall kontakt, prøv googlingen modell for batteri som terminal er der.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Laptop slås av med batteri muzna Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 2 27 juni 2009 11:34
Laptop Battery Calibration agtjev Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 1 14 juni 2009 04:10
Laptop ikke lading. mcbee Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 18 9 oktober 2008 14:53
Laptop Battery Disable vk3fcll Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 5 21 januar 2008 07:00
Laptop batteri mrdaveyk Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 2 25 nov 2007 16:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.